To ogłoszenie jest nieaktualne.
Zobacz podobne ogłoszenia w kategorii Porsche Amelia Island
Zobacz podobne ogłoszenia w kategorii Porsche Amelia Island
Porsche 911 Turbo 'Flat-Nose' Coupe z 1988 roku - USA
Dodano: 28.02.2023, 20:19
Lokalizacja: Amelia Island
Wyświetleń: 273
ID ogłoszenia: 1096
Sprzedane
1/23

Szczegóły ogłoszenia
Jeden z zaledwie 148 US-spec "Flat-Nose" Turbo Coupes zbudowany na rok modelowy 1988.
Wymarzony samochód dla wielu, odkąd po raz pierwszy pojawił się na drogach w 1975 roku, 911 Turbo pierwszej generacji Porsche, znane wewnętrznie jako 930, szybko stało się światowym wzorcem wydajności. Z ogromnymi, poszerzonymi błotnikami i spojlerem w kształcie "ogona wieloryba" z tyłu, samochód ten wyglądał równie dobrze, a jednocześnie był natychmiast rozpoznawalny jako Porsche i 911.
W 1982 r. sponsorzy wyścigów Porsche poprosili niemiecką Manufakturę Ekskluzywną - zwaną czasem "Sonderwunsch" lub "Special Wishes" - o stworzenie wyjątkowego samochodu drogowego, który wyglądałby jak najlepsza wyścigówka Type 935. Powstała karoseria rzeczywiście przypominała aerodynamiczny model 935, z żaluzjowymi stalowymi przednimi błotnikami zrównanymi z maską i wyposażonymi w chowane reflektory. Panele boczne zostały poszerzone, by spotkać się z poszerzonymi tylnymi panelami, które zawierały nowe otwory wentylacyjne układu chłodzenia hamulców z bocznymi pasami i elektrycznym wentylatorem dla dodatkowego chłodzenia oleju. Na obu końcach zamontowano szersze koła i opony.
W ciągu kilku miesięcy Porsche zostało zasypane prośbami klientów o inspirowany 935 zabieg "Flat-Nose". Nie dziwi więc fakt, że samochody te były zazwyczaj wyposażane w opcje tylko przez najbogatszą klientelę i to z wieloma dodatkowymi fabrycznymi ulepszeniami. W 1987 roku Porsche w końcu dodało do katalogu fabrycznego północnoamerykański pakiet Flat-Nose, znany jako M505, i w tym roku modelowym wyprodukowano w Stanach Zjednoczonych 142 egzemplarze coupe.
Podobnie ograniczono produkcję w następnym roku; w ofercie znajduje się jedno z zaledwie 148 coupe 911 Turbo z pakietem Flat-Nose, które trafiło do Stanów Zjednoczonych w 1988 roku. Wykończony w pięknym lakierze Dark Blue, nadwozie jest uzupełnione przez dopasowane kolorystycznie felgi Fuchs. Srebrnoszara skóra pokrywa większą część wnętrza, w tym karty drzwi, bagażnik, konsolę środkową i fotele, podczas gdy ciemnoniebieska skóra pokrywa górną część deski rozdzielczej. Granatowe wypustki uzupełniają wyposażenie wnętrza.
Oprócz wysoce ekskluzywnej opcji M505 Flat-Nose, karta wyposażenia zawiera również elektrycznie odsuwany dach, kierownicę z podniesioną piastą oraz bagażnik obity czarnym welurem. W momencie sprzedaży do Porsche dołączona będzie kopia naklejek na okna, książki właściciela oraz rolka z narzędziami. W ciągu ostatnich 12 miesięcy samochód został wysłany do Olsen Motorsports Inc. na serwis. Faktura z opisem prac znajduje się w aktach pojazdu.
Unikalny i szczególnie rzadki przykład Porsche 911 Turbo, ten wyposażony w M505 Flat-Nose przykład jest dodatkowo wzmocniony przez ograniczony przebieg (licznik pokazuje 19,817 mil w momencie katalogowania) i rzadką kombinację kolorów. W roku modelowym 1988 na rynku amerykańskim powstało zaledwie 148 coupe Flat-Nose, więc to Porsche będzie z pewnością pożądane przez kolejne dekady.
Zapraszamy do oryginalnego opisu i link do aukcji na stronie:
www . rmsothebys . com/en/auctions/am23/amelia-island/lots/r0065-1931-packard-840-deluxe-eight-roadster/1329902
- Wykończony w rzadkiej kombinacji Dark Blue i Silver Grey skórzane wnętrze
- W momencie katalogowania miał na liczniku 19,817 mil.
