klasyk do 100 000 zł klasyk do 100 000 zł

Jaki klasyk do 100 000 zł? Sprawdźmy!

Sprawdźmy jaki klasyk do 100 000 zł można dziś kupić w 2023 roku? Czy warto zakupić auto zabytkowe?

Zakup samochodu zabytkowego to decyzja, która wymaga dokładnego przemyślenia i rozważenia wszystkich za i przeciw. Auta zabytkowe, zwane również klasykami samochodowymi lub youngtimami, to pojazdy, uważane za szczególnie cenne ze względu na swoją historię, design lub inne szczególne cechy. Posiadanie takiego pojazdu może być atrakcyjne dla miłośników motoryzacji, lub osób poszukujących unikatowego pojazdu do codziennego użytkowania lub jako inwestycji. Jednak zakup auta zabytkowego wiąże się również z pewnymi wyzwaniami i kosztami. Dlatego ważne jest, aby dobrze się do tej decyzji przygotować.

Różnica pomiędzy youngtimerami a oldtimerami.

Youngtimery i oldtimery to dwa określenia używane w świecie motoryzacji, aby opisać pojazdy, które są starsze niż kilkanaście lat.
Oldtimery to zazwyczaj samochody produkowane przed 1970 rokiem, uznawane za rzadkie i klasyczne. Są to pojazdy, które osiągnęły pewną wartość historyczną, kulturową i kolekcjonerską. Wiele z nich jest produkowanych w ograniczonych nakładach, a ich ceny na rynku kolekcjonerskim mogą być bardzo wysokie. Oldtimery zwykle doskonale zachowane, a ich właściciele często inwestują w ich renowację i konserwację.
Youngtimery to samochody produkowane między latami 70. a 90. XX wieku. Są one zazwyczaj tańsze niż oldtimery, ale także coraz bardziej pożądane przez kolekcjonerów i entuzjastów motoryzacji. Wiele z nich miało wpływ na kulturę popularną swoich czasów, dlatego stanowią one istotną część historii motoryzacji. Niektóre modele youngtimerów mogą być trudne do znalezienia w dobrym stanie, ale wciąż są one łatwiejsze do zdobycia niż oldtimery.

Jaki klasyk wybrać do 100 tysięcy?

Wybór odpowiedniego auta zależy od indywidualnych preferencji i potrzeb. Jeśli szukasz auta zabytkowego do 100 tysięcy złotych, masz do wyboru szeroki wachlarz opcji. Oto kilka propozycji:

Ford T z 1924 roku

Źródło zdjęć: Unsplash.com

1.Ford T z 1924 roku. Czy to dobry klasyk do 100 000 zł?

Ford T to kultowy samochód produkowany przez amerykańską firmę Ford w latach 1908-1927. Model T z 1924 roku to jeden z ostatnich roczników modelu. Model T był powszechnie dostępny dla zwykłych ludzi i odegrał znaczącą rolę w rozwoju motoryzacji na świecie.
Ford T z 1924 roku był samochodem z napędem na tylne koła i benzynowym silnikiem o pojemności 2,9 litra, który rozwijał moc 20 KM. Był dostępny w wielu wersjach nadwozia, w tym jako roadster, kabriolet i w wersji sedan.
Z 1924 roku Ford T znany z niezawodności, prostoty konstrukcji i łatwości w naprawie. To pierwszy masowo produkowany samochód, który był dostępny dla przeciętnego człowieka. Dzięki Fordowi T, motoryzacja stała się bardziej popularna i dostępna dla zwykłych ludzi. Ford ten odegrał znaczącą rolę w rewolucji przemysłowej i społecznej XX wieku.
Ford T z 1924 roku dziś uważany za klasyczny samochód i cieszy się dużą popularnością wśród kolekcjonerów i entuzjastów motoryzacji. Jego prostota konstrukcji i ikoniczny styl wciąż podziwiane przez miłośników motoryzacji na całym świecie.
Egzemplarz tej ikony zachowany w oryginalnym stanie to rzadkość, która warta jest uwagi. Cena Forda T oscyluje wokół 100 tysięcy złotych. Za taką kwotę śmiało można kupić nowy samochód prosto z salonu.
Porsche 912 z 1969

