Ogłoszenia Citroen z Węgry
Żadne z ogłoszeń nie pasuje do wymaganych kryteriów.
Założycielem marki Citroen jest Andre Citroen, który był synem pochodzącej z Warszawy Maszy Amelii Kleinmann oraz holendra Leviego Citroena. To podczas pobytu w Polsce Andre Citroen zainteresował się drewnianymi kołami zębatymi i postanowił kupić patent na ich produkcję. Kraj pochodzenia marki Citroen to oczywiście Francja. Na początku dwudziestego wieku Andre Citroen wrócił do Paryża i założył działalność gospodarczą zajmującą się produkcją stalowych kół zębatych, które były wykorzystywane w przekładni samochodowej. Technologią kół zębatych francuz zajmował się do wybuch wojny. W czasie I wojny światowej Andre służył w wojsku, a jego przedsiębiorstwo produkowało czołgi i amunicję.
W 1919 roku powstaje pierwszy samochód marki Citroen typ A z czterocylindrowym silnikiem. W 1921 roku powstał model typu B, a nieco później na rynku pojawia się Citroen 5 CV, którego cecha charakterystyczną był hamulec tylko na tylnych kołach.
Andre Citroen ponownie zjawia się w Warszawie w 1929 roku. Planuje w tym mieście otworzyć montownie samochodów, co udaje mu się po dwóch latach. Modele Citroen C4 i C6 wchodzą na rynek w 1932 roku i odnoszą sukcesy z bogatszym wyposażeniem i dużo cichszą pracą silnika. Niestety mimo wielu starań, sprzedaż samochodów marki Citroen spada, a kryzys sprawia, że marka Citroen staje się własnością koncernu Michelin.
W 1934 roku pojawia się model Traction Avant, który charakteryzował się napędem na przednie koła - była to nowość w tamtych czasach.
Citroen 2CV - to małe, przestronne auto, które nie miało swojej szansy na rynku. Jednak mimo zaprzestaniu produkcji tego modelu, stał się on inspiracją do produkcji małych lekkich i cichych aut w późniejszych okresach.
Hydropneumatyczne zawieszenie, ciekawa linia nadwozia, bogate wnętrze oraz przestronny, duży bagażnik to charakterystyka modelu Citroen DS, który swoją premierę miał w 1955 roku. Model tego auta cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem.
W 1970 roku na rynek wchodzi nowy model samochodu Citroen - GS. Następnie w roku 1974 powstaje następca DS, czyli Citroen CX. Niestety przedsiębiorstwo ponownie walczy z problemami finansowymi, czego skutkiem jest połączenie się marki Citroen z Peugeotem. Dzięki tej współpracy powstał koncern o nazwie PSA. Obie firmy zostały odrębnymi przedsiębiorstwami, jednakże pewne elementy, jak silniki czy płyty podłogowe, były wspólne.
Premiera Citroena BX odbywa się w 1982 roku. Auto to posiadało tarczowe hamulce, hydropneumatyczne zawieszenie, a także niektóre modele Citroen BX wspomaganie kierownicy. Przychodzi rok 1986, a wraz z nim model AX, trzy lata później pojawia się Citroen XM.
Rok 1991 to debiut modelu ZX, trzy lata później swoje tak zwane "pięć minut" ma model Xantia. W roku 1996 swoją premierę ma Citroen Saxo, który był następcą modelu AX. Rok 1997 to czas dla modelu Xsara, a dwa lata później debiutuje Xsara Picasso.
W XXI wieku Citroen wprowadza na rynek znane modele takie jak: C5, C8, C3, C2, C1 czy C6. W 2009 roku pojawił się model DS3, który dał początek prestiżowej linii DS. Citroen DS5 powstał w roku 2011, ku uciesze swoich fanów.
W 1919 roku powstaje pierwszy samochód marki Citroen typ A z czterocylindrowym silnikiem. W 1921 roku powstał model typu B, a nieco później na rynku pojawia się Citroen 5 CV, którego cecha charakterystyczną był hamulec tylko na tylnych kołach.
Andre Citroen ponownie zjawia się w Warszawie w 1929 roku. Planuje w tym mieście otworzyć montownie samochodów, co udaje mu się po dwóch latach. Modele Citroen C4 i C6 wchodzą na rynek w 1932 roku i odnoszą sukcesy z bogatszym wyposażeniem i dużo cichszą pracą silnika. Niestety mimo wielu starań, sprzedaż samochodów marki Citroen spada, a kryzys sprawia, że marka Citroen staje się własnością koncernu Michelin.
