× Filtruj
Żadne z ogłoszeń nie pasuje do wymaganych kryteriów.
Volvo – komfort i bezpieczeństwo jazdy. Firma Volvo została założona w 1927 roku jako spółka zależna producenta łożysk kulkowych SKF. Nazwa Volvo została pierwotnie zarejestrowana jako znak towarowy w maju 1915 roku z zamiarem używania jej w specjalnej serii obudów łożysk kulkowych produkowanych na rynek brytyjski. Jednak ten pomysł nigdy nie został zrealizowany, a znak towarowy pozostawał uśpiony, dopóki SKF nie zdecydował się użyć go w nowej firmie w 1927 roku.
Pierwszy samochód Volvo opuścił fabrykę 14 kwietnia 1927 roku i otrzymał przydomek „Jakob”. Był to nie tylko pierwszy samochód Volvo, ale także pierwszy samochód wyprodukowany w Szwecji.
Na początku Volvo produkowało tylko kilka samochodów dziennie, z których większość sprzedawano w Szwecji. W 1928 roku produkcja osiągnęła 100 samochodów dziennie. eksport rozpoczął się w 1929 roku, kiedy samochody były wysyłane do Danii, Norwegii i Polski.Pierwszy samochód Volvo wyeksportowany do USA został wysłany w 1930 roku.

W 1931 roku Volvo nabyło większościowy pakiet udziałów w szwedzkiej firmie Pentaverken, która produkowała silniki dla tej firmy.
W 1935 roku Volvo wprowadziło PV36, swój pierwszy samochód z sześciocylindrowym silnikiem.
W 1944 roku wprowadzono pierwszy samochód Volvo z czterocylindrowym silnikiem. Był to również pierwszy samochód Volvo produkowany seryjnie.
W 1947 roku Volvo otworzyło swoją pierwszą fabrykę poza Szwecją w Halifax w Nowej Szkocji w Kanadzie.
W 1956 roku wyprodukowano milionowy samochód Volvo.
W 1959 roku Volvo połączyło się ze szwedzką firmą Svenska Industri AB, tworząc AB Volvo.
W 1962 roku wypuszczono na rynek Volvo 122 — lepiej znane jako „Amazon”. Był to pierwszy samochód Volvo wyprodukowany poza Szwecją, w Belgii.
W 1963 roku Volvo wprowadziło na rynek model P1800 — lepiej znany jako „typ E”.
W 1964 roku wyprodukowano dwumilionowy samochód Volvo.
W 1965 roku Volvo zaprezentowało pierwszy na świecie samochód bezpieczeństwa — Volvo 1800S. Ten samochód miał szereg funkcji bezpieczeństwa, które później stały się standardem we wszystkich samochodach Volvo, takich jak przypomnienie o zapięciu pasów i wyściełana deska rozdzielcza.
W 1966 roku wypuszczono na rynek Volvo 140 — lepiej znane jako „Amazon”.
W 1970 roku zaprezentowano Volvo 164 — pierwszy samochód firmy z silnikiem V8.
W 1971 roku wyprodukowano trzymilionowy samochód Volvo.
W 1972 roku Volvo wprowadziło na rynek pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód osobowy z silnikiem z turbodoładowaniem — Volvo 240 Turbo.
W 1974 roku Volvo zaprezentowało pierwszy na świecie samochód z boczną poduszką powietrzną — Volvo 240.
W 1976 roku wypuszczono Volvo 260. Ten samochód był pierwszym Volvo wyposażonym w silnik wysokoprężny.
W 1978 roku wyprodukowano czteromilionowy samochód Volvo.
W 1979 roku Volvo jako pierwszy producent zaoferowało turbodoładowany silnik wysokoprężny w samochodzie osobowym — Volvo 240 Turbo Diesel.
W 1986 roku wprowadzono serię Volvo 700 - lepiej znaną jako „Volvo 740”.
W 1992 roku wprowadzono na rynek Volvo 850 — pierwszy samochód firmy z napędem na przednie koła.
W 1995 roku wprowadzono Volvo S40 — pierwszy mały samochód firmy.
W 1996 roku wprowadzono na rynek Volvo V70 — pierwsze kombi firmy.
W 1997 roku zaprezentowano Volvo S80 — pierwszy flagowy samochód firmy.
W 1999 roku wprowadzono na rynek Volvo C70 — pierwsze coupe firmy.
W 2000 roku zaprezentowano Volvo S60 — pierwszy sportowy sedan firmy.
W 2002 roku wprowadzono na rynek Volvo XC90 — pierwszy SUV firmy.
W 2003 roku zaprezentowano Volvo V50 — pierwsze kombi firmy.
W 2007 roku Volvo S40 i V50 zostały zastąpione przez Volvo V40.
W 2008 roku wprowadzono Volvo C30 — pierwszy hatchback firmy.
W 2010 roku wprowadzono na rynek Volvo XC60 — drugi SUV firmy.
W 2013 roku Volvo V40 zostało zastąpione przez Volvo V40 Cross Country.
W 2014 roku Volvo S60 i V60 zostały zastąpione przez Volvo S60 Cross Country.
W 2015 roku Volvo XC90 zostało zastąpione przez Volvo XC90 Plug-in Hybrid.
W 2016 roku Volvo S80 zostało zastąpione przez Volvo S90.
W 2017 roku Volvo V60 Cross Country zostało zastąpione przez Volvo V60.
W 2018 roku Volvo S60 Cross Country zostało zastąpione przez Volvo V60 Cross Country.
W 2019 roku Volvo S60 zostało przeprojektowane.
W 2020 roku ponownie wprowadzono Volvo S60 Cross Country.


