To ogłoszenie jest nieaktualne.
Zobacz podobne ogłoszenia w kategorii Chrysler Amelia Island
Zobacz podobne ogłoszenia w kategorii Chrysler Amelia Island
Chrysler CG Imperial Convertible Coupe by LeBaron z 1931 roku - USA
Dodano: 28.02.2023, 20:19
Lokalizacja: Amelia Island
Wyświetleń: 230
ID ogłoszenia: 1097
Sprzedane
1/20

Szczegóły ogłoszenia
Jeden z najbardziej ekskluzywnych i atrakcyjnych modeli nadwozia LeBaron oferowanych na podwoziu CG Imperial o rozstawie osi 145 cali.
Niezwykła stylizacja Imperiali serii CG była dziełem LeBaron, jednej z największych firm projektowych epoki klasyków. Założona przez Thomasa L. Hibbarda i Raya Dietricha, do których później dołączył Ralph Roberts, firma zyskała miano innowacyjnej, kreatywnej i wrażliwej. Chociaż Hibbard i Dietrich opuścili później firmę, aby szukać innych możliwości, firma rozkwitła pod ręką Ralpha Robertsa.
Prawdopodobnie najbardziej uderzającym projektem w tamtych czasach był L-29 Cord Alana Leamy'ego, więc kiedy Leamy został zatrudniony do stylizacji Imperiala, nie jest zaskakujące, że samochody wykazywały pewne podobieństwo do niego. Podobnie jak L-29, CG był długi i niski, miał zgrabnie pochylone błotniki i chłodnicę w kształcie litery "vee". LeBaron udoskonalił jednak ten projekt, dodając dłuższą maskę, kratę wlotową i bardziej eleganckie wykończenie nadwozia.
Wszystkie Chryslery cieszyły się dobrą opinią pod względem osiągów, a CG Imperial nie zawiódł. Z mocą 125 koni mechanicznych i trzybiegową skrzynią biegów, samochody były bardzo szybkie. Zastosowane przez Chryslera mocowania silnika typu "Floating Power" i dobrze zestrojone zawieszenie sprawiały, że samochody te były również całkiem przyjemne w prowadzeniu. Samochody te były również interesujące pod względem technicznym, ponieważ posiadały nowy automatyczny mechanizm wyprzedzania zapłonu i wolny bieg, oba pierwsze dla Chryslera.
Chociaż istniało wiele nadwozi wykonanych przez inne firmy nadwoziowe, LeBaron stanowił zdecydowaną większość nadwozi na podwoziu Imperial Custom Line. Wielu kolekcjonerów zna sportowe phaetony i roadstery, ale niewielu wie, że jednym z najrzadszych - i jednym z najbardziej atrakcyjnych - stylów oferowanych przez LeBaron był Convertible Coupe. Dzięki niskiej przedniej szybie i kompaktowemu przedziałowi pasażerskiemu, LeBaron Convertible Coupe podkreśla naturalny wygląd podwozia Imperial Custom Line, z długą maską i zgrabnymi, zamaszystymi błotnikami. Imponujący 145-calowy rozstaw osi pozwala na zastosowanie pochylonego ogona, który jeszcze bardziej podkreśla linie nadwozia.
Zbudowano ograniczoną liczbę tych efektownych nadwozi i tylko garstka z nich przetrwała do dziś, co czyni je jednymi z najrzadszych spośród otwartych stylów. Według kopii oryginalnych dokumentów budowy, oferowany tu egzemplarz został wysłany 26 listopada 1930 roku do dealera Chryslera w Dayton w stanie Ohio. Nie jest znana historia tego egzemplarza, ale został on zakupiony przez poprzedniego właściciela od kolekcjonera z Kalifornii, który posiadał ten samochód od końca lat 50-tych.
Po nabyciu samochodu, właściciel ten, uznany ekspert marki, ukończył kompleksową renowację nadwozia zgodnie z najwyższymi standardami. Rozebrany do gołego metalu, jesionowy szkielet samochodu został naprawiony w razie potrzeby, a drzwi, pokrywa pokładowa i maska zostały starannie dopasowane, aby zapewnić prawie idealne szczeliny. Setki godzin zajęło samo gruntowanie i szlifowanie blokowe, zanim samochód został pomalowany, przeszlifowany na mokro i wypolerowany. W trakcie renowacji zamontowano chromowane druciane felgi i odpowiednie metalowe osłony boczne.
