Ogłoszenia Opel z Kujawsko-pomorskie
Żadne z ogłoszeń nie pasuje do wymaganych kryteriów.
Opel – niemiecka precyzja w tworzeniu samochodów. Opel to niemiecki producent samochodów i spółka zależna General Motors. Założona przez Adama Opla w 1862 r. Początkowo firma zajmowała się produkcją maszyn do szycia, w późniejszym czasie firma rozpoczęła produkcję rowerów w 1886 r., a samochodów w latach trzydziestych Opel stał się najlepiej sprzedającym się producentem samochodów w Europie.
W 1975 roku Opel jako pierwszy niemiecki producent samochodów wprowadził katalizator oszczędzający paliwo do seryjnie produkowanego samochodu (Opel Kadett). W latach 80. Opel odnosił znaczące sukcesy w sportach motorowych, wygrywając Mistrzostwa Niemiec Samochodów Turystycznych (DTM) w 1982 r. i Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC) w 1985 r.
W 1999 roku Opel został przejęty przez General Motors Corporation (GM). Następnie GM przystąpił do sprzedaży większościowego pakietu udziałów w Oplu konsorcjum kierowanemu przez Fiata w 2000 r. W sierpniu 2004 r. GM sprzedał cały pozostały udział w Oplu konsorcjum kierowanemu przez Magna International.
Od 2016 roku Grupa Opel jest obecna w ponad 60 krajach i działa w ponad 30 językach. Zatrudnia około 40 000 osób na całym świecie. Jej główne zakłady produkcyjne znajdują się w Niemczech, Polsce i Hiszpanii, a dodatkowe zakłady znajdują się w Brazylii, Chinach, na Węgrzech, w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Firma produkuje również silniki i skrzynie biegów w zakładach na Węgrzech i w Rosji.
Samochody marki Opel są znane ze swojej niemieckiej inżynierii, niezawodności i przystępnej ceny. Firma oferuje szeroką gamę pojazdów, od małych aut po SUV-y i samochody dostawcze. Opel jest również znany ze swoich innowacyjnych technologii, takich jak system przednich kamer Opel Eye i system informacyjno-rozrywkowy Opel OnStar.
W 1975 roku Opel jako pierwszy niemiecki producent samochodów wprowadził katalizator oszczędzający paliwo do seryjnie produkowanego samochodu (Opel Kadett). W latach 80. Opel odnosił znaczące sukcesy w sportach motorowych, wygrywając Mistrzostwa Niemiec Samochodów Turystycznych (DTM) w 1982 r. i Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC) w 1985 r.
W 1999 roku Opel został przejęty przez General Motors Corporation (GM). Następnie GM przystąpił do sprzedaży większościowego pakietu udziałów w Oplu konsorcjum kierowanemu przez Fiata w 2000 r. W sierpniu 2004 r. GM sprzedał cały pozostały udział w Oplu konsorcjum kierowanemu przez Magna International.
Od 2016 roku Grupa Opel jest obecna w ponad 60 krajach i działa w ponad 30 językach. Zatrudnia około 40 000 osób na całym świecie. Jej główne zakłady produkcyjne znajdują się w Niemczech, Polsce i Hiszpanii, a dodatkowe zakłady znajdują się w Brazylii, Chinach, na Węgrzech, w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Firma produkuje również silniki i skrzynie biegów w zakładach na Węgrzech i w Rosji.
Samochody marki Opel są znane ze swojej niemieckiej inżynierii, niezawodności i przystępnej ceny. Firma oferuje szeroką gamę pojazdów, od małych aut po SUV-y i samochody dostawcze. Opel jest również znany ze swoich innowacyjnych technologii, takich jak system przednich kamer Opel Eye i system informacyjno-rozrywkowy Opel OnStar.
Najpopularniejsze klasyki marki Opel.
Opel Rekord
Opel Rekord to średniej wielkości samochód rodzinny, który był produkowany przez niemieckiego producenta samochodów marki Opel w latach 1953-1986. Był następcą Opla Olympia i został zastąpiony przez Opla Omegę w 1986 roku. Modele Opla Rekord były zwykle oferowane jako dwudrzwiowy lub czterodrzwiowy sedan lub pięciodrzwiowe kombi i były produkowane przez ponad trzy dekady.
Pierwsza generacja Opla Rekorda została wprowadzona w 1953 roku i była oparta na Oplu Olympia z 1950 roku, z nieco bardziej nowoczesnym designem. Był oferowany z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 l i mocy 40 KM. W 1957 roku Rekord został zaktualizowany o nowy styl nadwozia i większy silnik 2,0 l o mocy 65 KM.
Druga generacja samochodu Opel Rekord została wprowadzona w 1962 roku i była oferowana w dwóch wersjach nadwozia, dwudrzwiowym coupe i czterodrzwiowym sedanie. Modele Opla były dostępne z szeroką gamą silników, od czterocylindrowego silnika 1,7 l o mocy 70 KM do sześciocylindrowego silnika 2,4 l o mocy 105 KM.
