To ogłoszenie jest nieaktualne.
Zobacz podobne ogłoszenia w kategorii Samochody zabytkowe Duillier

Benetton B191 z 1991 roku - Szwajcaria

 Dodano: 12.03.2023, 16:35
 Lokalizacja: Duillier
 Wyświetleń: 204
ID ogłoszenia: 1125

Szczegóły ogłoszenia

Rok produkcji: 1991
Pojemność: 3500 cm3
Moc: 730 KM
Kolor: pomarańczowy
Pochodzenie: kupiony w Europie
Skrzynia biegów: manualna
Liczba drzwi: 2/3
Rodzaj nadwozia: Sportowy / Coupe
Bezwypadkowy: tak
Rodzaj paliwa: benzyna
Stan techniczny: nieuszkodzony
Dodatkowe informacje:
  • garażowany
Zwycięzca Grand Prix Kanady w 1991 roku, ostatnie zwycięstwo Nelsona Piqueta w karierze.
  •     Prowadzony przez dwóch wielokrotnych mistrzów świata: Nelson Piquet i Michael Schumacher.
  •     Niedawno odrestaurowany z myślą o wyścigach historycznych
  •     Jeden z ostatnich samochodów Formuły 1 z ręczną skrzynią biegów.

Po zajęciu trzeciego miejsca w Mistrzostwach Świata Konstruktorów w Formule 1 w 1990 r., Benetton po raz kolejny zmierzał do zdobycia nieuchwytnego tytułu Mistrza Świata Kierowców i Konstruktorów.

Nowy samochód został zbudowany na skomplikowanym podwoziu monokokowym z włókna węglowego, którego sercem jest 3,5-litrowy silnik Ford HB V-8 o mocy 730 KM przy 13 800 obr/min. Mimo, że samochód został zaprojektowany z aktywnym zawieszeniem i półautomatyczną skrzynią biegów, w sezonie 1991 startował z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i konwencjonalnym zawieszeniem i był jednym z ostatnich samochodów Formuły 1, w których zastosowano takie rozwiązanie.

Z powodu opóźnień w ukończeniu B191, sam model nie brał udziału w trzecim wyścigu Mistrzostw Świata Formuły 1 w 1991 roku, Grand Prix San Marino. Prezentujemy podwozie numer B-191-02, drugie podwozie zbudowane na ten sezon, które zostało przydzielone Nelsonowi Piquetowi na San Marino. Piquet zakwalifikował się na czternastym miejscu, ale prognoza suchej pogody szybko zmieniła się w mokrą, kiedy samochody ustawiły się na polach startowych. Wyścig był krótki zarówno dla niego jak i dla B-191-02, ponieważ zjazd z toru podczas drugiego okrążenia spowodował DNF.

Następnym wyścigiem w kalendarzu było Grand Prix Monako. Piquet ponownie otrzymał B-191-02 na ten weekend. Startując z obiecującego czwartego miejsca na starcie, kiedy zgasły światła Piquet otrzymał uderzenie z tyłu przez McLarena Gerharda Bergera. Brazylijczyk zdawał sobie sprawę, że samochód nie jest taki jak powinien i zatrzymał go na drodze dojazdowej około 30 sekund przed rozpoczęciem wyścigu. Dalsze badania wykazały, że w wyniku uderzenia pękł łącznik tylnego zawieszenia.

Szczęście było po stronie Piqueta w następnej rundzie Mistrzostw Świata podczas Grand Prix Kanady. Podczas gdy Piquet startował z ósmego pola startowego, Nigel Mansell wystartował z drugiego pola i szybko objął prowadzenie, nie odbiegając od swojego kolegi z zespołu Williams, Riccardo Patrese. W miarę upływu czasu Piquet zmniejszał dystans, podczas gdy Patrese miał problemy ze skrzynią biegów, przez co spadł na trzecie miejsce, a Piquet był drugi na ostatnim okrążeniu. W tym momencie Mansell myślał, że zwycięstwo należy do niego z przewagą 47 sekund nad Piquetem. Na ostatnim okrążeniu rozpoczął świętowanie, machając do tłumów zgromadzonych wokół toru. Co się stało potem, nie jest do końca pewne, ale kiedy machał do tłumu, obroty Mansella gwałtownie spadły i silnik zgasł. To, co wydawało się pewnym zwycięstwem, zakończyło się sklasyfikowaniem na szóstym miejscu, dzięki czemu Piquet przekroczył linię mety jako pierwszy! Szokujący wynik zarówno dla Piqueta jak i Benettona, biorąc pod uwagę przewagę Mansella, ale mimo to świętowane zwycięstwo. Było to 23 i ostatnie zwycięstwo Piqueta w Formule 1.