W 1934 roku pojawia się model Traction Avant, który charakteryzował się napędem na przednie koła - była to nowość w tamtych czasach.
Citroen 2CV - to małe, przestronne auto, które nie miało swojej szansy na rynku. Jednak mimo zaprzestaniu produkcji tego modelu, stał się on inspiracją do produkcji małych lekkich i cichych aut w późniejszych okresach.
Hydropneumatyczne zawieszenie, ciekawa linia nadwozia, bogate wnętrze oraz przestronny, duży bagażnik to charakterystyka modelu Citroen DS, który swoją premierę miał w 1955 roku. Model tego auta cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem.
W 1970 roku na rynek wchodzi nowy model samochodu Citroen - GS. Następnie w roku 1974 powstaje następca DS, czyli Citroen CX. Niestety przedsiębiorstwo ponownie walczy z problemami finansowymi, czego skutkiem jest połączenie się marki Citroen z Peugeotem. Dzięki tej współpracy powstał koncern o nazwie PSA. Obie firmy zostały odrębnymi przedsiębiorstwami, jednakże pewne elementy, jak silniki czy płyty podłogowe, były wspólne.
Premiera Citroena BX odbywa się w 1982 roku. Auto to posiadało tarczowe hamulce, hydropneumatyczne zawieszenie, a także niektóre modele Citroen BX wspomaganie kierownicy. Przychodzi rok 1986, a wraz z nim model AX, trzy lata później pojawia się Citroen XM.
Rok 1991 to debiut modelu ZX, trzy lata później swoje tak zwane "pięć minut" ma model Xantia. W roku 1996 swoją premierę ma Citroen Saxo, który był następcą modelu AX. Rok 1997 to czas dla modelu Xsara, a dwa lata później debiutuje Xsara Picasso.
W XXI wieku Citroen wprowadza na rynek znane modele takie jak: C5, C8, C3, C2, C1 czy C6. W 2009 roku pojawił się model DS3, który dał początek prestiżowej linii DS. Citroen DS5 powstał w roku 2011, ku uciesze swoich fanów.
Najpopularniejsze klasyki Citroen.
Citroen Traction Avant
Citroen Traction Avant był innowacyjnym i wpływowym samochodem produkowanym przez francuskiego producenta samochodów Citroen w latach 1934-1957. Był to pierwszy masowo produkowany samochód z napędem na przednie koła i jednolitym nadwoziem. a także jeden z pierwszych samochodów o konstrukcji samonośnej.
Traction Avant został zaprojektowany przez André Lefebvre'a i Flaminio Bertoniego na początku lat 30. Jego konstrukcja była rewolucyjna, obejmowała niską, jednoczęściową konstrukcję, niezależne przednie zawieszenie i czterocylindrowy silnik zamontowany z przodu. Traction Avant był jednym z pierwszych samochodów wyposażonych w jednolite nadwozie, co oznacza, że nadwozie samochodu zostało zbudowane jako jeden element, a nie jako osobna rama. Dzięki temu samochód był lżejszy i sztywniejszy, a także pozwolił na obniżenie środka ciężkości, co poprawiło prowadzenie.
Klasyki te były dostępne w różnych wersjach nadwozia, w tym dwudrzwiowym sedanie, coupe i kabriolecie, a także czterodrzwiowym sedanie. Samochód był napędzany czterocylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 1911 cm3 i mocy od 37 do 55 koni mechanicznych. W wyposażeniu była dostępna skrzynia biegów manulana trzybiegowa oraz czterobiegowa skrzynia biegów Cotal z preselektorem.
Traction Avant był popularny w Europie i był eksportowany do krajów, w tym do Stanów Zjednoczonych, Kanady, Australii i Republiki Południowej Afryki. Auta były również używane jako pojazdy wojskowe podczas II wojny światowej.
W latach pięćdziesiątych koncern motoryzacyjny wprowadził następcę Traction Avant, model DS, który był jeszcze bardziej rewolucyjny. Auto modelowe DS ulepszył projekt Traction Avant i był jeszcze bardziej zaawansowany i udany. Samochody DS sprzedały się w ponad 1,5 miliona egzemplarzy i pozostawały w produkcji do 1975 roku.