Trzecia generacja samochodów osobowych Opel Rekord została wprowadzona w 1965 roku i była ostatnią generacją opartą na podwoziu Olympia. Był oferowany z różnymi silnikami, od czterocylindrowego silnika 1,7 l o mocy 80 KM do sześciocylindrowego silnika 2,5 l o mocy 118 KM.
Czwarta generacja samochodów osobowych Opel została wprowadzona w 1968 roku i była oparta na nowym Oplu Commodore. Był oferowany z szeroką gamą silników, od czterocylindrowego silnika 1,9 l o mocy 80 KM do 3,0 l V6 o mocy 115 KM.
Piąta i ostatnia generacja Rekorda została wprowadzona w 1977 roku i była oferowana z szeroką gamą silników, od czterocylindrowego 1,9 l o mocy 85 KM do pięciocylindrowego 2,5 l o mocy 121 KM. Ta generacja została zastąpiona przez Opla Omegę w 1986 roku.
Zalety samochodu zabytkowego Opel Rekord:
1. Opel Rekord klasyk był popularnym samochodem w latach 60. i 70. XX wieku, a w ostatnich latach stał się porządanym autem kolekcjonerskim.
2. Opel Rekord jest niezawodnym samochodem o prostej konstrukcji, która ułatwiała konserwację.
3. Klasyk ten miał dobre właściwości jezdne i był stosunkowo oszczędny pod względem zużycia paliwa, co czyniło go doskonałym samochodem na długie trasy.
4. To auto zabytkowe było dostępne w różnych wersjach nadwozia, w tym dwudrzwiowym coupe, czterodrzwiowym sedanie i kombi.
Wady auta zabytkowego Opel Rekord:
1. Opel Rekord nie był znany ze swoich osiągów. Silniki były za słabe, a samochód nie był znany ze swojego przyspieszenia.
2. Samochód miał tendencję do rdzewienia, jeśli nie był odpowiednio konserwowany.
3. Wnętrze samochodu nie było szczególnie luksusowe, a samochód nie był szczególnie wygodny.
4. Części do samochodu mogą być trudne do znalezienia, co utrudnia konserwację lub renowację.
Pierwsza generacja Opla Rekorda została wprowadzona w 1953 roku i była oparta na Oplu Olympia z 1950 roku, z nieco bardziej nowoczesnym designem. Był oferowany z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 l i mocy 40 KM. W 1957 roku Rekord został zaktualizowany o nowy styl nadwozia i większy silnik 2,0 l o mocy 65 KM.
Druga generacja samochodu Opel Rekord została wprowadzona w 1962 roku i była oferowana w dwóch wersjach nadwozia, dwudrzwiowym coupe i czterodrzwiowym sedanie. Modele Opla były dostępne z szeroką gamą silników, od czterocylindrowego silnika 1,7 l o mocy 70 KM do sześciocylindrowego silnika 2,4 l o mocy 105 KM.
Trzecia generacja samochodów osobowych Opel Rekord została wprowadzona w 1965 roku i była ostatnią generacją opartą na podwoziu Olympia. Był oferowany z różnymi silnikami, od czterocylindrowego silnika 1,7 l o mocy 80 KM do sześciocylindrowego silnika 2,5 l o mocy 118 KM.
Czwarta generacja samochodów osobowych Opel została wprowadzona w 1968 roku i była oparta na nowym Oplu Commodore. Był oferowany z szeroką gamą silników, od czterocylindrowego silnika 1,9 l o mocy 80 KM do 3,0 l V6 o mocy 115 KM.
Piąta i ostatnia generacja Rekorda została wprowadzona w 1977 roku i była oferowana z szeroką gamą silników, od czterocylindrowego 1,9 l o mocy 85 KM do pięciocylindrowego 2,5 l o mocy 121 KM. Ta generacja została zastąpiona przez Opla Omegę w 1986 roku.
Zalety samochodu zabytkowego Opel Rekord:
1. Opel Rekord klasyk był popularnym samochodem w latach 60. i 70. XX wieku, a w ostatnich latach stał się porządanym autem kolekcjonerskim.
2. Opel Rekord jest niezawodnym samochodem o prostej konstrukcji, która ułatwiała konserwację.
3. Klasyk ten miał dobre właściwości jezdne i był stosunkowo oszczędny pod względem zużycia paliwa, co czyniło go doskonałym samochodem na długie trasy.
4. To auto zabytkowe było dostępne w różnych wersjach nadwozia, w tym dwudrzwiowym coupe, czterodrzwiowym sedanie i kombi.
Wady auta zabytkowego Opel Rekord:
1. Opel Rekord nie był znany ze swoich osiągów. Silniki były za słabe, a samochód nie był znany ze swojego przyspieszenia.