Po zwycięstwie w Kanadzie, B-191-02 był prowadzony przez następne cztery grand prix w Meksyku, Francji, Wielkiej Brytanii i Niemczech, powodując parę DNF w grand prix Meksyku i Niemiec, z Piquetem na ósmym i piątym miejscu w grand prix Francji i Wielkiej Brytanii.

Wycofany z użytku na dwa miesiące, podczas gdy używano nieco nowszych podwozi B191, B-191-02 powrócił na tor we wrześniu podczas Grand Prix Hiszpanii z nowym kierowcą za kierownicą: Michael Schumacher. Rok dziewięćdziesiąty pierwszy był pierwszym rokiem startów Schumachera w Formule 1, a młody Niemiec zadebiutował podczas Grand Prix Belgii z Jordanem. Jednak przed następnym wyścigiem Schumacher podpisał umowę z Benettonem (ku wielkiemu niezadowoleniu Jordana).

Kwalifikując się na piątym miejscu w Hiszpanii, Schumacher wyprzedził Mansella na pierwszym okrążeniu i zbliżał się do Senny na drugim okrążeniu, ale Mansell wyprzedził go z powrotem. Pomimo obracania się podczas próby wyprzedzenia Gerharda Bergera, Schumacher zdołał przeprowadzić imponujący wyścig, biorąc pod uwagę jego brak doświadczenia w Formule 1 i ukończył go na szóstym miejscu. Dwa ostatnie wyścigi w Grand Prix Japonii i Australii, oba z Schumacherem, zakończyły się DNF.

W 1991 roku Benetton zajął czwarte miejsce w mistrzostwach konstruktorów, z Nelsonem Piquetem w Kanadzie, który odniósł jedyne zwycięstwo w sezonie. Nawet mając za sobą zaledwie kilka wyścigów, było jasne, że młody debiutant Michael Schumacher ma przed sobą bardzo obiecującą karierę. W tym sezonie, B-191-02 jest fascynującym nakładaniem się tych dwóch kierowców, widząc ostatnie zwycięstwo Piqueta w Formule 1 i niektóre z pierwszych wyścigów Michaela Schumachera, obu wielokrotnych mistrzów świata Formuły 1 i ikon tego sportu.

Po zakończeniu kariery w Formule 1, B-191-02 został wystawiony jako eksponat muzealny. W 2016 roku specjaliści od Formuły 1 z LRS Formula przeprowadzili remont silnika i skrzyni biegów, a od tego czasu samochód przejechał zaledwie jedną godzinę. Przed użyciem samochodu na torze zalecane byłoby drobne odświeżenie mechaniczne. Samochód jest prezentowany w oryginalnej specyfikacji, z wyjątkiem zaktualizowanych elementów bezpieczeństwa, aby potwierdzić aktualne wytyczne FIA dotyczące wyścigów historycznych.

Odrestaurowany z myślą o przyszłych wyścigach historycznych, B191 jest popularnym modelem, ponieważ nie jest tak skomplikowany mechanicznie jak niektórzy z jego rywali z epoki, a zatem można się nim cieszyć i utrzymywać go z ograniczoną łatwością. Może pochwalić się startami w wyścigach z dwoma legendarnymi kierowcami i jednym zwycięstwem, będzie to doskonały nabytek dla kogoś, kto ma oko do historii i przyjemności z jazdy.

Zapraszamy do oryginalnego opisu i link do aukcji na stronie:

www . rmsothebys . com/en/home/private-sales/r5517-1991-benetton-b191/1280103
Kategoria:
Typ transakcji:
Sprzedam
Oferta od:
Osoby prywatnej
Miejscowość:
Województwo:
Kategoria:
Typ transakcji:
Sprzedam
Oferta od:
Osoby prywatnej
Miejscowość:
Województwo:
Poleć ogłoszenie znajomym:

bezpieczeństwoZasady bezpieczeństwa podczas transakcji

  • Spotkaj się osobiście z drugą stroną transakcji
  • Sprawdź przedmiot przed dokonaniem zapłaty. Nie wysyłaj płatnych sms-ów
  • Nie płać z góry. Płać osobiście. Nie udostępniaj swoich danych osobowych lub bankowych
 Dodano: 12.03.2023, 16:35
 Lokalizacja: Duillier
 Wyświetleń: 204
ID ogłoszenia: 1125

Opinie o ogłoszeniu

Nikt jeszcze nie dodał opinii.
Zobacz wszystkie

Zobacz inne klasyki użytkownika

Porsche 911 S Coupe z 1968 roku - USA

Porsche 911 S Coupe z 1968 roku - USA

 Amelia Island 1 000 000 PLN
Do góry