Samochody klasyczne to modele, które nie są produkowane już od dawna, a mimo to wciąż zachwycają i stanowią obiekt pożądania. Aby móc w pełni cieszyć się ich niezwykłą aurą, niezbędne są też odpowiednie opony – modele opon, na których klasyki wyjeżdżały z fabryk, również już dawno wyszły z produkcji. Na szczęście producenci opon nie zapomnieli o użytkownikach pojazdów zabytkowych i mają w swojej ofercie ogumienie, które pozwala zachować ich użyteczność.
Opony do samochodów klasycznych – nowoczesna technologia w wydaniu retro
Samochody klasyczne są wyjątkowe ze względu na rozwiązania, które w obecnie produkowanych autach zostały wyparte przez nowoczesne technologie. Z oponami jest podobnie – aktualnie oferowane opony są znacznie bardziej zaawansowane niż oryginalne opony sprzed lat.
Koncerny oponiarskie uwzględniły zarówno konieczność zachowania klasycznego wyglądu bieżników retro, jak i wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań przekładających się na znacznie lepszą odporność na zużycie oraz wyższy poziom bezpieczeństwa. W efekcie odpowiednio dobrany model opon nie tylko pozwoli zachować klasyczną prezencję kół samochodu, ale umożliwi także wygodne i bardziej wydajne użytkowanie auta.
Vredestein Sprint Classic
Opony Vredestein Sprint Classic zapewniają parametry, które pozwalają wykorzystać osiągi samochodów klasycznych z nawiązką. Model występuje nawet w wersjach z indeksem prędkości W – do 270 km/h. Jednocześnie wzór bieżnika nawiązuje do opon klasycznych i nie zaburza wyglądu auta. Konstrukcja górnej części bloków bieżnika w połączeniu z właściwościami mieszanki gumowej skutecznie rozprasza hałas toczenia, dzięki czemu opony Vredestein Sprint Classic zapewniają gładką i cichą jazdę.
Zaokrąglone krawędzie bloków na barkach opony oraz zoptymalizowana sztywność i elastyczność mieszanki wpływają na poprawę wytrzymałości i odporności na uszkodzenia. To sprawia, że model Sprint Classic może służyć całkiem długo. Parametry bieżnika zoptymalizowano też pod kątem przyczepności na mokrej nawierzchni, aby zapewnić możliwie wysokie bezpieczeństwo pomimo braku systemów elektronicznych w autach klasycznych.
Bfgoodrich Radial T/A
Bfgoodrich Radial T/A to model, który może być odpowiednim wyborem do aut typu muscle car. Opony podkreślają wygląd pojazdów nie tylko poprzez swój wzór bieżnika, ale również dzięki białym napisom na ścianach bocznych. Szeroki profil bloków bieżnika zapewnia zwrotność i trwałość, a radialna konstrukcja wewnętrzna pozwala skutecznie wykorzystywać osiągi. Wzór bieżnika tego modelu również wpływa na osiągi i bezpieczeństwo. Unikalny sposób fazowania krawędzi bloków zwiększa przyczepność oraz kontrolę na mokrej i suchej drodze. Zmienna geometria kąta rowków poprawia skuteczność wykorzystania mocy silnika i zapewnia płynną i satysfakcjonującą jazdę.
Radar Dimax Classic
Opony Radar Dimax Classic zostały opracowane do jazdy rekreacyjnej i umożliwiają delektowanie się każdą przejażdżką. Klasyczny wzór bieżnika pozwala zachować pokazowe aspekty samochodu, a dzięki odpowiednio poprowadzonym i dosyć szerokim rowkom obwodowym jest w stanie zapewnić bezpieczeństwo na mokrej drodze. Nowoczesne rozwiązania w konstrukcji opony sprawiają, że pojazd staje się bardziej responsywny i sterowny, a także może zaoferować odpowiedni poziom przyczepności.
Michelin X
Michelin X to model o wyjątkowo klasycznym bieżniku, przywodzącym na myśl opony z pierwszej połowy XX wieku. Jednocześnie dzięki radialnej konstrukcji wewnętrznej oferuje znacznie lepszą przyczepność i wyższą skuteczność hamowania oraz ma bardziej elastyczne ściany boczne zapewniające lepszy komfort. Doskonała trwałość, z której znane są opony Michelin, przekłada się na wyjątkowo długie użytkowanie z zachowaniem wysokiego poziomu parametrów jezdnych.
Yokohama A539
Model Yokohama A539 może sprawdzić się w aucie klasycznym ze sportowym zacięciem. Nietypowy układ nacięć bieżnika oferuje wysoką reaktywność i krótką drogę hamowania, co pozwala na skuteczne wykorzystanie osiągów. Zoptymalizowana sztywność bieżnika skutkuje błyskawiczną odpowiedzią na pedał gazu oraz hamulca. Skośne rowki są w stanie odpowiednio szybko usuwać nadmiar wody, co wiąże się z redukcją ryzyka aquaplaningu i zachowaniem bezpieczeństwa również na mokrej nawierzchni.
Tekst powstał we współpracy z SklepOpon.com