2. Samochód miał tendencję do rdzewienia, jeśli nie był odpowiednio konserwowany.
3. Wnętrze samochodu nie było szczególnie luksusowe, a samochód nie był szczególnie wygodny.
4. Części do samochodu mogą być trudne do znalezienia, co utrudnia konserwację lub renowację.
Opel Kadett
Kadett został wprowadzony na rynek w 1963 roku jako zamiennik wcześniejszego Opla Olympii. Kadett miał stać się dotychczas odnoszącym największe sukcesy samochodem kompaktowym Opla i był produkowany łącznie przez 24 lata.
Klasyk ten został wprowadzony w trzech wersjach nadwozia; 4-drzwiowy sedan, 2-drzwiowe coupé i 2-drzwiowe kombi. W 1967 roku Kadett przeszedł lifting, a wersje coupé i kombi zostały zastąpione odpowiednio przez Kadett Rallye i Kadett Caravan.
Pierwotnie Kadett był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,1 litra i mocy 44 KM. Został on później zastąpiony silnikiem o pojemności 1,2 litra w 1967 roku, który zwiększył moc do 58 KM.
Kadett był dostępny z wieloma różnymi silnikami przez cały okres produkcji, w tym z silnikiem o pojemności 1,6 litra od 1974 roku. W 1978 roku Kadett przeszedł kolejny lifting, który obejmował nową osłonę chłodnicy i reflektory.
W 1991 roku Kadett został zastąpiony przez Opla Astrę.
Zalety samochodu Opel Kadett:
- Zabytek ten samochód niezawodny i niedrogi, co czyni go doskonałym wyborem dla osób ceniących sobie te cechy.
- Posiada wygodne wnętrze, dzięki czemu jest świetną opcją na długie przejażdżki.
- Klasyk ten ma niskie zużycie paliwa, co czyni go świetną opcją dla osób z ograniczonym budżetem.
- Ma dużą pojemność bagażnika, dzięki czemu jest świetną opcją dla tych, którzy potrzebują dodatkowej przestrzeni w aucie.
Wady samochodu Opel Kadett:
- Auto Opel jest starszym modelem, więc znalezienie i wymiana jego części może być trudniejsza.
- Ma ograniczoną moc silnika, przez co nie jest idealny dla tych, którzy potrzebują samochodu o większej mocy.
- Klasyk ten ma niższą ocenę bezpieczeństwa niż niektóre nowsze modele, przez co nie jest najlepszą opcją dla osób szukających bezpieczniejszego samochodu.
Opel Manta.
Auto Opel Manta został po raz pierwszy sprzedany w Europie w 1971 roku jako trzydrzwiowe coupe. Był oparty na Oplu Asconie i był produkowany w tej samej fabryce w Niemczech.
Pierwszy model tego klasyka był napędzany silnikiem o pojemności 1,2 litra, ale wkrótce został on zastąpiony silnikiem o pojemności 1,6 litra. W 1975 roku Manta otrzymała większy silnik 1,9 l i pięciobiegową manualną skrzynię biegów.
W 1978 roku auto Opel Manta przeszła lifting i większy silnik 2,0 l. Ten model charakteryzował się bardziej nowoczesnym wyglądem i większą mocą. To był pierwszy raz, kiedy model samochodu Manta była oferowana z silnikiem z turbodoładowaniem.
We wczesnych latach 80. Manta otrzymała jeszcze kilka aktualizacji, w tym większy silnik 2,2 l i pięciobiegową manualną skrzynię biegów.
W 1987 roku firma Opel wprowadziła Opla Calibrę, która była następcą samochodu Opel Manta. Calibra była dostępna z szeroką gamą silników benzynowych i wysokoprężnych, a Manta po raz pierwszy była dostępna z silnikiem wysokoprężnym.
Ostatnia wersja Opla Manty zjechała z linii montażowej w 1993 roku i została zastąpiona przez model samochodu Opla Vectrę. Auto Opel Vectra miało podobny wygląd do Manty, ale było napędzane gamą silników benzynowych i wysokoprężnych.
Zalety auta zabytkowego Opel Manta:
1. Opel Manta był popularnym samochodem sportowym w latach 70. i 80. XX wieku.
2. Samochody marki Opel Manta był bardzo niezawodny i miał solidny silnik.
3. Był oszczędny, z oszczędnością paliwa około 7,4 l/100km.
4. Miał wygodne wnętrze z dużą ilością miejsca.
5. Ten model samochodu był stosunkowo tani, co czyniło z niego przystępny cenowo samochód sportowy dla wielu osób.
6. Miał dobrą wydajność, z czasem 0-100 około 9 sekund.
Wady samochodu zabytkowego Opel Manta:
1. Części do Opla Manty mogą być trudne do zdobycia.
2. Nie jest tak mocny jak niektóre z nowocześniejszych samochodów sportowych.
3. Ze względu na swój wiek może być dość głośny.
4. Ma ograniczone funkcje bezpieczeństwa, takie jak poduszki powietrzne i ABS.
5. Z czasem karoseria może być podatna na rdzewienie.
Klasyk ten został wprowadzony w trzech wersjach nadwozia; 4-drzwiowy sedan, 2-drzwiowe coupé i 2-drzwiowe kombi. W 1967 roku Kadett przeszedł lifting, a wersje coupé i kombi zostały zastąpione odpowiednio przez Kadett Rallye i Kadett Caravan.
