Ogłoszenia BMW z Czechy
Żadne z ogłoszeń nie pasuje do wymaganych kryteriów.
Przedsiębiorstwo zajmuje się także produkcją silników. Ale zaczęło się nie od samochodów czy rowerów, lecz od produkcji lotniczej.
Niemiecka marka BMW zaczęła swoją przygodę w 1916 roku, a za założycieli niemieckiego koncernu BMW (Bayerische Flugzeug Werke) uznano Gustava Otto i Karla Rappa. Obaj panowie próbowali swoich sił w branży lotniczej. Gustav Otto był uznanym pilotem w Bawarii i w 1911 roku założył Fabrykę Maszyn Latających Otto. Produkowane przez niego maszyny nie sprawdziły się podczas wojny i w 1916 roku firmę wykupiło konsorcjum MAN AG. natomiast Karl Rappa razem z Juliusem Auspitzerem w 1913 roku postanowili założyć Zakłady Silnikowe Rapp sp. z o.o. Jednak i ta produkcja silników lotniczych nie poradziła sobie na rynku lotniczym. Rappa zdecydował się odejść a przedsiębiorstwo zmieniło nazwę na Bawarskie Zakłady Silnikowe sp. z o.o.
Okresy I i II wojny światowej nie były łaskawe dla marki BMW, ale robiono wszystko by tę markę utrzymać. dlatego produkowano między innymi części zamienne, motocykle czy narzędzia rolnicze.
W 1951 roku zła passa poszła w cień i zaprezentowano pierwszy powojenny samochód BMW 501. Radość nie trwała jednak długo bo niemiecki koncern znów dopadł kryzys, przez który mogło dojść nawet do sprzedaży firmy. Jednak taki scenariusz nie powiódł się dzięki protestom. transakcja nie doszła do skutku.
W następnych latach niemiecka marka BMW przechodziła kolejne transformacje, po których zaczęła prężnie działać i rozwijać się. powstały między innymi BMW 1500, BMW serii 5, BMW serii 3, BMW serii 6, itd., aż do dnia dzisiejszego.
Logo BMW - śmigło w kolorach flagi Bawarii?
Wielu twierdzi, że logo samochodów marki BMW symbolizuje śmigło. Jest w tym jakiś sens, ponieważ początki firmy działały właśnie w lotnictwie. Jednak słynna szachownica w barwach biało-niebieskich symbolizuje barwy herbu Bawarii, skąd wywodzi się marka samochodów BMW.
Niemiecka marka BMW zaczęła swoją przygodę w 1916 roku, a za założycieli niemieckiego koncernu BMW (Bayerische Flugzeug Werke) uznano Gustava Otto i Karla Rappa. Obaj panowie próbowali swoich sił w branży lotniczej. Gustav Otto był uznanym pilotem w Bawarii i w 1911 roku założył Fabrykę Maszyn Latających Otto. Produkowane przez niego maszyny nie sprawdziły się podczas wojny i w 1916 roku firmę wykupiło konsorcjum MAN AG. natomiast Karl Rappa razem z Juliusem Auspitzerem w 1913 roku postanowili założyć Zakłady Silnikowe Rapp sp. z o.o. Jednak i ta produkcja silników lotniczych nie poradziła sobie na rynku lotniczym. Rappa zdecydował się odejść a przedsiębiorstwo zmieniło nazwę na Bawarskie Zakłady Silnikowe sp. z o.o.
Okresy I i II wojny światowej nie były łaskawe dla marki BMW, ale robiono wszystko by tę markę utrzymać. dlatego produkowano między innymi części zamienne, motocykle czy narzędzia rolnicze.
W 1951 roku zła passa poszła w cień i zaprezentowano pierwszy powojenny samochód BMW 501. Radość nie trwała jednak długo bo niemiecki koncern znów dopadł kryzys, przez który mogło dojść nawet do sprzedaży firmy. Jednak taki scenariusz nie powiódł się dzięki protestom. transakcja nie doszła do skutku.
W następnych latach niemiecka marka BMW przechodziła kolejne transformacje, po których zaczęła prężnie działać i rozwijać się. powstały między innymi BMW 1500, BMW serii 5, BMW serii 3, BMW serii 6, itd., aż do dnia dzisiejszego.
