Ferrari 330 LM / 250 GTO Ferrari 330 LM / 250 GTO

Ferrari 330 LM / 250 GTO sprzedane za najwyższą cenę w historii!

Ferrari 330 LM 250 GTO sprzedane za najwyższą cenę w historii! W Nowym Jorku, podczas prestiżowej licytacji domu RM Sotheby’s, ustanowiono nowy rekord ceny dla Ferrari. Kolekcjoner wylicytował model 330 LM / 250 GTO Scaglietti z 1962 roku za imponującą kwotę 51 705 000 dolarów. Może to być uznane za doskonałą inwestycję.

Eksperci Przewidywali Jeszcze Wyższą Cenę.

Szacowano, że licytacja może osiągnąć nawet 60 mln dolarów. Ostatecznie, cena końcowa wyniosła 47 mln dolarów, czyli 51,7 mln po uwzględnieniu opłat aukcyjnych. W przeliczeniu to około 213,3 mln złotych. Choć dla kolekcjonerów dzieł Picassa czy Cezanne’a takie sumy mogą nie robić wrażenia, to Ferrari 330 LM / 250 GTO sprzedane 13 listopada w Nowym Jorku przewyższyło ceną poprzedni najdroższy model tej marki o 3,3 mln dolarów.

Porównanie z Inflacją i Inne Rekordy Aukcyjne.

Biorąc pod uwagę inflację w największych gospodarkach świata, a także fakt, że poprzednia rekordowa sprzedaż miała miejsce w 2018 roku, zakup ten wydaje się być korzystny. Mimo iż do rekordu najdroższego auta w historii – Mercedesa 300 SLR Coupe sprzedanego za 143 mln dolarów – jeszcze trochę brakuje, Ferrari 330 LM / 250 GTO zajmuje zaszczytne drugie miejsce w rankingu najdroższych aut.

Wartość i Unikatowość Ferrari 330 LM / 250 GTO.

To właśnie Ferrari 250 GTO należy do najbardziej pożądanych przez kolekcjonerów modeli marki. Zbudowano tylko 36 egzemplarzy. A sprzedany model jest jedynym, który opuścił fabrykę z czterolitrowym, a nie trzylitrowym silnikiem V12. Auto z numerem nadwozia 3765 było częścią fabrycznego zespołu Scuderia Ferrari. Wszystkie pozostałe GTO Tipo 1962 należały do prywatnych teamów wyścigowych.

Ferrari 330 LM 250 GTO

Historia i Osiągnięcia Wyjątkowego Modelu.

W 1962 roku auto wygrało w swojej klasie i zajęło drugie miejsce w klasyfikacji generalnej wyścigu Nürburgring 1000 km. Brało także udział w 24h Le Mans. Niestety, nie ukończyło wyścigu z powodu przegrzania silnika. Po sprzedaży prywatnemu nabywcy w 1962 roku, auto przeszło modyfikacje do specyfikacji GTO.  Do dziś zachowuje zainstalowany wtedy 3-litrowy silnik V12.

Odrestaurowane Ferrari 330 LM / 250 GTO.

Po kilku latach wykorzystywania w wyścigach, w 1967 roku auto zostało przemalowane na żółty kolor i trafiło do USA. W 1974 roku nabył je Fred Leydorf, a w 1985 roku sprzedał kolekcjonerowi z Ohio, Jimowi Jaegerowi. Odrestaurowane, 330 LM / 250 GTO pozostawało w jednych rękach przez 38 lat. Zdobywało wiele nagród w prestiżowych konkursach elegancji, takich jak Amelia Island i Pebble Beach.

Ferrari 330 LM 250 GTO

Podsumowanie.

Rekordowa sprzedaż Ferrari 330 LM / 250 GTO na aukcji RM Sotheby’s w Nowym Jorku stanowi nie tylko imponujące osiągnięcie finansowe. Podkreśla również niezwykłą historię i wartość tego unikatowego modelu. Jego rzadkość, unikatowe cechy oraz bogata historia wyścigowa czynią go jednym z najbardziej pożądanych i cenionych pojazdów w świecie.

Źródło zdjęć:  RM Sotheby’s,