klasyk do 30 000 złotych klasyk do 30 000 złotych

Jaki klasyk od 20 000 do 30 000 złotych?

Jaki najlepszy klasyk do 30 000 złotych możemy kupić w 2023 roku? Kupno klasyka to dla wielu spełnienie marzeń,a dla innych dobra lokata zgromadzonego kapitału. Wielu kierowców zachwyca się nowymi modelami aut patrząc jak technika motoryzacji wciąż idzie do przodu i co chwilę zaskakuje nowinkami technicznymi. Z każdej strony jesteśmy zasypywani reklamami nowoczesnych samochodów, które nie tylko pięknie wyglądają, ale zapewniają bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Jednak niektórzy kierowcy patrzą z sentymentem na zabytkowe samochody z lat 80. i 90. , które niejednemu przypominają młodzieńcze czasy, kiedy to na świat często patrzyło się przez różowe okulary.

Zakup samochodu zabytkowego jest jak podróż w czasy przeszłości. Samochody zabytkowe czasem są używane jako środek transport na weekendowe wycieczki przy sprzyjającej pogodzie, a czasem na wyjazdy na zloty, gdzie można poznać wielu ciekawych ludzi oraz obejrzeć inne wyjątkowe klasyki motoryzacji.

Klasyki motoryzacji. Co kryje się pod tą nazwą?

Klasykiem motoryzacji możemy nazywać auta, które w szczególny sposób zapisały się na kartach historii motoryzacji z różnych względów. Wymarzony samochód – klasyk – kojarzy nam się przede wszystkim z czymś wyjątkowym, czyli musi być to auto oryginalne, nieprzeciętne, rzadko spotykane. klasykiem na pewno nie możemy nazwać pojazdu, które jest nadal produkowane, ponieważ zarówno jego części jak i on sam jest ogólnie dostępny i popularny. Najlepszym zabytkiem będzie model samochodu, którego rok produkcji jest dość odległy, wygląd zewnętrzny i wnętrze pojazdu zapiera dech w piersiach, a stan techniczny auta pozwala na przeprowadzić spokojnie jazdy testowe.

Na co zwrócić uwagę przed kupnem klasyka?

Używany samochód i jego zakup zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. A zakup klasyka z jeszcze większym ryzykiem… Dlaczego? Chociażby dlatego , że popularne zabytkowe samochody często są obarczone różnymi usterkami z racji swojego „wieku”. Jednak po dziś dzień chętnych kolekcjonerów na zabytkowe auta nie brakuje. Na co więc zwrócić szczególną uwagę przed inwestycją w zabytkowe auta? Oto kilka naszych rad:

  1. Stan blacharski.

    Stan blacharski to podstawa, jeżeli blacha pokryta jest rdzą to często zakup jest nieopłacalny. Nie kalkuluje się kupno zardzewiałego klasyka, ponieważ renowacja takiego samochodu nie będzie się opłacała. W dzisiejszym czasach usługi blacharskie aut nie należą do najtańszych, a ponadto ciężko jest znaleźć dobrego blacharza, który chętnie podejmie się naprawy blacharskiej klasyka.

    Oceniając stan danego samochodu zabytkowego przede wszystkim trzeba się uważnie przyjrzeć karoserii. Pojedyncze ogniska rdzy nie stanowią jakiegoś dużego problemu. Natomiast sypiący się lakier czy dziury, a nawet pęknięcia już mogą być nie lada wyzwaniem.

  2. Dokumentacja.

    Decydując się na zakup modeli samochodu zabytkowego musisz się orientować w dokumentacji pojazdu. Jeżeli po zakupie okaże się, ze chcesz go zarejestrować jako zabytek to niezbędna do tego będzie dokładna dokumentacja auta. Nie dość, że ułatwi to znacznie wszelkie formalności w urzędzie to jeszcze podniesie wartość wymarzonego samochodu.

    Co trzeba mieć? Przede wszystkim dowód rejestracyjny lub kartę pojazdu – bez tego ani rusz! Książka serwisowa jest też mile widziana. Przydać się mogą także fotografie wykonane w dniu zakupu i wszelkie informacje dotyczące zakupionego modelu auta.

  3. Oryginalność samochodu.

    Pamiętaj, że bardzo ważna jest oryginalność samochodu, szczególnie wtedy, kiedy dążysz do tego, aby samochód stał się zabytkiem. Ważne przy podjęciu decyzji jest to, że aby auto mogło stać się zabytkowe musi posiadać 75 % oryginalnych części. Dlatego warto zainwestować trochę więcej gotówki i sprawdzić auto przed zakupem. Niekiedy wystarczy, że poprzedni właściciel wymienił silnik i postawił na zupełnie nową tapicerkę i wówczas auto straciło wszystkie możliwości na zdobycie statusu zabytka.

Jaki klasyk do 30 000 złotych?

Audi 90 B2

Photo by Angelo Abear on Unsplash

Audi 90 B2

Audi 90 B2 to średniej wielkości sedan, którego produkcja trwała od 1983 do 1987 roku. Jest częścią serii B2 modeli Audi 80/90, które opierały się na platformie Volkswagen Group B.