- Udokumentowany przez kopię naklejki okiennej; wraz z książkami właściciela i rolką z narzędziami
Wymarzony samochód dla wielu, odkąd po raz pierwszy pojawił się na drogach w 1975 roku, 911 Turbo pierwszej generacji Porsche, znane wewnętrznie jako 930, szybko stało się światowym wzorcem wydajności. Z ogromnymi, poszerzonymi błotnikami i spojlerem w kształcie "ogona wieloryba" z tyłu, samochód ten wyglądał równie dobrze, a jednocześnie był natychmiast rozpoznawalny jako Porsche i 911.
W 1982 r. sponsorzy wyścigów Porsche poprosili niemiecką Manufakturę Ekskluzywną - zwaną czasem "Sonderwunsch" lub "Special Wishes" - o stworzenie wyjątkowego samochodu drogowego, który wyglądałby jak najlepsza wyścigówka Type 935. Powstała karoseria rzeczywiście przypominała aerodynamiczny model 935, z żaluzjowymi stalowymi przednimi błotnikami zrównanymi z maską i wyposażonymi w chowane reflektory. Panele boczne zostały poszerzone, by spotkać się z poszerzonymi tylnymi panelami, które zawierały nowe otwory wentylacyjne układu chłodzenia hamulców z bocznymi pasami i elektrycznym wentylatorem dla dodatkowego chłodzenia oleju. Na obu końcach zamontowano szersze koła i opony.
W ciągu kilku miesięcy Porsche zostało zasypane prośbami klientów o inspirowany 935 zabieg "Flat-Nose". Nie dziwi więc fakt, że samochody te były zazwyczaj wyposażane w opcje tylko przez najbogatszą klientelę i to z wieloma dodatkowymi fabrycznymi ulepszeniami. W 1987 roku Porsche w końcu dodało do katalogu fabrycznego północnoamerykański pakiet Flat-Nose, znany jako M505, i w tym roku modelowym wyprodukowano w Stanach Zjednoczonych 142 egzemplarze coupe.
Podobnie ograniczono produkcję w następnym roku; w ofercie znajduje się jedno z zaledwie 148 coupe 911 Turbo z pakietem Flat-Nose, które trafiło do Stanów Zjednoczonych w 1988 roku. Wykończony w pięknym lakierze Dark Blue, nadwozie jest uzupełnione przez dopasowane kolorystycznie felgi Fuchs. Srebrnoszara skóra pokrywa większą część wnętrza, w tym karty drzwi, bagażnik, konsolę środkową i fotele, podczas gdy ciemnoniebieska skóra pokrywa górną część deski rozdzielczej. Granatowe wypustki uzupełniają wyposażenie wnętrza.
Oprócz wysoce ekskluzywnej opcji M505 Flat-Nose, karta wyposażenia zawiera również elektrycznie odsuwany dach, kierownicę z podniesioną piastą oraz bagażnik obity czarnym welurem. W momencie sprzedaży do Porsche dołączona będzie kopia naklejek na okna, książki właściciela oraz rolka z narzędziami. W ciągu ostatnich 12 miesięcy samochód został wysłany do Olsen Motorsports Inc. na serwis. Faktura z opisem prac znajduje się w aktach pojazdu.
Unikalny i szczególnie rzadki przykład Porsche 911 Turbo, ten wyposażony w M505 Flat-Nose przykład jest dodatkowo wzmocniony przez ograniczony przebieg (licznik pokazuje 19,817 mil w momencie katalogowania) i rzadką kombinację kolorów. W roku modelowym 1988 na rynku amerykańskim powstało zaledwie 148 coupe Flat-Nose, więc to Porsche będzie z pewnością pożądane przez kolejne dekady.
Zapraszamy do oryginalnego opisu i link do aukcji na stronie:
www . rmsothebys . com/en/auctions/am23/amelia-island/lots/r0065-1931-packard-840-deluxe-eight-roadster/1329902






















Zasady bezpieczeństwa podczas transakcji
- Spotkaj się osobiście z drugą stroną transakcji
- Sprawdź przedmiot przed dokonaniem zapłaty. Nie wysyłaj płatnych sms-ów
- Nie płać z góry. Płać osobiście. Nie udostępniaj swoich danych osobowych lub bankowych
Dodano: 28.02.2023, 20:19
Lokalizacja: Amelia Island
Wyświetleń: 273
ID ogłoszenia: 1096