Traction Avant jest nadal pamiętany ze względu na swój rewolucyjny design i jest uważany za jeden z najważniejszych samochodów XX wieku. Do dziś jest podziwiany przez pasjonatów i kolekcjonerów samochodów na całym świecie.
Zalety auta zabytkowego Citroen Traction Avant:
• Łatwy w utrzymaniu i naprawie.
• Mniejszy niż inne samochody zabytkowe w tamtych czasach, co ułatwiało manewrowanie i parkowanie.
• Był to jeden z pierwszych samochodów produkowanych seryjnie z napędem na przednie koła, co zapewniało większą stabilność i zwrotność na drodze.
• Miał lekką konstrukcję, dzięki czemu był bardziej oszczędny niż inne samochody z tamtej epoki.
• Jego niezależny układ zawieszenia zapewniał płynniejszą jazdę niż inne samochody zabytkowe z tamtej epoki.
• Jak na swoje czasy te auta zabytkowe były stosunkowo niedrogie.
Wady samochodu zabytkowego Citroen Traction Avant:
• Jego układ napędowy na przednie koła nie był tak mocny jak układy z napędem na tylne koła, co czyniło go mniej odpowiednim do holowania i holowania.
• Jego silnik był za słaby jak na swoje rozmiary, przez co był wolniejszy niż inne samochody z jego epoki.
• Jego silnik nie miał wspomagania kierownicy, co utrudniało manewrowanie w ciasnych przestrzeniach.
• Konstrukcja auta była przestarzała, a jego stylistyka nie była tak atrakcyjna, jak inne samochody z jego epoki.
• Auto miało nadwozie wykonane z lekkiej stali, przez co było bardziej podatne na rdzę i korozję.
Traction Avant został zaprojektowany przez André Lefebvre'a i Flaminio Bertoniego na początku lat 30. Jego konstrukcja była rewolucyjna, obejmowała niską, jednoczęściową konstrukcję, niezależne przednie zawieszenie i czterocylindrowy silnik zamontowany z przodu. Traction Avant był jednym z pierwszych samochodów wyposażonych w jednolite nadwozie, co oznacza, że nadwozie samochodu zostało zbudowane jako jeden element, a nie jako osobna rama. Dzięki temu samochód był lżejszy i sztywniejszy, a także pozwolił na obniżenie środka ciężkości, co poprawiło prowadzenie.
Klasyki te były dostępne w różnych wersjach nadwozia, w tym dwudrzwiowym sedanie, coupe i kabriolecie, a także czterodrzwiowym sedanie. Samochód był napędzany czterocylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 1911 cm3 i mocy od 37 do 55 koni mechanicznych. W wyposażeniu była dostępna skrzynia biegów manulana trzybiegowa oraz czterobiegowa skrzynia biegów Cotal z preselektorem.
Traction Avant był popularny w Europie i był eksportowany do krajów, w tym do Stanów Zjednoczonych, Kanady, Australii i Republiki Południowej Afryki. Auta były również używane jako pojazdy wojskowe podczas II wojny światowej.
W latach pięćdziesiątych koncern motoryzacyjny wprowadził następcę Traction Avant, model DS, który był jeszcze bardziej rewolucyjny. Auto modelowe DS ulepszył projekt Traction Avant i był jeszcze bardziej zaawansowany i udany. Samochody DS sprzedały się w ponad 1,5 miliona egzemplarzy i pozostawały w produkcji do 1975 roku.
Traction Avant jest nadal pamiętany ze względu na swój rewolucyjny design i jest uważany za jeden z najważniejszych samochodów XX wieku. Do dziś jest podziwiany przez pasjonatów i kolekcjonerów samochodów na całym świecie.
Zalety auta zabytkowego Citroen Traction Avant:
• Łatwy w utrzymaniu i naprawie.
• Mniejszy niż inne samochody zabytkowe w tamtych czasach, co ułatwiało manewrowanie i parkowanie.
• Był to jeden z pierwszych samochodów produkowanych seryjnie z napędem na przednie koła, co zapewniało większą stabilność i zwrotność na drodze.
• Miał lekką konstrukcję, dzięki czemu był bardziej oszczędny niż inne samochody z tamtej epoki.
