BMW 1602 z 1966-1975 roku BMW 1602 z 1966-1975 roku

BMW 1602 z 1966-1975 roku

Historia i Produkcja BMW 1602

Ewolucja Modelu 1602

W latach 1966-1975, a w USA aż do 1977 roku firma BMW produkowała model 1602. Ten kompaktowy samochód powstał jako odpowiednik luksusowych modeli 2600 i 2002, dedykowany dla wyższych i bardziej zamożnych klientów. Szybko zdobył popularność dzięki udanemu wprowadzeniu na rynek.

Pomysł na wersja 1602

W latach 60-tych, BMW zdecydowało się na stworzenie BMW 1602, jako tańszego odpowiednika modeli 2000 i 2600. Cel był jasny: stworzyć samochód dostępny dla szerszej grupy odbiorców oraz zaoferować konkurencyjną alternatywę na rynku. Skrócona wersja dotychczasowych modeli z silniejszymi i bardziej ekonomicznymi silnikami znacznie obniżyła cenę, czyniąc samochód bardziej dostępnym.

Design i Wyposażenie modelu 1602

Stylowy Design

Stylowy i typowy dla marki design wersji 1602 przyciągał uwagę. Charakterystyczne logo „BMW – Bayeriche Motore Werte” na przednim pasie podkreślało przynależność do wiodącej marki. Prosty, ale elegancki zewnętrzny wygląd zapowiadał luksusowe wnętrze.

Komfortowa Kabina

Kabina BMW 1602 oferowała komfort i luksusową atmosferę. Eleganckie wykończenia z czarnego tworzywa sztucznego i skóry dodawały autu klasy. Szyby boczne i dolna część szyby przedniej z tkaninowym zaciemnieniem, a nowoczesny panel sterowania ułatwiały obsługę. Ergonomicznie zaprojektowane siedzenia zwiększały komfort podróżowania.

Silnik i Napęd w 1602

Opcje Silnikowe

Dostępne były dwie wersje silników: 1,6-litrowy i 2,0-litrowy. Wersja 1,6-litrowa, z silnikiem bokser o mocy 90 KM, osiągała maksymalną prędkość około 127 km/h. Silniejsza wersja 2,0-litrowa zapewniała moc 120 KM i maksymalną prędkość do 148 km/h. 4-biegowa manualna skrzynia biegów wspomagała napęd, a różne układy hamulcowe dostosowano do każdej wersji.

Koniec Produkcji i Dziedzictwo BMW modelu 1602

Ostatnia Generacja i Dziedzictwo

Produkcję 1602 zakończono w 1975 roku, wypuszczając ostatnią generację o nazwie „2002 Turbo”. Ta wersja, mimo że była najdroższa, zyskała popularność dopiero po zakończeniu produkcji. Luksusowe wyposażenie i dynamiczne silniki sprawiły, że cena znacznie przewyższyła inne samochody z tej kategorii. Wielu z tych samochodów przetrwało do dziś, stając się bezcennymi eksponatami dla kolekcjonerów.