Logo BMW - śmigło w kolorach flagi Bawarii?
Wielu twierdzi, że logo samochodów marki BMW symbolizuje śmigło. Jest w tym jakiś sens, ponieważ początki firmy działały właśnie w lotnictwie. Jednak słynna szachownica w barwach biało-niebieskich symbolizuje barwy herbu Bawarii, skąd wywodzi się marka samochodów BMW.
Najpopularniejsze klasyki BMW.
BMW 1800
BMW 1800 był czterodrzwiowym sedanem produkowanym przez BMW w latach 1964-1970. Został zaprojektowany przez Wilhelma Hofmeistera i był pierwszym modelem z rodziny BMW New Class. BMW 1800 było pierwszym z wprowadzonych na rynek sedanów nowej klasy i odniosło największy sukces w serii, sprzedając ponad 250 000 egzemplarzy w ciągu sześcioletniego okresu produkcji.
Samochód ten był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,8 litra i mocy 80 KM. Samochód miał czterobiegową manualną skrzynię biegów, niezależne zawieszenie czterech kół i przednie hamulce tarczowe. Auto było dostępne w wersji dwudrzwiowego sedana, dwudrzwiowego coupe i dwudrzwiowego kabrioletu.
BMW 1800 został zastąpiony przez BMW 2002 w 1968 r., ale auto było produkowane do 1970 r. Samochód był pierwszym BMW eksportowanym do Stanów Zjednoczonych, a także pierwszym BMW wyposażonym w charakterystyczny już dla marki napis „Hofmeister kink” ” w słupku C.
Zalety auta zabytkowego BMW 1800:
1. Auto BMW 1800 jest oszczędny, szacunkowo spala 9,4 l/100km w mieście i 6,7 l/100km na autostradzie.
2. Auto ma dobrą moc silnika i moment obrotowy, który jest idealny do codziennej jazdy i dalekich podróży.
3. BMW 1800 jest wyposażony w nowoczesny pakiet techniczny, który obejmuje takie funkcje, jak Bluetooth, nawigacja i klimatyzacja.
4. Samochód BMW 1800 ma wygodną kabinę z dużą ilością miejsca na nogi i nad głową.
5. BMW 1800 jest niezawodny i trwały, co czyni go doskonałym rozwiązaniem dla długoterminowego posiadania.
Wady samochodu zabytkowego BMW 1800:
1. BMW 1800 jest to limuzyna droga i może być nieosiągalna dla niektórych kupujących.
2. BMW 1800 nie jest tak mocny, jak niektórzy jego konkurenci, więc może nie być odpowiedni dla tych, którzy szukają pojazdu o wysokich osiągach.
3. Samochód BMW 1800 jest nieco ograniczony pod względem przestrzeni ładunkowej, więc ci, którzy planują przewieźć dużo rzeczy, mogą szukać gdzie indziej.
4. BMW 1800 nie jest tak komfortowym autem jak niektórzy jego konkurenci, więc może nie być najlepszą opcją dla osób szukających luksusowej jazdy.
Samochód ten był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,8 litra i mocy 80 KM. Samochód miał czterobiegową manualną skrzynię biegów, niezależne zawieszenie czterech kół i przednie hamulce tarczowe. Auto było dostępne w wersji dwudrzwiowego sedana, dwudrzwiowego coupe i dwudrzwiowego kabrioletu.
BMW 1800 został zastąpiony przez BMW 2002 w 1968 r., ale auto było produkowane do 1970 r. Samochód był pierwszym BMW eksportowanym do Stanów Zjednoczonych, a także pierwszym BMW wyposażonym w charakterystyczny już dla marki napis „Hofmeister kink” ” w słupku C.
Zalety auta zabytkowego BMW 1800:
1. Auto BMW 1800 jest oszczędny, szacunkowo spala 9,4 l/100km w mieście i 6,7 l/100km na autostradzie.
2. Auto ma dobrą moc silnika i moment obrotowy, który jest idealny do codziennej jazdy i dalekich podróży.
3. BMW 1800 jest wyposażony w nowoczesny pakiet techniczny, który obejmuje takie funkcje, jak Bluetooth, nawigacja i klimatyzacja.