Audi 90 B2 w wyposażeniu ma szereg silników benzynowych i wysokoprężnych oraz różne poziomy wyposażenia. Standardowe silniki benzynowe to czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra i pięciocylindrowy o pojemności 2,2 litra. Silnik wysokoprężny stał się czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 litrów z turbodoładowaniem. Model ten posiadał szereg luksusowych funkcji, w tym elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane zamki drzwi, tempomat i klimatyzację. Miał również szereg funkcji bezpieczeństwa, w tym przeciwblokujące hamulce, boczne poduszki powietrzne i poduszkę powietrzną kierowcy.

Ten model auta jest dostępne w kwocie 26 900 złotych.

Volvo 940

Źródło: unsplash.com

Volvo 940

Czas na zastrzyk informacji o kolejnym aucie. Volvo 940 był średniej wielkości samochodem produkcji marki Volvo na przestrzeni lat 1990-1998. Był to ostatni z dużych samochodów Volvo z napędem na tylne koła. Dostępność w wersji nadwozia typu sedan i kombi cieszyła osoby szukające sporego auta. Model 940 napędza szereg czterocylindrowych silników, zasilanych benzyną lub olejem napędowym. Opierał się na platformie serii 700 i miał wiele wspólnych komponentów z modelami 960 i S90. Wybór modelu 940 był gwarancją dość bogatego wyposażenia. Ten samochód posiadał elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane zamki drzwi, wspomaganie kierownicy, tempomat i regulowaną kierownicę. Funkcje , które zapewniały bezpieczeństwo obejmowały system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania i boczne poduszki powietrzne. Model 940 uważano za niezawodny i trwały, dzięki temu pozostaje lubiany przez właścicieli i użytkowników.

Sprzedaż tego auta zabytkowego, oznacza wspaniałą przygodę dla nowego nabywcy. Cena za jaką go można kupić to 25 000 złotych.

klasyk do 30 000 złotych

Źródło: unsplash.com

Mercedes-Benz W123

Mercedes-Benz W123 to gama samochodów wykonawczych produkowanych przez niemieckiego producenta na przestrzeni lat 1976-1985. Modele W123 przewyższyły swojego poprzednika, modele W114 / W115, jako Mercedes odnoszący największe sukcesy, sprzedając 2,7 miliona samochodów przed zakończeniem produkcji jesienią 1986 r.

W123 był oferowany w różnych wersjach nadwozia, w tym 4-drzwiowego sedana, 5-drzwiowego kombi, 2-drzwiowego coupe i 2-drzwiowego kabrioletu. Mercedes 240D był 4-drzwiowym sedanem wyposażonym w olej napędowy, oferowanym od 1976 do 1983 roku. Zabytkowe 240D napędza czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,4 litra. Silnik ten wytwarzał 65 KM i dopasowywał się do czterobiegowej manualnej skrzyni biegów. Te samochody osobowe marki Mercedes były w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 140 km/h. Jego ocena zużycia paliwa to 6 l/100km. We wnętrzu auta znajdowała się tapicerka materiałowa, regulowane przednie siedzenia, zegar i licznik kilometrów. Zabytkowe nadwozie auta posiadało chromowaną osłonę chłodnicy, chromowane zderzaki i stalowe koła. Dbające o bezpieczeństwo pasażerów standardowe funkcje obejmowały przede wszystkim hamulce bębnowe. Nie bez znaczenia był także system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania oraz boczna poduszka powietrzna kierowcy. Zabytkowe 240D miał również wiele opcjonalnych funkcji, w tym elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane zamki drzwi i klimatyzację.

Ten model znajdziesz w atrakcyjnej cenie 29 900 złotych.

BMW 524d E28

Źródło: unsplash.com

BMW 524d E28

Wybór padł na zabytkowe BMW 524d E28. BMW 524d E28 to średniej wielkości samochód osobowy produkowany przez niemieckiego producenta samochodów BMW w latach 1982-1988. To druga generacja BMW serii 5, którą zastąpiono przez BMW E34 w 1989 roku. 524d napędzany 2,4-litrowym silnikiem sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o mocy 115 koni mechanicznych i momencie obrotowym 150 funtów na stopę. Wyposażony w czterobiegową manualną skrzynię biegów i osiąga prędkość maksymalną 115 mil na godzinę. Ma rozstaw osi 108,7 cala i masę własną około 3400 funtów. We wnętrzu znajdują się przednie i tylne fotele kubełkowe, klimatyzacja, elektryczne szyby i radio AM/FM. Funkcje, które gwarantowały bezpieczeństwo obejmują poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, układ zapobiegający blokowaniu się hamulców oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Nadwozie to czterodrzwiowe nadwozie ze spadzistą maską i charakterystycznymi bocznymi kratkami.

Ceny tych aut zabytkowych równają się 27 800 złotych.

Zdjęcia z: Photo by Evgeni Adutskevich on Unsplash i unsplash.com