Źródło zdjęć:Unsplash.com

 2. Porsche 912 z 1969 roku.Czy to dobry wybór do 100 000 zł?

Porsche 912 to samochód sportowy produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1965-1969. To tani wariant modelu 911, wyposażony w silnik o pojemności 1,6 litra, który rozwijał moc 90 KM. Samochód miał karoserię typu coupe i wyposażony w 5-biegową manualną skrzynię biegów.
Wśród entuzjastów motoryzacji Porsche 912 z 1969 roku  szczególnie cenne, ponieważ to ostatni rok produkcji tego modelu. Ponadto, modele z tego rocznika miały na wyposażeniu poprawiony system hamulcowy, który poprawił osiągi i bezpieczeństwo jazdy. Porsche 912 z 1969 roku uznawany za rzadki i cenny samochód kolekcjonerski, a jego cena na rynku wtórnym sięga 100 tysięcy złotych.
Alfa Romeo Spider z 1983

Źródło zdjęć:Unsplash.com

3. Alfa Romeo Spider z 1983 roku. Czy to dobry klasyk do 100 000 zł?

Alfa Romeo Spider to kultowy włoski roadster, produkowany przez firmę Alfa Romeo przez wiele lat. Wersja z 1983 roku to trzecia generacja modelu, produkowana w latach 1982-1990.
Alfa Romeo Spider z 1983 roku był samochodem sportowym. Większość aut ma napęd na tylne koła. Miał charakterystyczną, smukłą sylwetkę z podłużnymi reflektorami i tylnymi lampami w kształcie litery „K”. Samochód wyposażony w benzynowy silnik o pojemności 2,0 litra, który rozwijał moc 120 KM.
Spider z 1983 roku miał wiele udoskonaleń w porównaniu do wcześniejszych wersji. oprawione hamulce i zawieszenie oraz lepszą ochronę przed korozją. Samochód był bardzo popularny wśród miłośników japońskich sportówek i zdobył wiele nagród za swoją stylistykę i osiągi.
Alfa Romeo Spider z 1983 roku uznawany za jednego z najbardziej kultowych włoskich roadsterów. Współcześnie, samochód ceniony przez miłośników motoryzacji i kolekcjonerów, którzy doceniają jego styl i charakter.
Jakość, styl i charakter jest w cenie, więc za ten klasyk należy szykować 100 tysięcy złotych…
Mazda RX-7

Źródło zdjęć: wikipedia.pl

4. Mazda RX-7. Czy to dobry zabytek do 100 000 zł?

Mazda RX-7 pierwszej generacji jest znana również jako SA22C i produkowana w latach 1978-1985. Była jednym z najważniejszych modeli w historii marki Mazda.
RX-7 pierwszej serii była samochodem sportowym z silnikiem rotacyjnym o pojemności 1,1 litra, który rozwijał moc 100 KM. Samochód wyposażony w przednie i tylne zawieszenie niezależne, co zapewniało świetne właściwości jezdne.
RX-7 pierwszej serii miała charakterystyczną, smukłą sylwetkę z nisko osadzoną maską. Wygląd nowych samochodów inspirowany autami sportowymi z lat 60-tych i 70-tych. Samochód był bardzo popularny wśród miłośników japońskich sportówek. Ciekawostką jest, że większość aut ma na swoim koncie wiele nagród, również RX-7 zdobył wiele nagród za swoją stylistykę i osiągi.
RX-7 pierwszej serii uważany za klasyczny samochód sportowy i cieszy się dużą popularnością wśród kolekcjonerów i entuzjastów motoryzacji. Jego charakterystyczna stylistyka i innowacyjna technologia rotacyjnego silnika wciąż podziwiane przez fanów motoryzacji na całym świecie.
Rynek samochodów używanych jest pełen różnych wersji tego klasyka. Cena tego sprawnego auta zabytkowego oscyluje w granicy 70 tysięcy złotych. Zakup samochodu zabytkowego gwarantuje pełną satysfakcję!
Audi Quattro