• Jego niezależny układ zawieszenia zapewniał płynniejszą jazdę niż inne samochody zabytkowe z tamtej epoki.
• Jak na swoje czasy te auta zabytkowe były stosunkowo niedrogie.
Wady samochodu zabytkowego Citroen Traction Avant:
• Jego układ napędowy na przednie koła nie był tak mocny jak układy z napędem na tylne koła, co czyniło go mniej odpowiednim do holowania i holowania.
• Jego silnik był za słaby jak na swoje rozmiary, przez co był wolniejszy niż inne samochody z jego epoki.
• Jego silnik nie miał wspomagania kierownicy, co utrudniało manewrowanie w ciasnych przestrzeniach.
• Konstrukcja auta była przestarzała, a jego stylistyka nie była tak atrakcyjna, jak inne samochody z jego epoki.
• Auto miało nadwozie wykonane z lekkiej stali, przez co było bardziej podatne na rdzę i korozję.
Citroen DS
Jego debiut miał miejsce 6 października 1955 roku. Poprzez swój wygląd - opływowa linia, bardzo elegancki styl - został okrzyknięty "przybyszem z kosmosu". Zamówienia na ten model zaczęły wpływać jeszcze w dniu premiery tego auta. Te samochody zabytkowe cieszyły się dużym powodzeniem, jednak entuzjazm kupujących malał wraz z ilością usterek. Innowacyjne zawieszenie DS miało problem ze szczelnością. Ponadto problemy powodował układ hamulcowy, elektronika, blacha szybko ulegała korozji, a plastikowe wnętrze nie wytrzymywało w upalne dni.
Marka dba o swoje interesy i wszystkie wady we wspomnianym DS zostały wyeliminowane. Te zabytkowe auta miały dach z tworzyw sztucznych, które wzmacniało włókno szklane. W tamtym czasie maska była największym elementem samochodowym, który był wykonany z aluminium i to właśnie w Citroen. Poza innowacyjnym zawieszeniem typu hydropneumatycznego, model DS był wyposażony w hydrauliczny układ hamulcowy, hydraulicznie sterowane sprzęgło, a także hydrauliczne wspomaganie kierownicy.
Zalety auta zabytkowego Citroen DS:
1. Samochody DS były jednymi z najbardziej rewolucyjnych samochodów lat 50. i 60. ze swoim eleganckim, aerodynamicznym wyglądem i nowoczesnym wyposażeniem.
2. Samochody te miały innowacyjny, samopoziomujący hydropneumatyczny układ zawieszenia, który zapewniał płynną jazdę i doskonałe prowadzenie.
3. Był to również pierwszy samochód ze wspomaganiem hamulców tarczowych i wspomaganiem kierownicy, co czyniło go jednym z najbezpieczniejszych samochodów swoich czasów.
4. Ten zabytkowy samochód charakteryzował się również dużą oszczędnością paliwa, a niektóre modele osiągały nawet 30 mil na galonie.
Wady samochodu zabytkowego Citroen DS:
1. DS był dość drogi i niedostępny dla wielu osób ze względu na rewolucyjne i zaawansowane funkcje.
2. Samochód był również trudny w utrzymaniu, ponieważ posiadał skomplikowane systemy, których naprawa wymagała specjalistycznej wiedzy.
3. Części były również trudno dostępne, ponieważ samochód był produkowany tylko w ograniczonej liczbie.
4. Samochód był również dość ciężki, ze względu na zaawansowany system zawieszenia, który utrudniał manewrowanie w ciasnych przestrzeniach.
Marka dba o swoje interesy i wszystkie wady we wspomnianym DS zostały wyeliminowane. Te zabytkowe auta miały dach z tworzyw sztucznych, które wzmacniało włókno szklane. W tamtym czasie maska była największym elementem samochodowym, który był wykonany z aluminium i to właśnie w Citroen. Poza innowacyjnym zawieszeniem typu hydropneumatycznego, model DS był wyposażony w hydrauliczny układ hamulcowy, hydraulicznie sterowane sprzęgło, a także hydrauliczne wspomaganie kierownicy.
Zalety auta zabytkowego Citroen DS:
1. Samochody DS były jednymi z najbardziej rewolucyjnych samochodów lat 50. i 60. ze swoim eleganckim, aerodynamicznym wyglądem i nowoczesnym wyposażeniem.
