To ogłoszenie jest nieaktualne.
Zobacz podobne ogłoszenia w kategorii Samochody zabytkowe Daventry

Lola B11/83 z 2011 roku - Wielka Brytania

 Dodano: 12.03.2023, 16:12
 Lokalizacja: Daventry
 Wyświetleń: 169
ID ogłoszenia: 1123

Szczegóły ogłoszenia

Rok produkcji: 2011
Pojemność: 2800 cm3
Moc: 500 KM
Kolor: granatowy
Pochodzenie: sprowadzany ze Stanów Zjednoczonych
Skrzynia biegów: automatyczna
Liczba drzwi: 2/3
Rodzaj nadwozia: Sportowy / Coupe
Bezwypadkowy: tak
Rodzaj paliwa: benzyna
Stan techniczny: nieuszkodzony
Wyposażenie:
  • aluminiowe felgi
Dodatkowe informacje:
  • garażowany
  • pełna historia samochodu
Jeden z pięciu zbudowanych prototypów serii B11 i jeden z dwóch skonfigurowanych jako coupe.
  •     Dostarczony do Level 5 Motorsports z napędem HPD, 2,8 litrowym V6 Turbo na początku 2011 roku.
  •     W 2011 roku zajął 10 miejsce w klasyfikacji generalnej i 3 miejsce w LMP2 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
  •     Zajęcie 30. miejsca w klasyfikacji generalnej i 8. miejsca w LMP2 w 2012 Sebring 12 Hours.
  •     Całkowicie przebudowany, łącznie z testami szczelinowymi, przez wiodący zespół wyścigowy BBM Sport.
  •     Wyposażony w historyczny silnik Judd HK V8 o zerowej liczbie godzin pracy i świeżo odbudowaną skrzynię biegów Xtrac.
  •     Idealnie nadaje się do wyścigów Masters Endurance Legends i HSR.
  •     W zestawie znajduje się niewielki pakiet części zamiennych, w tym przednia karoseria i crash box z włókna węglowego.

Automobile Club de l'Ouest, mając na uwadze potrzebę wykorzystania nowych technologii, zwiększenia ekologiczności sportu oraz, co najważniejsze, kontroli kosztów, wprowadził w 2011 roku szereg zmian, które zwiastowały początek nowej ery w wyścigach samochodów sportowych na długich dystansach. Zmiany te dotyczyły zarówno dywizji Prototype, jak i GT i obejmowały wprowadzenie po raz pierwszy technologii hybrydowej w najwyższej kategorii LMP1, a także zastąpienie chorej klasy GT1 przez nowe, bardziej oszczędne kategorie GTE Pro i GTE Am.

Jednak to w bardzo popularnej klasie LMP2 wprowadzono prawdopodobnie najbardziej nakazowe zmiany. Wszystkie samochody zbudowane zgodnie z nowymi przepisami będą odtąd podlegały limitowi kosztów fabrycznych zarówno podwozia, jak i silnika. Ponadto w 2011 roku obowiązywać będzie minimalna żywotność silnika wynosząca 30 godzin, która w 2012 roku wzrośnie do 40 godzin, a w sezonie 2013 do 50 godzin.

Lola, czerpiąc inspirację ze swojego niezwykle udanego, trzykrotnie zwycięskiego w klasie Le Mans podwozia B05/40, była pierwszym producentem LMP2, który wyprodukował samochód zgodny z nowymi przepisami; prototyp serii B11 został zapowiedziany już w czerwcu 2010 roku. Nie dziwi więc, że główny projektant Loli, Julian Sole, wybrał dla swojego nowego podopiecznego podwozie monokokowe z włókna węglowego, choć co ciekawe, było ono dostępne zarówno w wersji otwartej, jak i coupe, a także z różnymi instalacjami silnikowymi, aby zmaksymalizować potencjalną atrakcyjność sprzedażową samochodu. Z przodu i z tyłu zastosowano konwencjonalne zawieszenie z podwójnymi wahaczami i popychaczami, a sześciobiegowa skrzynia biegów zaprojektowana przez Lolę była kompatybilna z wieloma różnymi systemami pneumatycznymi lub hydraulicznymi.

Oferowany tutaj samochód, podwozie HU05, jest jednym z dwóch podwozi B11/83 zamówionych przez firmę Level 5 Motorsports z Madison w stanie Wisconsin przed sezonem wyścigowym 2011, który obejmował wybrane wydarzenia zarówno w Intercontinental Le Mans Cup, jak i American Le Mans Series. Odpowiednio skonfigurowany z 2,8-litrowym silnikiem twin-turbo V6 pochodzącym z Hondy i zbudowanym przez HPD, samochód po raz pierwszy zakręcił kółkiem w gniewie podczas oficjalnych testów przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans 2011 pod koniec kwietnia, gdzie prowadził go właściciel zespołu Scott Tucker, zwycięzca Le Mans z 1993 roku Christophe Bouchut oraz były zwycięzca Daytona 24 Hours Joao Barbosa, zajmując 31 miejsce w klasyfikacji generalnej.

