× Filtruj
Żadne z ogłoszeń nie pasuje do wymaganych kryteriów.
MG (pierwotnie Morris Garages) to brytyjska marka motoryzacyjna, która istnieje od wczesnych lat dwudziestych XX wieku. Założona przez Williama Morrisa i Cecila Kimbera firma MG była jednym z pierwszych producentów samochodów w Wielkiej Brytanii i pierwszym, który skupił się na samochodach sportowych. Początkowo opierał się na fabryce Cowley w Oxfordshire w Anglii, a jego pierwszym samochodem był Bullnose zaprojektowany przez Morrisa.
Przez lata marka przechodziła przez kilku różnych właścicieli, w tym British Motor Corporation, British Leyland i Rover Group. W 2005 roku marka MG została przejęta przez chińską firmę Nanjing Automobile Group i obecnie jest częścią SAIC Motor Corporation.
Obecnie MG produkuje różnorodne samochody, od hatchbacków i sedanów  po SUV-y i pojazdy elektryczne, i jest sprzedawany w ponad 70 krajach na całym świecie. Marka ostatnio odrodziła się na popularności, a jej samochody stały się popularne ze względu na stylowy wygląd i przystępne ceny.
MG to marka samochodowa, która słynie z zaangażowania w tworzenie niezawodnych, wydajnych pojazdów, które doskonale sprawdzają się w codziennym użytkowaniu. Marka znana jest także z niedrogich i praktycznych samochodów, które zapewniają doskonałe wrażenia z jazdy. Samochody mają być niezawodne i łatwe w utrzymaniu. MG oferuje również szereg funkcji, od zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i komfortu po zaawansowane systemy informacyjno-rozrywkowe. Marka znana jest również z silnego zaangażowania w zadowolenie klientów, oferując doskonałą obsługę posprzedażową dla swoich klientów.


Popularne klasyki marki MG


MG MGB Roadster

MGB Roadster to dwuosobowy kabriolet sportowy produkowany przez brytyjską firmę samochodową MG (Morris Garages) od 1962 do 1980 roku. Była to najpowszechniejsza i najdłużej produkowana samochodowa seria MG. MGB Roadster została pierwotnie zaprezentowana w 1962 roku jako następca modelu MGA. Samochód był wyposażony w silnik o pojemności 1,8 litra, wzmacniany w 1974 roku do 2,0 litra. Wraz z nadejściem modelu MGC w 1967 roku, MGB została wyposażona w wyższą moc silnika. Wraz z pojawieniem się MGC, MGB została wyposażona w wiele nowych udogodnień. Wśród nich były: nowy, cięższy, aluminiowy dach, chromowane listwy boczne, zmienione zderzaki, zmienione reflektory i zmieniony wygląd wnętrza. Wraz z nadejściem lat siedemdziesiątych, MGB Roadster została wyposażona w nowy wygląd zderzaka, bardziej wyrafinowane reflektory i szerszą gamę kolorów. W 1977 roku została wprowadzona wersja GT V8, wyposażona w silnik V8 3,5 litra. Choć MGB Roadster była produkowana aż do 1980 roku, jej produkcja została zakończona przez brytyjskiego koncernu British Leyland w 1977 roku. Model ten pozostaje jednym z najbardziej lubianych klasycznych brytyjskich samochodów sportowych, a jego popularność wciąż rośnie.

Charakterystyka modelu MGB Roadster marki MG:
• Silnik: silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra;
• Skrzynia biegów: czterobiegowa skrzynia biegów manualna;
• Moc: 94 KM;
• Prędkość maksymalna: do 170km/h;
• Przyspieszenie: 0-100 km/h w 10,2 sekundy;
• Hamulce: hamulce tarczowe przednie i tylne;
• Zawieszenie: klasyczne, pełne sprężyny odporne na przechyły;
• Wyposażenie: dzielone szyby boczne, wentylacja podłogowa, przednie i tylne szyby otwierane, wycieraczki przednie i tylne, radio z dwoma głośnikami, centralny zamek drzwi, reflektory przednie i tylne, klimatyzacja.

Zalety:
1. MGB Roadster to samochód w klasycznym stylu, który jest popularny na całym świecie.
2. Jest to lekki samochód, łatwy w prowadzeniu i manewrowaniu.
3. Pojazd napędzany jest niezawodnym i mocnym czterocylindrowym silnikiem.
4. Jest to niedrogi samochód, który jest stosunkowo łatwy w utrzymaniu.
5. Wnętrze samochodu jest wygodne i praktyczne.

Wady:
1. MGB Roadster nie jest zbyt oszczędny.
2. Silnik pojazdu nie jest tak mocny, jak w niektórych nowszych samochodach.
3. Samochód nie posiada wielu nowoczesnych funkcji i udogodnień.
4. Samochód nie jest dobrze ocieplony, przez co może być głośny podczas jazdy z większą prędkością.
5. Samochód nie jest niezawodny.