4. Samochód BMW 1800 ma wygodną kabinę z dużą ilością miejsca na nogi i nad głową.
5. BMW 1800 jest niezawodny i trwały, co czyni go doskonałym rozwiązaniem dla długoterminowego posiadania.
Wady samochodu zabytkowego BMW 1800:
1. BMW 1800 jest to limuzyna droga i może być nieosiągalna dla niektórych kupujących.
2. BMW 1800 nie jest tak mocny, jak niektórzy jego konkurenci, więc może nie być odpowiedni dla tych, którzy szukają pojazdu o wysokich osiągach.
3. Samochód BMW 1800 jest nieco ograniczony pod względem przestrzeni ładunkowej, więc ci, którzy planują przewieźć dużo rzeczy, mogą szukać gdzie indziej.
4. BMW 1800 nie jest tak komfortowym autem jak niektórzy jego konkurenci, więc może nie być najlepszą opcją dla osób szukających luksusowej jazdy.
BMW E23
BMW E23 było pierwszą generacją BMW serii 7, produkowaną od 1977 do 1987 roku. Został zbudowany w wersji nadwozia typu 4-drzwiowy sedan z 6-cylindrowymi silnikami, aby zastąpić gamę sedanów BMW E3. E23 był pierwszym BMW wyposażonym w 6-cylindrowy silnik od czasów BMW 503 i BMW 507.
BMW E23 był dostępny z dwoma rozmiarami silnika, M20 2,3 l i M30 3,2 l. M20 był dostępny w trzech modelach: 728, 730 i 732. M30 3,2 l był dostępny w modelach 733i i 735i. Najmocniejszym modelem E23 był model 745i, który był produkowany od 1982 do 1984 roku. Napędzany był silnikiem 3,2 l M88/3 o mocy 210 KM.
BMW E23 był również dostępny w różnych wersjach specjalnych, takich jak Alpina B7 Turbo, L7 i M7. Alpina B7 Turbo była wersją 745i o wysokich osiągach i była napędzana turbodoładowanym silnikiem 3,5 l M30 o mocy 360 KM. L7 był luksusową wersją modeli 730 i 732 i posiadał ulepszone wykończenie wewnętrzne i zewnętrzne. M7 był modelem z limitowanej edycji wyprodukowanym w 1985 roku i posiadał unikalny zestaw karoserii i unikalne koła.
BMW E23 został zastąpiony E32 serii 7 w 1987 roku.
Zalety auta zabytkowego BMW E23:
- Seria BMW E23 znana jest z luksusowego wnętrza, w tym elektrycznie regulowanych foteli i klimatyzacji.
- BMW E23 jest napędzany niezawodnym i wydajnym sześciocylindrowym silnikiem rzędowym.
- Podwozie samochodu jest lekkie i dobrze wyważone, dzięki czemu świetnie sprawdza się w pokonywaniu zakrętów i zwrotności.
Wady auta zabytkowego BMW E23:
- BMW E23 to starszy model, więc znalezienie niektórych części może być trudne.
- BMW E23 nie oferuje nowoczesnych funkcji technologicznych, takich jak ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu i monitorowanie martwego pola.
- Deska rozdzielcza i wnętrze samochodu mogą być trudne do naprawy.
BMW E23 był dostępny z dwoma rozmiarami silnika, M20 2,3 l i M30 3,2 l. M20 był dostępny w trzech modelach: 728, 730 i 732. M30 3,2 l był dostępny w modelach 733i i 735i. Najmocniejszym modelem E23 był model 745i, który był produkowany od 1982 do 1984 roku. Napędzany był silnikiem 3,2 l M88/3 o mocy 210 KM.
BMW E23 był również dostępny w różnych wersjach specjalnych, takich jak Alpina B7 Turbo, L7 i M7. Alpina B7 Turbo była wersją 745i o wysokich osiągach i była napędzana turbodoładowanym silnikiem 3,5 l M30 o mocy 360 KM. L7 był luksusową wersją modeli 730 i 732 i posiadał ulepszone wykończenie wewnętrzne i zewnętrzne. M7 był modelem z limitowanej edycji wyprodukowanym w 1985 roku i posiadał unikalny zestaw karoserii i unikalne koła.