Level 5 powrócił do La Sarthe w czerwcu na 79. edycję słynnego 24-godzinnego wyścigu, w którym, co niewiarygodne, samochód zadebiutował. Zachowując ten sam skład kierowców, co podczas dnia testowego, zespół zakwalifikował się na 28. miejscu w klasyfikacji generalnej i, po raz kolejny, na 11. miejscu w klasie. W wyścigu HU05 spisywał się bez zarzutu, a gdy kilku bardziej fantazyjnych liderów klasy wpadło w kłopoty, w niedzielę rano zajął godne uznania trzecie miejsce w klasie. Niewiarygodnie, utrzymał tę pozycję do końca wyścigu, ostatecznie przekraczając linię mety na dziesiątym miejscu w klasyfikacji generalnej, co stanowiło uwieńczenie pamiętnego dziewiczego występu samochodu. Po Le Mans, samochód pozostał w Europie; zespół zamierzał wziąć udział w 6-godzinnym wyścigu Imola na początku lipca. Jednakże bliskość tego wydarzenia do Le Mans sprawiła, że logistyka sytuacji stała się niemożliwa i zespół zdecydował się ścigać siostrę B11/43 w tym wydarzeniu; to oznacza koniec bardzo udanego - choć nieco skróconego - sezonu 2011 dla HU05.

W 2012 roku, Level 5 dostarczyło dwa nowe samochody HPD LMP2; zespół zdecydował się wynająć HU05 początkującemu zespołowi ALMS Black Swan Racing na wybrane wydarzenia w tegorocznych mistrzostwach. Samochód, prowadzony przez właściciela zespołu Tima Pappasa, kolegę po fachu Breta Curtisa i byłego dwukrotnego mistrza Grand-Am Daytona Prototype Jona Fogarty'ego, zadebiutował w nowym zespole w otwierającym sezon 12-godzinnym wyścigu Sebring, zajmując przyzwoite ósme miejsce w LMP2 - i 30. miejsce w klasyfikacji generalnej - na tym notorycznie wyczerpującym torze na Florydzie.


Trzeci i, co ciekawe, ostatni start samochodu miał miejsce zaledwie miesiąc później podczas 2-godzinnego wyścigu Long Beach organizowanego przez ALMS. Prowadzony przez Pappasa i młodego holenderskiego asa samochodów sportowych Jeroena Bleekemolena, para zakwalifikowała się na doskonałym piątym miejscu; drugim w klasie LMP2 - nieco ironicznie - za nowym HPD Level 5 Tuckera i Bouchuta. Jednak obietnica ta okazała się krótkotrwała - Bleekemolen źle wystartował, a następnie wycofał samochód na pierwszym okrążeniu po nieuniknionym kontakcie z dwoma wolniejszymi zawodnikami z klasy GT.

Po zakończeniu swojej współczesnej kariery HU05 został zatrzymany przez Level 5 aż do ich likwidacji w 2017 roku i wkrótce potem został nabyty przez sprzedającego. Niedawno powierzony wiodącemu zespołowi Historic Sports Prototype BBM Sport z Daventry w Wielkiej Brytanii, samochód od tego czasu skorzystał z kompletnej odbudowy, w tym testowania pęknięć, ponownego powlekania i ponownego montażu wszystkich odpowiednich komponentów i odnowienia wszelkich elementów wygasłych pod względem czasu lub przebiegu, takich jak jego ogniwo paliwowe, wiązka przewodów, ECU i akumulator. Co ważne, samochód został również wyposażony w nowy, zgodny z duchem czasu, silnik Judd HK V8, który zastąpił skomplikowaną i potencjalnie kosztowną jednostkę HPD, a także korzysta z nowo odbudowanej, sześciobiegowej, sekwencyjnej skrzyni biegów Xtrac, do której dopasowano nowy, pneumatyczny system paddleshift. Na koniec zamontowano nowe amortyzatory Multimatic oraz odnowiono system gaśniczy i pasy bezpieczeństwa.

Doskonale prezentujący się w oryginalnym malowaniu z 2011 roku, stanowi rzadką okazję do nabycia samochodu z prawdziwym rodowodem podium w klasie Le Mans, nie wspominając o jednym idealnie nadającym się do zawodów Masters Endurance Legends i HSR, które obecnie okazują się tak popularne po obu stronach Atlantyku. Dzięki stosunkowo niewielkiemu przebiegowi na podwoziu i elementach zawieszenia, a także braku jakiegokolwiek przebiegu na silniku lub układzie napędowym, HU05 stanowi bardzo konkurencyjną i opłacalną perspektywę i jest gotowy do natychmiastowego powrotu na tor w rękach szczęśliwego nowego właściciela.

Zapraszamy do oryginalnego opisu i link do aukcji na stronie:

www . rmsothebys . com/en/home/private-sales/r5556-2011-lola-b1183/1296046
Kategoria:
Typ transakcji:
Sprzedam
Oferta od:
Osoby prywatnej
Miejscowość:
Województwo:
Kategoria:
Typ transakcji:
Sprzedam
Oferta od:
Osoby prywatnej
Miejscowość:
Województwo:
Poleć ogłoszenie znajomym:

bezpieczeństwoZasady bezpieczeństwa podczas transakcji

  • Spotkaj się osobiście z drugą stroną transakcji
  • Sprawdź przedmiot przed dokonaniem zapłaty. Nie wysyłaj płatnych sms-ów
  • Nie płać z góry. Płać osobiście. Nie udostępniaj swoich danych osobowych lub bankowych
 Dodano: 12.03.2023, 16:12
 Lokalizacja: Daventry
 Wyświetleń: 169
ID ogłoszenia: 1123

Opinie o ogłoszeniu

Nikt jeszcze nie dodał opinii.
Zobacz wszystkie

Zobacz inne klasyki użytkownika

Porsche 911 S Coupe z 1968 roku - USA

Porsche 911 S Coupe z 1968 roku - USA

 Amelia Island 1 000 000 PLN
Do góry