To ogłoszenie jest nieaktualne.
Zobacz podobne ogłoszenia w kategorii Ferrari Blenheim

Ferrari Enzo z 2003 roku - Kanada

 Dodano: 11.03.2023, 17:39
 Lokalizacja: Blenheim
 Wyświetleń: 372
ID ogłoszenia: 1110

Szczegóły ogłoszenia

Rok produkcji: 2003
Pojemność: 6000 cm3
Moc: 651 KM
Przebieg: 227 km
Kolor: srebrny
Pochodzenie: sprowadzany z Japonii
Skrzynia biegów: manualna
Liczba drzwi: 2/3
Rodzaj nadwozia: Sportowy / Coupe
Bezwypadkowy: tak
Rodzaj paliwa: benzyna
Stan techniczny: nieuszkodzony
Dodatkowe informacje:
  • garażowany
  • pełna historia samochodu
 Ostatni znany "w opakowaniu" Ferrari Enzo
  •     Tylko 227 km (141 mil) na liczniku, pochodzący z jednej własności od nowego
  •     Jeden z zaledwie dziewięciu Enzo wykończonych w Argento Nürburgring 101/C; być może jedyny przykład z wnętrzem Cuoio
  •     Towarzyszy jej oryginalne instrukcje, pokrowiec samochodowy, dopasowany bagaż i klucz zapasowy, wszystko nadal w oryginalnym opakowaniu fabrycznym
  •     Najwyższy czas kapsuła przykład ostatniego Ferrari naturalnie wolnossące V-12 supercar

Addendum: Proszę zwrócić uwagę, że ta partia jest w ramach tymczasowego importu do Kanady, pochodzących z Japonii. Kupujący są informowani o potencjalnych należności celnych przywozowych, które mogą być stosowane, jeśli staniesz się zwycięskim oferentem. Jeśli ma być importowany do USA przez zwycięskiego oferenta, wymagana jest federalizacja amerykańska.

Idąc w ślady Ferrari 288 GTO, F40 i F50, Enzo stanowi nowy, śmiały krok w XXI wiek dla słynnego włoskiego producenta, kiedy to został zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2002 roku. Pod niezwykłym nadwoziem zaprojektowanym przez Kena Okuyamę z Pininfariny krył się najnowocześniejszy 6,0-litrowy silnik V-12 Tipo F140B połączony ze specjalnie opracowaną sześciobiegową, zautomatyzowaną skrzynią manualną, która nadawała Enzo niesamowitych osiągów godnych nazwiska założyciela firmy. Planowano zbudować tylko 399 egzemplarzy, a jeden dodatkowy Enzo został stworzony dla papieża Jana Pawła II w 2004 roku.

Chcąc wprowadzić do Enzo jak najwięcej technologii rodem z Formuły 1, Ferrari wyposażyło model w materiały rodem z kosmosu i innowacyjne rozwiązania mające na celu zmniejszenie masy i poprawę osiągów. Podwozie zostało wykonane z włókna węglowego i plastra miodu Nomexu, dzięki czemu ważyło zaledwie 200 funtów. Karoseria została udoskonalona w tunelu aerodynamicznym Pinfinariny i składała się z paneli utkanych z włókna węglowego i Kevlaru. Wspomniany wcześniej silnik V-12 - największy silnik Ferrari od czasów 712 Cam-Am z lat 70-tych - był naszpikowany komponentami pochodzącymi z zawodów, takimi jak ścianki cylindrów wyłożone Nikasilem, tytanowe korbowody i teleskopowy kolektor dolotowy zaprojektowany w celu zwiększenia momentu obrotowego. Moc oceniono na 651 koni mechanicznych i 485 funtów momentu obrotowego. Silnik okazał się być legendarnym przykładem inżynierii z tego ucha Ferrari, cementując swoje znaczenie poprzez zasilanie ostatniego wolnossącego, niehybrydowego hipersamochodu V-12 z Maranello.