Źródło zdjęć: wikipedia.pl

5. Audi Quattro. Czy to dobry klasyk do 100 000 zł?
Audi Quattro to legendarne auto sportowe, produkowane przez niemiecką firmę Audi w latach 1980-1991. Co więcej, samochód ten był pionierskim modelem w swojej klasie, ponieważ był jednym z pierwszych na świecie samochodów z napędem na cztery koła.
Quattro wyposażony w 2,1 – litrowy benzynowy silnik, który rozwijał moc od 160 do 200 KM. Wiele aut ma napęd na cztery koła, ale ten samochód miał doskonałe właściwości trakcyjne i prowadzenie na każdym rodzaju nawierzchni.
Audi Quattro zyskało sławę dzięki swoim osiągom w rajdach samochodowych, gdzie osiągało wiele sukcesów, w tym dwa tytuły mistrza świata. Samochód ten był bardzo popularny wśród fanów motoryzacji, a jego charakterystyczna stylistyka, z przodu zdominowanego przez chromowaną kratkę chłodnicy, stała się ikoniczną cechą niemieckich aut sportowych.
Dzisiaj, Audi Quattro uważane za kultowy model, który zrewolucjonizował motoryzację swojego czasu. Samochód wciąż doceniany przez kolekcjonerów i miłośników motoryzacji na całym świecie. Jego osiągi i styl podziwiane przez fanów sportowych samochodów, którzy za ten klasyk muszą zapłacić grubo ponad 100 tysięcy złotych.
Mercedes 230 Automatic

Źródło zdjęć: Unsplash.com

6. Mercedes 230 Automatic /8 W114 z 1972 roku. Czy to idealny klasyk do 100 000 zł?
Mercedes 230 Automatic /8 W114 z 1972 roku był samochodem luksusowym produkowanym przez niemiecką firmę Mercedes-Benz w latach 1968-1976. Był to jeden z najpopularniejszych modeli w historii firmy, który łączył w sobie wygodę i elegancję z doskonałymi osiągami.
Samochód wyposażony w 2,3 – litrowy silnik benzynowy, który rozwijał dużą moc 109 KM, połączony z automatyczną skrzynią biegów, co zapewniało doskonałą płynność jazdy.
Mercedes 230 Automatic /8 W114 z 1972 roku znany z wysokiej jakości wykonania i bogatego wyposażenia. Obejmowało m.in. klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i centralny zamek. Samochód miał również wiele udoskonaleń w porównaniu do poprzednich modeli. Zmodernizowana przednia część nadwozia, poprawiony system hamulcowy i oświetlenie.
Mercedes 230 Automatic /8 W114 z 1972 roku uważany za klasyczny samochód luksusowy. Jest tak klutowy że ieszy się dużą popularnością wśród kolekcjonerów i entuzjastów motoryzacji. Jego elegancka stylistyka, wygoda i osiągi wciąż podziwiane przez miłośników motoryzacji na całym świecie.
Za model auta używanego w dobrym stanie technicznym i wizualnym trzeba zapłacić blisko 100 tysięcy złotych.
klasyk do 100 000 Fiat 124 Sport Spider

Źródło zdjęć: Unsplash.com

7. Fiat 124 Sport Spider. Czy to dobry wybór do 100 000 zł?
Fiat 124 Sport Spider to włoski roadster, produkowany przez firmę Fiat w latach 1966-1982. Samochód był bardzo popularny w latach 60-tych i 70-tych XX wieku i był jednym z najlepiej sprzedających się modeli Fiata w Stanach Zjednoczonych.
Fiat 124 Sport Spider wyposażony w 1,4 – litrowy silnik benzynowy, który rozwijał moc od 90 do 110 KM. Samochód miał charakterystyczną, smukłą sylwetkę z podłużnymi reflektorami i chromowanymi elementami wykończenia.
Wersja z 1975 roku wprowadziła wiele zmian w porównaniu do poprzednich modeli, w tym nową maskę i inne elementy nadwozia oraz samochód miał również poprawione właściwości jezdne i osiągi.
Fiat 124 Sport Spider uważany za kultowy włoski roadster i cieszy się dużą popularnością wśród kolekcjonerów i entuzjastów motoryzacji. Jego styl i osiągi wciąż podziwiane przez fanów motoryzacji na całym świecie, a samochód ten często pojawia się w filmach i serialach telewizyjnych z lat 60-tych i 70-tych.
Cena jaką trzeba zapłacić za ten w pełni sprawny samochód to około 80 tysięcy złotych.
Chevrolet G20 Beauville