Pełna renowacja mechaniczna została podjęta równolegle, w tym silnik i prawidłowa skrzynia biegów. O jakości renowacji świadczą liczne nagrody, jakie CG 2596 zdobył na zawodach od czasu zakończenia prac w 2002 roku. Na jesiennym spotkaniu AACA w Hershey, Pensylwania, samochód zdobył zarówno nagrodę National First Place Junior jak i nagrodę specjalną jako "Best Chrysler shown". W 2004 roku samochód zdobył swoją główną nagrodę CCCA Senior za pierwsze miejsce, a także wygrał w swojej klasie na 2004 Meadow Brook Concours d'Elegance.
Po dołączeniu do kolekcji nadawcy w 2005 roku, samochód cieszył się stałą opieką i konserwacją w razie potrzeby; siła jego wcześniejszej renowacji jest widoczna w wyróżnieniach, które samochód zdobył na bieżącej wystawie. Oprócz serii ocen 99,5 i 99,75 punktów oraz nagród za pierwsze miejsce na imprezach CCCA w latach 2006-2007, Chrysler zdobył nagrodę za najlepszy lakier na Amelia Island Concours d'Elegance w 2007 roku. Podczas Grand Experience w 2008 roku w Hickory Corners w Michigan, samochód ten zdobył nagrodę Best in Show na polu ponad 50 Full Classics, a także uzyskał niezwykłą 100-punktową ocenę w ocenie podczas równoległego spotkania CCCA. Best in Class i Best of Featured Marque na Ault Park Concours d'Elegance w 2008 roku zakończyły ten niezwykle udany rok.
Słusznie uznany za Classic Car Club of America Full Classic, ten Chrysler pozostaje idealnym kandydatem do obu tych kategorii.
Zapraszamy do oryginalnego opisu i link do aukcji na stronie:
www . rmsothebys . com/en/auctions/am23/amelia-island/lots/r0064-1931-chrysler-cg-imperial-convertible-coupe-by-lebaron/1329904
- Prawdziwie okazały i superlatywnie zaprojektowany samochód; wyposażony w rzędową ósemkę o mocy 125 KM, 384 cm3, trzybiegową skrzynię biegów o przełożeniu 3,82:1.
- Korzysta z kompleksowej, nagradzanej renowacji zakończonej w 2002 r.
- Skrupulatnie utrzymywany w obecnym właścicielu od 2005 roku; szeroko pokazywany i wysoko nagradzany, w tym wielokrotne pierwsze miejsca w CCCA, 2008 Grand Experience Best in Show oraz 2008 Ault Park Concours d'Elegance Best in Class i Best of Featured Marque.
- CCCA Full Classic dobrze przystosowany do ciągłego wystawiania i podróżowania.
Niezwykła stylizacja Imperiali serii CG była dziełem LeBaron, jednej z największych firm projektowych epoki klasyków. Założona przez Thomasa L. Hibbarda i Raya Dietricha, do których później dołączył Ralph Roberts, firma zyskała miano innowacyjnej, kreatywnej i wrażliwej. Chociaż Hibbard i Dietrich opuścili później firmę, aby szukać innych możliwości, firma rozkwitła pod ręką Ralpha Robertsa.
Prawdopodobnie najbardziej uderzającym projektem w tamtych czasach był L-29 Cord Alana Leamy'ego, więc kiedy Leamy został zatrudniony do stylizacji Imperiala, nie jest zaskakujące, że samochody wykazywały pewne podobieństwo do niego. Podobnie jak L-29, CG był długi i niski, miał zgrabnie pochylone błotniki i chłodnicę w kształcie litery "vee". LeBaron udoskonalił jednak ten projekt, dodając dłuższą maskę, kratę wlotową i bardziej eleganckie wykończenie nadwozia.
Wszystkie Chryslery cieszyły się dobrą opinią pod względem osiągów, a CG Imperial nie zawiódł. Z mocą 125 koni mechanicznych i trzybiegową skrzynią biegów, samochody były bardzo szybkie. Zastosowane przez Chryslera mocowania silnika typu "Floating Power" i dobrze zestrojone zawieszenie sprawiały, że samochody te były również całkiem przyjemne w prowadzeniu. Samochody te były również interesujące pod względem technicznym, ponieważ posiadały nowy automatyczny mechanizm wyprzedzania zapłonu i wolny bieg, oba pierwsze dla Chryslera.
