Początki Porsche 911 i ciekawostki
Jednym z najbardziej rozpoznawalnych samochodów na świecie jest Porsche 911. Został po raz pierwszy wyprodukowany w 1964 roku, co czyni z niego najdłużej produkowany samochód sportowy w historii. Ustanowił on standardy, których wciąż nie można przebić. Od czasu swojego powstania, samochód zdobył miliony miłośników i stał się symbolem stylu i szybkości.Porsche 911 2.7 w latach 1973–1977 był jedną z wielu wersji Porsche 911. Był to pierwszy samochód z silnikiem 2,7-litrowym, dla którego stworzono nowe nadwozie. Wersja ta została wyprodukowana w celu zastąpienia poprzednich wersji 911 z lat 1973-1973. Była bardziej otwarta i oferowała szerszy wachlarz możliwości, wliczając większy zakres mocy, co miało przyciągnąć szersze grono klientów.
Stylistyka nadwozia Porsche 911 z lat 1973-1977
Porsche 911 z 1973 do 1977 rzuca wyjątkowe pierwsze wrażenie – karoserię budziły emocje, a przestrzeń była naprawdę zaskakująca, kiedy opuściło ostatni punkt montażu. Charakteryzująca się długim i smukłym profilem, dziobem i wydłużonym zderzakiem, konstrukcja samochodu złapana przechodząca z tyłu płynnie do przodu, wzmocniona przez przyciągające uwagę przednie i tylne światła.
Silnik Porsche 911 z lat 1973-1977
Silnik samochodu wynosił 2,7 litra, co dało w porównaniu do poprzednich modeli większą moc 150 KM. Pod maską prawie każdego Porsche 911 znajdował się silnik ośmiocylindrowy boxerm, co dawało szereg korzyści, w tym lepszy moment obrotowy w porównaniu do silników w układzie V8, precyzyjne i szybkie sterowanie, a także doskonałą żywotność.
Komfort i bezpieczeństwo
Kierowcy Porsche 911 2.7 doceniają komfort i wygodę jazdy, jakie oferuje ten samochód. Jest to możliwe dzięki silnikowi typu boxer o wielu cylindrach i dobrze zaprojektowanej skrzyni biegów, który umożliwia szybkie i płynne zmiany biegów. Siedzisko pasażera zawiera również poduszki i pas bezpieczeństwa, dzięki którym bezpieczeństwo jest zapewnione.
Nagrody i wyróżnienia dla Porsche 911
Klienci Porsche 911 2.7 doceniają wysoki poziom jego stylu i techniki – tak dobrej, że została uhonorowana wieloma nagrodami i wyróżnieniami w dziedzinie motoryzacji. Samochód zdobył wiele wyścigów, między innymi RAC Samochodowe Midsummer Trophy Race w Anglii w latach 1974-1976, Autopolis 500 w Japonii w 1975 roku oraz Grand Prix Boulder Limited w USA w 1977 roku. Porsche 911 został wielokrotnie wyróżniony Grand Prix Magazine i Automobile Magazine, a także wybrany „Samochodem Milenium” przez CNN.
Podsumowanie
Porsche 911 2.7 z lat 1973-1977 było wyjątkowym samochodem sportowym, który ustanawiał nowe standardy doskonałości – nie tylko dzięki swojemu doskonałemu silnikowi i świetnemu wyglądowi, ale i wyróżnieniom i nagrodom, jakie otrzymał od branży motoryzacyjnej. Jako jeden z nielicznych modeli samochodu sportowego, który przetrwał wiele lat w historii, Porsche 911 2.7 jest wyjątkowy i zapewnia doskonałą jazdę nawet dzisiaj.