Pierwotnie Kadett był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,1 litra i mocy 44 KM. Został on później zastąpiony silnikiem o pojemności 1,2 litra w 1967 roku, który zwiększył moc do 58 KM.
Kadett był dostępny z wieloma różnymi silnikami przez cały okres produkcji, w tym z silnikiem o pojemności 1,6 litra od 1974 roku. W 1978 roku Kadett przeszedł kolejny lifting, który obejmował nową osłonę chłodnicy i reflektory.
W 1991 roku Kadett został zastąpiony przez Opla Astrę.
Zalety samochodu Opel Kadett:
- Zabytek ten samochód niezawodny i niedrogi, co czyni go doskonałym wyborem dla osób ceniących sobie te cechy.
- Posiada wygodne wnętrze, dzięki czemu jest świetną opcją na długie przejażdżki.
- Klasyk ten ma niskie zużycie paliwa, co czyni go świetną opcją dla osób z ograniczonym budżetem.
- Ma dużą pojemność bagażnika, dzięki czemu jest świetną opcją dla tych, którzy potrzebują dodatkowej przestrzeni w aucie.
Wady samochodu Opel Kadett:
- Auto Opel jest starszym modelem, więc znalezienie i wymiana jego części może być trudniejsza.
- Ma ograniczoną moc silnika, przez co nie jest idealny dla tych, którzy potrzebują samochodu o większej mocy.
- Klasyk ten ma niższą ocenę bezpieczeństwa niż niektóre nowsze modele, przez co nie jest najlepszą opcją dla osób szukających bezpieczniejszego samochodu.
Opel Manta.
Auto Opel Manta został po raz pierwszy sprzedany w Europie w 1971 roku jako trzydrzwiowe coupe. Był oparty na Oplu Asconie i był produkowany w tej samej fabryce w Niemczech.
Pierwszy model tego klasyka był napędzany silnikiem o pojemności 1,2 litra, ale wkrótce został on zastąpiony silnikiem o pojemności 1,6 litra. W 1975 roku Manta otrzymała większy silnik 1,9 l i pięciobiegową manualną skrzynię biegów.
W 1978 roku auto Opel Manta przeszła lifting i większy silnik 2,0 l. Ten model charakteryzował się bardziej nowoczesnym wyglądem i większą mocą. To był pierwszy raz, kiedy model samochodu Manta była oferowana z silnikiem z turbodoładowaniem.
We wczesnych latach 80. Manta otrzymała jeszcze kilka aktualizacji, w tym większy silnik 2,2 l i pięciobiegową manualną skrzynię biegów.
W 1987 roku firma Opel wprowadziła Opla Calibrę, która była następcą samochodu Opel Manta. Calibra była dostępna z szeroką gamą silników benzynowych i wysokoprężnych, a Manta po raz pierwszy była dostępna z silnikiem wysokoprężnym.
Ostatnia wersja Opla Manty zjechała z linii montażowej w 1993 roku i została zastąpiona przez model samochodu Opla Vectrę. Auto Opel Vectra miało podobny wygląd do Manty, ale było napędzane gamą silników benzynowych i wysokoprężnych.
Zalety auta zabytkowego Opel Manta:
1. Opel Manta był popularnym samochodem sportowym w latach 70. i 80. XX wieku.
2. Samochody marki Opel Manta był bardzo niezawodny i miał solidny silnik.
3. Był oszczędny, z oszczędnością paliwa około 7,4 l/100km.
4. Miał wygodne wnętrze z dużą ilością miejsca.
5. Ten model samochodu był stosunkowo tani, co czyniło z niego przystępny cenowo samochód sportowy dla wielu osób.
6. Miał dobrą wydajność, z czasem 0-100 około 9 sekund.
Wady samochodu zabytkowego Opel Manta:
1. Części do Opla Manty mogą być trudne do zdobycia.
2. Nie jest tak mocny jak niektóre z nowocześniejszych samochodów sportowych.
3. Ze względu na swój wiek może być dość głośny.
4. Ma ograniczone funkcje bezpieczeństwa, takie jak poduszki powietrzne i ABS.
5. Z czasem karoseria może być podatna na rdzewienie.