Jaki klasyk do 20 tysięcy złotych?
Kiedyś mówiło się, że samochody mają duszę, że nie służą tylko do przemieszczania się z punktu A do punktu B, ale mają w sobie to „coś”. W dzisiejszych czasach ciężko znaleźć auto, które posiadłoby ową duszę, chyba, że szukamy czegoś wyjątkowego, czym są bez wątpienia zabytkowe auta. Kierowcy coraz częściej interesują się pojazdami zabytkowymi, a w obszernej historii motoryzacji ich nie brakuje. Pojazdy zabytkowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem, a im auto wyprodukowane wcześniej, tym zakup staje się większą satysfakcją.
Rok produkcji nie czyni z auta klasyka.
Prawdą jest fakt, że wiek samochodu nie daje mu prawa do bycia klasykiem. Jako przykład możemy tutaj podać auto marki Volkswagen Golf III. Mimo, że jest to już model mający swoje lata, to nie możemy go nazwać samochodem zabytkowym, ponieważ nadal istnieje na rynku jako bardzo popularne auto, a jego części wciąż dostaniemy bez zbędnych problemów. Auto to nie posiada również żadnej szczególnej cechy, która odróżniałaby go od innych nieco starszych modeli.
A więc co czyni samochód klasykiem?
Jednym z warunków, które sprawiają, że możemy dostać żółte tablice to na pewno popularność. Im samochód mniej popularny, tym zdecydowanie lepiej. Kolejną cechą przemawiającą za uzyskaniem statusu samochodu zabytkowego jest wyjątkowość. Czym więcej auto posiada wyjątkowych cech, tym oczywiście lepiej. A mowa tu przede wszystkim o ciekawych zabiegach wizualnych, oryginalne części i niestandardowe rozwiązania techniczne, które zwrócą uwagę nie tylko kolekcjonerów i entuzjastów starych samochodów, ale jednocześnie amatorów. Im więcej szczegółów, cech dzięki którym pojazd się wyróżnia tym większe szanse na pozyskanie statusu zabytkowy samochód.
Jaki klasyk do 20 000 złotych wybrać?
Wiele osób myśli, że im starsze pojazdy, tym cena jest wyższa. Nic bardziej mylnego! Jest wiele pojazdów, tak zwanych „staruszków”, których ceny nie kształtują się na wysokim poziomie. Poniżej przedstawimy przykładowe samochody zabytkowe, których ceny nie są wyższe niż 20 000 złotych.
Alfa Romeo 75 2.0 TS.
Źródło zdjęć: unsplash.com
Pojazd ten to czterodrzwiowy sedan średniej wielkości produkowany przez włoskiego producenta samochodów Alfa Romeo od 1985 do 1992 roku. To najwyższy model w gamie Alfa Romeo 75 napędzany przez 2,0-litrowy czterocylindrowy silnik, który wytwarzał 150 KM. Silnik tych pojazdów współpracował z pięciobiegową manualną skrzynią biegów i napęd na tylne koła. W podstawowym wyposażeniu znajdziemy elektryczne szyby, wspomaganie kierownicy, klimatyzację i odtwarzacz CD. Młodsze modele posiadały ulepszone wnętrza, elektrycznie regulowane przednie siedzenia i większe felgi aluminiowe. 75 2.0 TS dobrze oceniany ze względu na sportowe prowadzenie, komfort jazdy i mocne osiągi. Oferty zadbanych egzemplarzy w Polsce sięgają kwoty 16 000 zł przy skali oceny stanu technicznego 3.
Audi Coupe 2.0.
Źródło zdjęć: audi.com
Klasyk ten był dwudrzwiowym coupe produkowanym przez Audi w latach 1987-1991. Ten model został zaprojektowany jako samochód sportowy, z naciskiem na osiągi i luksus. Nadwozie Audi Coupe charakteryzowało się aerodynamicznym kształtem ze spadzistą maską, zaokrągloną osłoną chłodnicy i długim, eleganckim tyłem.
Wnętrze Audi Coupe zostało zaprojektowane tak, aby sprawiało wygodę i uczucie luksusu, ze standardowymi elementami, takimi jak skórzana tapicerka, elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz klimatyzacja. Pod maską Audi Coupe 2.0 znajdował się 2,0-litrowy czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem, który generował do 158 koni mechanicznych. Jednostka napędzająca współpracowała z pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub opcjonalną czterobiegową automatyczną.
Audi Coupe posiadało przednie i tylne hamulce tarczowe. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Audi Coupe 2.0 było wyposażone w poduszki powietrzne z przodu, a także przeciwblokujące hamulce. Audi Coupe 2.0 miało również opcjonalny system kontroli trakcji, który pomagał kierowcy zachować kontrolę na śliskiej nawierzchni. Zobacz oferty tego pojazdu, a przekonasz się, że jego cena nie jest wyższa niż 20 tysięcy złotych i wynosi 18 000 złotych przy skali oceny stanu technicznego 2.
Fiat 125p. czy to klasyk do 20 tys?
Źródło zdjęć: unsplash.com
Fiat 125p to kompaktowy sedan klasyk polskiej motoryzacji. Produkcja dużego Fiata miała miejsce w latach 1968-1983. To pierwszy samochód produkowany masowo z pięciobiegową manualną skrzynią biegów i czterocylindrowym silnikiem. Fiat 125p był oferowany w czterech wersjach nadwozia: dwudrzwiowy sedan, czterodrzwiowy sedan, pięciodrzwiowe kombi i trzydrzwiowy van. Był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,2 litra i mocy 59 koni mechanicznych.
Fiat miał maksymalną prędkość 150 kilometrów na godzinę i przyspieszał od 0 do 100 na godzinę w 18 sekund. Klasyk Fiat 125p posiadał przednie zawieszenie z kolumnami MacPhersona i sztywną tylną oś z półeliptycznymi resorami piórowymi. Przestrzeń i wnętrze samochodu Fiat było proste, ale wygodne, z dwuramienną kierownicą i tablicą przyrządów z dwoma okrągłymi wskaźnikami. Fiat 125p był niezawodnym i ekonomicznym samochodem, który cieszył się dużą popularnością wśród kupujących. W ciągu 15 lat produkcji wyprodukowano ponad 1,2 miliona sztuk. Najkorzystniej jest inwestować w modele sprzed 1975 roku, wtedy taka inwestycja w zabytkowe auta jest opłacalna. Sprawdzając oferty możesz znaleźć auta Fiat 125p w cenie 18 000 złotych przy skali oceny stanu technicznego 2.
Jaguar XJ 3.2 (X300).
Źródło zdjęć: jaguar.com
Jaguar XJ 3.2 (X300) to luksusowa, pełnowymiarowa limuzyna, produkowana przez brytyjską firmę Jaguar Cars w latach 1994-1997. To pierwszy samochód XJ całkowicie zaprojektowany przez firmę od czasu jej wprowadzenia na rynek w 1968 roku. X300 napędzany rzędowym sześciocylindrowym silnikiem, którego pojemność wynosiła 3,2 litra, z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów i szeregiem opcji, w tym zawieszeniem pneumatycznym. Samochód ten jest pierwszym modelem XJ wyposażonym w całkowicie aluminiowe nadwozie, co zmniejszyło wagę i poprawiło oszczędność paliwa. Wewnątrz X300 był wyposażony w szeroką gamę luksusowych funkcji, w tym w pełni skórzane wnętrze i system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym. X300 był popularnym modelem Jaguara, z ponad 150 000 sprzedanymi egzemplarzami w ciągu czterech lat produkcji.