Podczas gdy zdecydowana większość Enzo była wykończona w kolorze Rosso Corsa (ponad 70% wszystkich zbudowanych samochodów), garstka egzemplarzy była malowana w innych kolorach na życzenie, z Giallo Modena, Nero Pastello i Rosso Scuderia okazały się popularnymi opcjami. Wśród rzadszych odcieni był Argento Nürburgring 101/C, kolor, który znalazł się na zaledwie dziewięciu egzemplarzach, czyli mniej niż 2% produkcji. Zagłębiając się w specyfikację tych dziewięciu samochodów, uważa się, że tylko jeden egzemplarz Enzo- podwozie 132662- otrzymał wnętrze wykończone skórą Cuoio, a większość pozostałych samochodów była wykończona skórą Nero lub Rosso.

Dostarczony do Japonii, ten Enzo, numer podwozia 132662, przez większość swojego życia pozostawał poza zasięgiem wzroku, nigdy nie został zarejestrowany do użytku na drogach. W rezultacie, ten uderzający przykład jest prezentowany dzisiaj w fabrycznie świeżym stanie, dosłownie nadal "w opakowaniu", z zaledwie 227 km (141 mil) na liczniku kilometrów - praktycznie wszystkie te mile pochodzą z testów fabrycznych przed dostawą. Samochód nadal ma wiele z fabrycznego opakowania ochronnego, w tym plastiku na progach drzwi, taśmy owiniętej wokół klucza zapłonu, a nawet plastikowe pokrycie na pedały hamulca i gazu. Co ważne, towarzyszy mu oryginalna instrukcja obsługi, pokrowiec na samochód, zapasowy klucz (wciąż zamknięty w torbie Ziploc obok instrukcji) oraz fabryczny trzyczęściowy, dopasowany zestaw bagażowy, który nigdy nie został rozpakowany.

Ponad 20 lat od jego wprowadzenia, Enzo jest słusznie uważany za jeden z największych Ferrari 21 wieku. Pięknie proporcjonalny i uderzająco atrakcyjny, model jest jednym z najładniejszych i najbardziej celowych nowoczesnych hipersamochodów z Maranello. I choć każde Ferrari Enzo pozostaje ogromnie kolekcjonerskie, to te rzadkie przykłady fabrycznie wykończone w kolorach innych niż zwykłe czerwienie, żółcie lub czernie, które przykuwają największą uwagę.

Elegancko wyposażone w ponadczasowym Argento Nürburgring nad Cuoio podwozia 132662 jest jednym z tych bardzo poszukiwanych i wieloletnich pożądanych samochodów. Biorąc pod uwagę jego niezwykły stan, wciąż nosząc wiele z jego fabrycznego opakowania ochronnego, ten Argento Nurburging przykład jest ostateczną nagrodą dla kolekcjonerów ceniących zarówno rzadkość i oryginalność.

Zapraszamy do oryginalnego opisu i link do aukcji na stronie:

www . rmsothebys . com/en/auctions/ge23/sotheby-s-sealed---the-argento-nürburgring-enzo/lots/r0001-2003-ferrari-enzo/1337022
Kategoria:
Typ transakcji:
Sprzedam
Oferta od:
Osoby prywatnej
Miejscowość:
Województwo:
Kategoria:
Typ transakcji:
Sprzedam
Oferta od:
Osoby prywatnej
Miejscowość:
Województwo:
Poleć ogłoszenie znajomym:

bezpieczeństwoZasady bezpieczeństwa podczas transakcji

  • Spotkaj się osobiście z drugą stroną transakcji
  • Sprawdź przedmiot przed dokonaniem zapłaty. Nie wysyłaj płatnych sms-ów
  • Nie płać z góry. Płać osobiście. Nie udostępniaj swoich danych osobowych lub bankowych
 Dodano: 11.03.2023, 17:39
 Lokalizacja: Blenheim
 Wyświetleń: 372
ID ogłoszenia: 1110

Opinie o ogłoszeniu

Nikt jeszcze nie dodał opinii.
Zobacz wszystkie

Zobacz inne klasyki użytkownika

Porsche 911 S Coupe z 1968 roku - USA

Porsche 911 S Coupe z 1968 roku - USA

 Amelia Island 1 000 000 PLN
Do góry