MG MGA

MG MGA został zaprezentowany w 1955 roku jako następca popularnego modelu MG TF. Był to pierwszy model brytyjskiej marki, który został zaprojektowany od podstaw do produkcji w nowoczesnej, samonośnej platformie. Następca modelu TF miał większy i dłuższy rozstaw osi, co zapewniało wyraźne ulepszenie w zakresie prowadzenia i komfortu. Co więcej, nowy model został wyposażony w silnik o pojemności 1500 cm³, co zapewniło mu wyjątkowe osiągi. MGA została wyprodukowana w trzech wersjach silnikowych: 1500, 1600 i 1600 De Luxe. Wszystkie wersje były dostępne zarówno jako coupe, jak i roadster. Charakteryzował się niską masą własną (ok. 900 kg) i klasycznym nadwoziem zaprojektowanym przez Syda Enevera. Model ten był tak popularny, że w ciągu ośmiu lat produkcji wyprodukowano ponad 101.000 egzemplarzy. W 1958 roku została zaprezentowana wersja MGA Twin-Cam z dwoma wałkami rozrządu, która oferowała większą moc i lepsze osiągi. Był to pierwszy samochód wyposażony w seryjnie montowane, aluminiowe koło zamachowe. Model ten był bardzo popularny w wyścigach i został użyty do ustanowienia rekordu prędkości na torze Brooklands. W 1960 roku model MGA został zastąpiony przez nowy model MG B.

Zalety:
1. Model MGA marki MG to klasyczny samochód, który daje radość z jazdy.
2. Ma nowocześnie wyglądający wygląd zewnętrzny i wewnętrzny, który wyróżnia się na tle innych samochodów z tamtej epoki.
3. Jest napędzany niezawodnym i wydajnym silnikiem, który zapewnia dobre osiągi i niskie zużycie paliwa.
4. Model MGA posiada świetne zawieszenie, które zapewnia komfort jazdy.
5. To świetny wybór dla entuzjastów klasycznych samochodów, którzy chcą poczuć dreszczyk emocji związanych z jazdą klasykiem MG.

Wady:
1. Model MGA marki MG to starszy samochód, a części mogą być trudne do znalezienia.
2. Nie jest tak niezawodny jak nowoczesne samochody i może wymagać częstszej konserwacji.
3. Nie ma takiego samego poziomu bezpieczeństwa, jak bardziej nowoczesne pojazdy.
4. Ubezpieczenie może być drogie.
5. Nie jest tak oszczędny jak bardziej nowoczesne samochody.


MG TD Midget

MG TD Midget to klasyczny brytyjski samochód sportowy, który był produkowany od 1949 do 1953 roku. Był to zaktualizowana wersja przedwojennego MG TB i był pierwszym modelem wyposażonym w słynną osłonę chłodnicy MG „plaster miodu”. Samochód był wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 1250 cm3 i maksymalnej mocy 54 koni mechanicznych, rozwijał prędkość maksymalną 135 km/h i przyspieszał od 0 do 100 km/h na godzinę w 29,1 sekundy. Miał czterobiegową manualną skrzynię biegów i napędzaną tylną oś. Samochód posiadał również niezależne przednie zawieszenie, hamulce hydrauliczne, składaną przednią szybę i składany dach z miękkim dachem. Był uważany za stylowy i niezawodny klasyczny samochód i pozostaje popularnym wyborem wśród entuzjastów klasycznych samochodów.
Został zaprojektowany jako następca modelu TC i był produkowany do 1955 roku. Samochód był wyposażony w szereg dodatkowych akcesoriów, takich jak nawiew powietrza, przednie i tylne lampy, a także felgi aluminiowe. W 1955 roku model TD Midget został zastąpiony przez Model TF. Model TD Midget stał się jednym z najbardziej popularnych samochodów sportowych XX wieku. Do dziś jest ceniony za swoją klasyczną stylistykę i wyjątkową wytrzymałość.

Zalety:
1. MG TD Midget to klasyczny brytyjski samochód sportowy o ponadczasowym wyglądzie.
2. Jest lekki i zwinny, co czyni go świetnym samochodem na kręte drogi.
3. Ma kultowy design, z unikalnym i przyciągającym wzrok stylem.
4. Silnik jest niezawodny i wydajny.
5. Samochód jest stosunkowo niedrogi i łatwy w utrzymaniu.

Wady:
1. MG TD Midget nie jest nowoczesnym samochodem, więc brakuje mu niektórych nowoczesnych funkcji bezpieczeństwa i komfortu dostępnego w nowszych samochodach.
2. Części mogą być trudne do znalezienia i drogie w wymianie.
3. Nie nadaje się do długich podróży, ponieważ nie ma wystarczającej mocy, aby nadążyć za ruchem ulicznym.
Do góry