BMW E23 został zastąpiony E32 serii 7 w 1987 roku.
Zalety auta zabytkowego BMW E23:
- Seria BMW E23 znana jest z luksusowego wnętrza, w tym elektrycznie regulowanych foteli i klimatyzacji.
- BMW E23 jest napędzany niezawodnym i wydajnym sześciocylindrowym silnikiem rzędowym.
- Podwozie samochodu jest lekkie i dobrze wyważone, dzięki czemu świetnie sprawdza się w pokonywaniu zakrętów i zwrotności.
Wady auta zabytkowego BMW E23:
- BMW E23 to starszy model, więc znalezienie niektórych części może być trudne.
- BMW E23 nie oferuje nowoczesnych funkcji technologicznych, takich jak ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu i monitorowanie martwego pola.
- Deska rozdzielcza i wnętrze samochodu mogą być trudne do naprawy.
BMW 501
BMW 501 był luksusowym samochodem produkowanym przez BMW w latach 1952-1958. Był to pierwszy powojenny model BMW i pierwsze BMW produkowane seryjnie. 501 był pierwszym samochodem zbudowanym na nowej zastrzeżonej platformie BMW, platformie „New Class”, która była używana w różnych samochodach BMW przez następne dwie dekady.
Samochód 501 był napędzany 2,0-litrowym rzędowym sześciocylindrowym silnikiem o mocy około 80 koni mechanicznych, dzięki czemu był w stanie osiągnąć prędkość maksymalną około 100 mil na godzinę. Był dostępny jako czterodrzwiowy sedan lub dwudrzwiowy kabriolet.
Model 501 został zaktualizowany w 1955 roku z większym silnikiem o pojemności 2,6 litra i zmienionym nadwoziem. W 1956 roku 501 został zastąpiony przez BMW 502, który był napędzany większym silnikiem o pojemności 3,2 litra. Model 501 był również dostępny w wersji „luksusowej”, 501a, ze skórzaną tapicerką i bardziej luksusowym wnętrzem.
W sumie w latach 1952-1958 wyprodukowano około 12 000 egzemplarzy 501 i 501a.
Zalety samochodu zabytkowego BMW 501:
- Mocny silnik, zdolny do bardzo dobrych przyspieszeń.
- Luksusowe i komfortowe wnętrze.
- Atrakcyjna stylistyka zewnętrzna.
- Wysokie oceny bezpieczeństwa.
- Dobra oszczędność paliwa jak na duży luksusowy sedan.
Wady auta zabytkowego BMW 501:
- Drogie w utrzymaniu i naprawie.
- Nie tak sportowy jak niektóre inne modele BMW.
- Ograniczona przestrzeń ładunkowa.
- Niektóre elementy wnętrza są przestarzałe.
Samochód 501 był napędzany 2,0-litrowym rzędowym sześciocylindrowym silnikiem o mocy około 80 koni mechanicznych, dzięki czemu był w stanie osiągnąć prędkość maksymalną około 100 mil na godzinę. Był dostępny jako czterodrzwiowy sedan lub dwudrzwiowy kabriolet.
Model 501 został zaktualizowany w 1955 roku z większym silnikiem o pojemności 2,6 litra i zmienionym nadwoziem. W 1956 roku 501 został zastąpiony przez BMW 502, który był napędzany większym silnikiem o pojemności 3,2 litra. Model 501 był również dostępny w wersji „luksusowej”, 501a, ze skórzaną tapicerką i bardziej luksusowym wnętrzem.
W sumie w latach 1952-1958 wyprodukowano około 12 000 egzemplarzy 501 i 501a.
Zalety samochodu zabytkowego BMW 501:
- Mocny silnik, zdolny do bardzo dobrych przyspieszeń.
- Luksusowe i komfortowe wnętrze.
- Atrakcyjna stylistyka zewnętrzna.
- Wysokie oceny bezpieczeństwa.
- Dobra oszczędność paliwa jak na duży luksusowy sedan.
Wady auta zabytkowego BMW 501:
- Drogie w utrzymaniu i naprawie.
- Nie tak sportowy jak niektóre inne modele BMW.
- Ograniczona przestrzeń ładunkowa.
- Niektóre elementy wnętrza są przestarzałe.