Ogłoszenia użytkownika elbora-onetpl
Żadne z ogłoszeń nie pasuje do wymaganych kryteriów.
Jest rok 1913 – Lionel Martin i Robert Bamford zakładają firmę o niezbyt skomplikowanej nazwie Bamford & Martin Limited. Początki ich działalności to sprzedaż samochodów marki Singer. Lionel Martin startował w wyścigach, co było jego wielką pasją. Rajdy samochodowe odbywały się na wzgórzu Aston Hill, nieopodal niedużego miasta Aston Clinton.
Samochody marki Singery nie były odpowiednie do wyścigów, dlatego ci dwaj dżentelmeni zadecydowali, że zaczną produkować samochody własnej marki, które sprostają wymaganiom wyścigów górskich. Pierwsze auta były produkowane w Londynie, a nazwa firmy zmieniła się na Aston Martin. Aston od nazwy wzgórz, na którym odbywała się wyścigi, a Martin – od nazwiska jednego z założycieli firmy.
W 1915 roku swój debiut miał pierwszy samochód nowej marki. Nie długo trwała radość założycieli marki Aston Martin. Wybuch I wojny światowej zastopował seryjną produkcję. Po zakończeniu wojny firma przeniosła się do Kensington. Robert Bamford w 1920 roku zrezygnował z prowadzenia spółki, ponieważ sytuacja finansowa nie wyglądała korzystnie. Od bankructwa brytyjskie przedsiębiorstwo uratował ogromny pasjonat motoryzacji hrabia Louis Zborowski. Sielanka nie trwała zbyt długo, ponieważ już w 1924 roku nad firmą Aston Martin ponownie zawisły czarne chmury. Brytyjska marka wpadła w ręce magnackiej rodziny Charnwood, która postanowiła zmienić nazwę na Aston Martin Motors. Podczas tych zawirowań firmę postanowił opuścić drugi założyciel – Lionel Martin.
Brytyjskie przedsiębiorstwo wielokrotnie zmieniało właścicieli, jednak stabilizację marce Aston Martin przyniósł koncern Ford Motor Company, który w 1986 roku kupił znaczną część udziałów w spółce, bo aż 75%! Rok później Ford był już wyłącznym właścicielem marki Aston Martin.
12 marca 2007 roku doszło do sprzedaży marki Aston Martin spółce w składzie, której widnieją: David Richards (właściciel firmy Prodrive), John Sinders oraz kuwejckie spółki Investment Dar i Adeem Investment. Ford zatrzymał tylko 15% udziałów.
Od 2013 koncern Daimler AG zakupił 5% akcji, w zamian dzieląc się nowinkami technologicznymi. W 2020 roku, koncern Daimler AG postanowił zasilić swój udział dokupując 20% akcji w Aston Martin Lagonda za 286 mln funtów brytyjskich.
Warto przy okazji tej marki wspomnieć, że Aston Martin wiele razy występował w filmach o Jamesie Bondzie. Produkcje, w których możemy oglądać samochody sportowe marki Aston Martin to: ”Goldfinger” (1964), „Operacja Piorun” (1965), „Skyfall” (2012), „W tajnej służbie Jej Królewskiej Mości”, „W obliczu śmierci” (1987), „Śmierć nadejdzie jutro” (2002), „Casino Royale”, „007 Quantum of Solace”, „Spectre” (2014).
Samochody marki Singery nie były odpowiednie do wyścigów, dlatego ci dwaj dżentelmeni zadecydowali, że zaczną produkować samochody własnej marki, które sprostają wymaganiom wyścigów górskich. Pierwsze auta były produkowane w Londynie, a nazwa firmy zmieniła się na Aston Martin. Aston od nazwy wzgórz, na którym odbywała się wyścigi, a Martin – od nazwiska jednego z założycieli firmy.
W 1915 roku swój debiut miał pierwszy samochód nowej marki. Nie długo trwała radość założycieli marki Aston Martin. Wybuch I wojny światowej zastopował seryjną produkcję. Po zakończeniu wojny firma przeniosła się do Kensington. Robert Bamford w 1920 roku zrezygnował z prowadzenia spółki, ponieważ sytuacja finansowa nie wyglądała korzystnie. Od bankructwa brytyjskie przedsiębiorstwo uratował ogromny pasjonat motoryzacji hrabia Louis Zborowski. Sielanka nie trwała zbyt długo, ponieważ już w 1924 roku nad firmą Aston Martin ponownie zawisły czarne chmury. Brytyjska marka wpadła w ręce magnackiej rodziny Charnwood, która postanowiła zmienić nazwę na Aston Martin Motors. Podczas tych zawirowań firmę postanowił opuścić drugi założyciel – Lionel Martin.