Najpopularniejsze modele Volvo:


Volvo 140

Seria Volvo 140 została wprowadzona w 1966 roku jako następca serii Volvo 1200. Nowa seria była dostępna w dwudrzwiowych i czterodrzwiowych modelach sedan, a także w pięciodrzwiowym modelu kombi o nazwie Volvo 145. W 1974 roku serię 140 zastąpiła seria Volvo 240.
Seria 140 została zaprojektowana przez Jana Wilsgaarda i była dostępna z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,8 lub 2,0 litra. Silnik o pojemności 1,8 litra był dostępny w wersjach z gaźnikiem lub z wtryskiem paliwa, podczas gdy silnik o pojemności 2,0 litra był dostępny tylko w wersji z gaźnikiem. Wszystkie silniki współpracowały z czterobiegową manualną skrzynią biegów.
Seria 140 była znana ze swoich silnych funkcji bezpieczeństwa, które obejmowały przednie i tylne pasy bezpieczeństwa, ochronę przed uderzeniami bocznymi i zgniataną kolumnę kierownicy. W 1967 roku seria 140 stała się pierwszym samochodem wyposażonym w trzypunktowy pas bezpieczeństwa na przednim siedzeniu.
Seria 140 była produkowana przez osiem lat i została zastąpiona serią Volvo 240 w 1974 roku. W ciągu ośmiu lat produkcji wyprodukowano łącznie 1,8 miliona samochodów serii 140.
Modele Volvo 140 mają kilka zalet i wad. Niektóre zalety obejmują fakt, że są to bardzo wygodne samochody, mają wiele zabezpieczeń i są bardzo niezawodne. Jednak niektóre wady obejmują fakt, że mogą być drogie w utrzymaniu i naprawie, a także nie są szczególnie szybkie ani sportowe.


Volvo 700

Seria Volvo 700 to seria samochodów wykonawczych produkowanych przez szwedzkiego producenta Volvo Cars w latach 1984-1992. Seria 700 została wprowadzona w 1984 roku jako 850 GLT, po wycofaniu serii 200. Następnie w 1987 roku został nieco zmodyfikowany i przemianowany na serię 700. W 1990 roku został ponownie zmodernizowany i przemianowany na serię 900.
Volvo wprowadziło serię 700 w 1984 roku jako 850 GLT. Samochód był ewolucją serii 200, z głównymi zmianami polegającymi na wprowadzeniu poprzecznego układu silnika i napędu na przednie koła. Seria 700 została poddana liftingowi w 1987 roku i przemianowana na serię 700. W 1990 roku został ponownie zmodernizowany i przemianowany na serię 900.

Seria 700 była dostępna jako czterodrzwiowy sedan, pięciodrzwiowe kombi i trzydrzwiowy hatchback. Sedan i kombi były dostępne z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 lub 2,3 litra, podczas gdy hatchback był dostępny tylko z silnikiem o pojemności 2,0 litra. Seria 700 została zastąpiona serią 900 w 1992 roku.

Główną zaletą serii Volvo 700 była oszczędność paliwa. Seria 700 była również bardziej aerodynamiczna niż seria 200, co pomogło jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa. Kolejną zaletą serii 700 było jej przestronne wnętrze. Seria 700 była również dostępna z różnymi silnikami, w tym silnikiem z turbodoładowaniem, który zapewniał dobre osiągi. Główną wadą serii Volvo 700 była jej wysoka cena. Seria 700 była również mniej niezawodna niż seria 200, co mogło stanowić problem dla niektórych konsumentów.
Do góry