× Filtruj
Jawa po renowacji z 1960 roku.

Jawa po renowacji z 1960 roku.

 Lokalizacja: Szczecin
 Dodano: 25.05.2025, 08:07
Junak po renowacji, zarejestrowany opłacony z przeglądem.

Junak po renowacji, zarejestrowany opłacony z przeglądem.

 Lokalizacja: Szczecin
 Dodano: 25.05.2025, 07:56
Piękny Polski Junak opłacony i zarejestrowany z przeglądem. Sprzedane

Piękny Polski Junak opłacony i zarejestrowany z przeglądem.

 Lokalizacja: Szczecin
 Dodano: 23.04.2025, 13:10
Cała kolekcja motocykli po renowacji, wszystkie zarejestrowane i ubezpieczone. Sprzedane
Jawa z 1960 roku po pełnej renowacji. Sprzedane

Jawa z 1960 roku po pełnej renowacji.

 Lokalizacja: Szczecin
 Dodano: 10.04.2025, 11:32
Historia motocykli zabytkowych sięga końca XIX wieku. Pierwszy motocykl został opracowany przez niemieckich wynalazców Gottlieba Daimlera i Wilhelma Maybacha w 1885 roku i był napędzany silnikiem benzynowym. Następnie w 1901 roku pojawił się pierwszy masowo produkowany motocykl, zaprojektowany przez brytyjskiego inżyniera Edwarda Turnera. Ta maszyna była rowerem bezpieczeństwa Rovera i stała się wzorem dla nowoczesnego motocykla.
Na początku XX wieku motocykl stał się popularnym środkiem transportu. Motocykle były używane głównie do uprawiania sportu, turystyki i wyścigów. Najpopularniejszą formą wyścigów był Isle of Man TT, który rozpoczął się w 1907 roku i trwa do dziś.
W latach dwudziestych XX wieku motocykle zaczęto wykorzystywać w wyścigach, a pierwsze motocyklowe Grand Prix odbyło się w 1924 roku. W latach trzydziestych i czterdziestych XX wieku opracowano wiele nowych modeli motocykli, takich jak pierwszy motocykl BMW w 1923 roku.
W latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku motocykle zabytkowe stały się popularne ze względu na ich klasyczną stylistykę i właściwości jezdne. Popularne modele z tej epoki to Triumph Bonneville, BSA Gold Star i Norton Commando. W latach 70. pojawili się japońscy producenci, tacy jak Honda i Yamaha, którzy zaczęli dominować na rynku motocykli.
Zabytkowe motocykle zazwyczaj charakteryzują się klasyczną stylistyką, w tym okrągłymi reflektorami, chromowanymi wykończeniami i zbiornikiem paliwa w kształcie łezki. Mogą również mieć płaskie, nisko zawieszone siodełka, koła szprychowe i manetki ręczne. Wiele zabytkowych motocykli ma również wyraźny dźwięk silnika i wydechu, sztywną ramę i rozrusznik nożny. Wiele zabytkowych motocykli ma również klasyczne chromowane i metalowe akcenty, a także siedzenia, kierownice i błotniki w stylu retro. Wiele zabytkowych motocykli ma również unikalne funkcje, takie jak klasyczne prędkościomierze montowane na zbiorniku, sprzęgła obsługiwane nożnie i drążki.
Dziś motocykle vintage są popularne ze względu na ich klasyczny styl i właściwości jezdne. Popularne modele z przeszłości to Honda CB750, Suzuki GSX-R i Kawasaki ZRX. Wiele zabytkowych motocykli jest również używanych w niestandardowych konstrukcjach i jest popularnych wśród kolekcjonerów.
Rynek zabytkowych motocykli nadal jest silny, a właściciele i kolekcjonerzy zabytkowych motocykli często wymieniają się częściami i odnawiają stare modele. Powstało również wiele klubów motocykli zabytkowych, w których entuzjaści mogą spotykać się, aby dzielić się swoją pasją do motocykli zabytkowych.
 
Do góry