Źródło zdjęć: classic.com

8. Chevrolet G20 Beauville z 1984 roku.Czy to dobry samochód zabytkowy do 100 000 zł?
Chevrolet G20 Beauville to samochód typu van, produkowany przez amerykańską firmę Chevrolet w latach 70-tych i 80-tych XX wieku. Wersja z 1984 roku była ostatnim rocznikiem tego modelu, który cieszył się dużą popularnością wśród miłośników przestronnych i praktycznych samochodów.
G20 Beauville z 1984 roku wyposażony w pięciolitrowy silnik V8. Rozwijał dużą moc 165 KM i 360 Nm momentu obrotowego. Większość aut ma przestronne wnętrze z miejscami siedzącymi dla 8 pasażerów oraz dużą przestrzeń ładunkową. W wersji Beauville, samochód wyposażony w wiele dodatkowych elementów wykończenia, które podnosiły jego prestiż, w tym tapicerkę skórzaną i drewniane wykończenia deski rozdzielczej.
Chevrolet G20 Beauville z 1984 roku jest popularny wśród entuzjastów motoryzacji, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, gdzie popularność vanów tego typu jest wciąż duża. Jego cena na rynku wtórnym oscyluje na poziomie 95 tysięcy złotych. Samochód ten uznawany za kultowy model lat 80-tych i często pojawia się w filmach i serialach telewizyjnych z tego okresu.
Volkswagen Garbus z 1965 klasyk do 100 000

Źródło zdjęć: Unsplash.com

9. Volkswagen Garbus z 1965 roku. Czy to dobry oldtimer do 100 000 zł?
Volkswagen Garbus (ang. Beetle) to kultowy samochód osobowy, który produkowany przez niemiecką firmę Volkswagen w latach 1938-2003. Wersja z 1965 roku to jeden z najbardziej charakterystycznych i popularnych modeli Garbusa.
Garbus z 1965 roku ma też charakterystyczną zaokrągloną sylwetkę z dużymi okrągłymi reflektorami i chromowanymi elementami wykończenia. Co więcej samochód napędzany jest przez czterocylindrowy 1,2 – litrowy silnik benzynowy rozwijający moc 34 KM.
Wersja z 1965 roku wprowadziła wiele zmian w porównaniu do poprzednich modeli, w tym lepszy system hamulcowy i nową skrzynię biegów. Samochód był bardzo popularny wśród kierowców na całym świecie i stał się ikoną kultury popularnej w latach 60-tych.
Volkswagen Garbus z 1965 roku uznawany za klasyczny samochód osobowy. Cieszy się dużą popularnością wśród kolekcjonerów i entuzjastów motoryzacji. Jego charakterystyczna stylistyka, niezawodność i prostota konstrukcji, wciąż podziwiane przez fanów motoryzacji na całym świecie.
Jeżeli planujesz kupić używane auto Volkswagen Garbus z 1965 roku w dobrym stanie technicznym? To musisz przeznaczyć na ten cel blisko 90 tysięcy złotych.
Rolls Royce Silver Spur

Źródło zdjęć: mobile.de

10. Rolls Royce Silver Spur z 1984 roku. Czy to dobry klasyk do 100 000 zł?
Rolls Royce Silver Spur to luksusowy sedan produkowany przez brytyjską firmę Rolls-Royce w latach 1980-1999. Wersja z 1984 roku była piątą generacją modelu Silver Spur, a zarazem jednym z najlepiej sprzedających się modeli w historii marki.
Rolls Royce Silver Spur z 1984 roku wyposażony w 6,7 – litrowy silnik benzynowy V8, który rozwijał moc 220 KM. Samochód ma też przestronne, luksusowe wnętrze z bogatym wyposażeniem ze skórzaną tapicerką, drewnianymi wykończeniami i klimatyzacją.
Wersja z 1984 roku miała wiele udoskonaleń w porównaniu do poprzednich modeli, w tym poprawiony system hamulcowy i zawieszenie. Co więcej samochód miał również innowacyjne rozwiązania techniczne, ponieważ wyposażenie obejmowało elektrycznie sterowane fotele i elektryczne szyby.
Rolls Royce Silver Spur z 1984 roku uważany za jednego z najlepiej zaprojektowanych i najbardziej luksusowych sedanów swojego czasu. Współcześnie, samochód ceniony przez kolekcjonerów i entuzjastów motoryzacji, którzy doceniają jego styl i klasę.
Cena wyposażonego samochodu, sprawnego technicznie klasyka zapłacimy sumę równą 95 tysięcy złotych.