2. Samochody te miały innowacyjny, samopoziomujący hydropneumatyczny układ zawieszenia, który zapewniał płynną jazdę i doskonałe prowadzenie.
3. Był to również pierwszy samochód ze wspomaganiem hamulców tarczowych i wspomaganiem kierownicy, co czyniło go jednym z najbezpieczniejszych samochodów swoich czasów.
4. Ten zabytkowy samochód charakteryzował się również dużą oszczędnością paliwa, a niektóre modele osiągały nawet 30 mil na galonie.
Wady samochodu zabytkowego Citroen DS:
1. DS był dość drogi i niedostępny dla wielu osób ze względu na rewolucyjne i zaawansowane funkcje.
2. Samochód był również trudny w utrzymaniu, ponieważ posiadał skomplikowane systemy, których naprawa wymagała specjalistycznej wiedzy.
3. Części były również trudno dostępne, ponieważ samochód był produkowany tylko w ograniczonej liczbie.
4. Samochód był również dość ciężki, ze względu na zaawansowany system zawieszenia, który utrudniał manewrowanie w ciasnych przestrzeniach.
Citroen DS21 Pallas
Citroen DS21 Pallas był luksusowym wariantem kultowego modelu Citroen DS. Został wprowadzony w 1966 roku i był modelem z najwyższej półki. Posiadał szereg luksusowych funkcji, takich jak wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby i klimatyzacja. Silnik był czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2175 cm3 i mocy 109 KM. Był to również pierwszy Citroën oferowany z automatyczną skrzynią biegów.
Klasyk ten wyróżniał się również charakterystyczną stylistyką, z bardziej masywną przednią osłoną chłodnicy, chromowanymi wykończeniami i większą tylną szybą. Model Pallas był oferowany zarówno w wersji nadwozia typu sedan, jak i kabriolet, i był pierwszym Citroënem wyposażonym w hamulce tarczowe.
Nadwozie posiadało chromowane wykończenia, a wnętrze zostało obszyte skórą. DS21 Pallas był produkowany do 1975 roku. Wiele modeli DS21 Pallas przetrwało i nadal można je zobaczyć na drogach.
Zalety samochodu zabytkowego Citroen DS21 Pallas:
1. Niezwykle komfortowa i płynna jazda dzięki zaawansowanemu hydropneumatycznemu systemowi zawieszenia.
2. Wysokiej jakości materiały wykończeniowe oraz stylowy i nowoczesny design.
3. Doskonałe oceny bezpieczeństwa w razie zderzenia.
4. Niezawodny i wydajny silnik.
5. Doskonała oszczędność paliwa.
Wady auta zabytkowego Citroen DS21 Pallas:
1. Ograniczona dostępność części i usług.
2. Drogie w naprawie i utrzymaniu.
3. Niska wartość odsprzedaży.
4. Słabe prowadzenie i brak mocy w podstawowym silniku.
Klasyk ten wyróżniał się również charakterystyczną stylistyką, z bardziej masywną przednią osłoną chłodnicy, chromowanymi wykończeniami i większą tylną szybą. Model Pallas był oferowany zarówno w wersji nadwozia typu sedan, jak i kabriolet, i był pierwszym Citroënem wyposażonym w hamulce tarczowe.
Nadwozie posiadało chromowane wykończenia, a wnętrze zostało obszyte skórą. DS21 Pallas był produkowany do 1975 roku. Wiele modeli DS21 Pallas przetrwało i nadal można je zobaczyć na drogach.
Zalety samochodu zabytkowego Citroen DS21 Pallas:
1. Niezwykle komfortowa i płynna jazda dzięki zaawansowanemu hydropneumatycznemu systemowi zawieszenia.
2. Wysokiej jakości materiały wykończeniowe oraz stylowy i nowoczesny design.
3. Doskonałe oceny bezpieczeństwa w razie zderzenia.
4. Niezawodny i wydajny silnik.
5. Doskonała oszczędność paliwa.
Wady auta zabytkowego Citroen DS21 Pallas:
1. Ograniczona dostępność części i usług.
2. Drogie w naprawie i utrzymaniu.
3. Niska wartość odsprzedaży.
4. Słabe prowadzenie i brak mocy w podstawowym silniku.