Chociaż istniało wiele nadwozi wykonanych przez inne firmy nadwoziowe, LeBaron stanowił zdecydowaną większość nadwozi na podwoziu Imperial Custom Line. Wielu kolekcjonerów zna sportowe phaetony i roadstery, ale niewielu wie, że jednym z najrzadszych - i jednym z najbardziej atrakcyjnych - stylów oferowanych przez LeBaron był Convertible Coupe. Dzięki niskiej przedniej szybie i kompaktowemu przedziałowi pasażerskiemu, LeBaron Convertible Coupe podkreśla naturalny wygląd podwozia Imperial Custom Line, z długą maską i zgrabnymi, zamaszystymi błotnikami. Imponujący 145-calowy rozstaw osi pozwala na zastosowanie pochylonego ogona, który jeszcze bardziej podkreśla linie nadwozia.
Zbudowano ograniczoną liczbę tych efektownych nadwozi i tylko garstka z nich przetrwała do dziś, co czyni je jednymi z najrzadszych spośród otwartych stylów. Według kopii oryginalnych dokumentów budowy, oferowany tu egzemplarz został wysłany 26 listopada 1930 roku do dealera Chryslera w Dayton w stanie Ohio. Nie jest znana historia tego egzemplarza, ale został on zakupiony przez poprzedniego właściciela od kolekcjonera z Kalifornii, który posiadał ten samochód od końca lat 50-tych.
Po nabyciu samochodu, właściciel ten, uznany ekspert marki, ukończył kompleksową renowację nadwozia zgodnie z najwyższymi standardami. Rozebrany do gołego metalu, jesionowy szkielet samochodu został naprawiony w razie potrzeby, a drzwi, pokrywa pokładowa i maska zostały starannie dopasowane, aby zapewnić prawie idealne szczeliny. Setki godzin zajęło samo gruntowanie i szlifowanie blokowe, zanim samochód został pomalowany, przeszlifowany na mokro i wypolerowany. W trakcie renowacji zamontowano chromowane druciane felgi i odpowiednie metalowe osłony boczne.
Pełna renowacja mechaniczna została podjęta równolegle, w tym silnik i prawidłowa skrzynia biegów. O jakości renowacji świadczą liczne nagrody, jakie CG 2596 zdobył na zawodach od czasu zakończenia prac w 2002 roku. Na jesiennym spotkaniu AACA w Hershey, Pensylwania, samochód zdobył zarówno nagrodę National First Place Junior jak i nagrodę specjalną jako "Best Chrysler shown". W 2004 roku samochód zdobył swoją główną nagrodę CCCA Senior za pierwsze miejsce, a także wygrał w swojej klasie na 2004 Meadow Brook Concours d'Elegance.
Po dołączeniu do kolekcji nadawcy w 2005 roku, samochód cieszył się stałą opieką i konserwacją w razie potrzeby; siła jego wcześniejszej renowacji jest widoczna w wyróżnieniach, które samochód zdobył na bieżącej wystawie. Oprócz serii ocen 99,5 i 99,75 punktów oraz nagród za pierwsze miejsce na imprezach CCCA w latach 2006-2007, Chrysler zdobył nagrodę za najlepszy lakier na Amelia Island Concours d'Elegance w 2007 roku. Podczas Grand Experience w 2008 roku w Hickory Corners w Michigan, samochód ten zdobył nagrodę Best in Show na polu ponad 50 Full Classics, a także uzyskał niezwykłą 100-punktową ocenę w ocenie podczas równoległego spotkania CCCA. Best in Class i Best of Featured Marque na Ault Park Concours d'Elegance w 2008 roku zakończyły ten niezwykle udany rok.
Słusznie uznany za Classic Car Club of America Full Classic, ten Chrysler pozostaje idealnym kandydatem do obu tych kategorii.
Zapraszamy do oryginalnego opisu i link do aukcji na stronie:
www . rmsothebys . com/en/auctions/am23/amelia-island/lots/r0064-1931-chrysler-cg-imperial-convertible-coupe-by-lebaron/1329904



















Zasady bezpieczeństwa podczas transakcji
- Spotkaj się osobiście z drugą stroną transakcji
- Sprawdź przedmiot przed dokonaniem zapłaty. Nie wysyłaj płatnych sms-ów
- Nie płać z góry. Płać osobiście. Nie udostępniaj swoich danych osobowych lub bankowych
Dodano: 28.02.2023, 20:19
Lokalizacja: Amelia Island
Wyświetleń: 230
ID ogłoszenia: 1097