Brytyjskie przedsiębiorstwo wielokrotnie zmieniało właścicieli, jednak stabilizację marce Aston Martin przyniósł koncern Ford Motor Company, który w 1986 roku kupił znaczną część udziałów w spółce, bo aż 75%! Rok później Ford był już wyłącznym właścicielem marki Aston Martin.
12 marca 2007 roku doszło do sprzedaży marki Aston Martin spółce w składzie, której widnieją: David Richards (właściciel firmy Prodrive), John Sinders oraz kuwejckie spółki Investment Dar i Adeem Investment. Ford zatrzymał tylko 15% udziałów.
Od 2013 koncern Daimler AG zakupił 5% akcji, w zamian dzieląc się nowinkami technologicznymi. W 2020 roku, koncern Daimler AG postanowił zasilić swój udział dokupując 20% akcji w Aston Martin Lagonda za 286 mln funtów brytyjskich.
Warto przy okazji tej marki wspomnieć, że Aston Martin wiele razy występował w filmach o Jamesie Bondzie. Produkcje, w których możemy oglądać samochody sportowe marki Aston Martin to: ”Goldfinger” (1964), „Operacja Piorun” (1965), „Skyfall” (2012), „W tajnej służbie Jej Królewskiej Mości”, „W obliczu śmierci” (1987), „Śmierć nadejdzie jutro” (2002), „Casino Royale”, „007 Quantum of Solace”, „Spectre” (2014).
Najpopularniejsze klasyki marki Aston Martin.
Aston Martin Lagonda
Aston Martin Lagonda to brytyjski samochód sportowy, który był produkowany w czterech różnych generacjach modeli.
Pierwsza generacja (1974-1990):
Lagonda pierwszej generacji została wprowadzona w 1974 roku przez firmę Aston Martin i była oparta na silniku Aston Martin V8. Początkowo te zabytkowe auta były dostępne w dwóch różnych wersjach nadwozia; czterodrzwiowy sedan i dwudrzwiowe coupé. Sedan był znany jako Lagonda Rapide, a coupé - Lagonda Vantage. Oba modele były napędzane 5,3-litrowym silnikiem V8 o mocy około 320 KM.
Druga generacja (1986-1989):
Druga generacja Lagondy została wprowadzona w 1986 roku i była oparta na silniku Aston Martin V8. Początkowo te samochody zabytkowe były dostępne w dwóch wersjach nadwozia; dwudrzwiowe coupé i czterodrzwiowy sedan. Coupé było znane jako Lagonda Vantage, a sedan jako Lagonda Rapide. Oba modele były napędzane 5,3-litrowym silnikiem V8 o mocy około 350 KM.
Trzecia generacja (1991-1996):
Trzecia gene racja Lagondy została wprowadzona w 1991 roku i była oparta na platformie Aston Martin Virage. Początkowo pojazdy były dostępne w dwóch wersjach nadwozia; dwudrzwiowe coupé i czterodrzwiowy sedan. Coupé było znane jako Lagonda Vantage, a sedan jako Lagonda Rapide. Oba modele były napędzane 5,3-litrowym silnikiem V8 o mocy około 375 KM.
Czwarta generacja (1996-2002):
Czwarta generacja Lagondy została wprowadzona w 1996 roku i była oparta na platformie Aston Martin DB7. Początkowo auta były dostępne w dwóch wersjach nadwozia; dwudrzwiowe coupé i czterodrzwiowy sedan. Coupé było znane jako Lagonda Vantage, a sedan jako Lagonda Rapide. Oba modele napędzane były 5,9-litrowym silnikiem V12 o mocy około 420 KM.
Zalety samochody zabytkowego Aston Martin Lagonda:
• Modele Astona Martina Lagonda oferują luksusowe i stylowe wnętrze z wysokiej klasy materiałami i kunsztem wykonania.
• Ich silniki są mocne, a jednocześnie wydajne, zapewniając doskonałe osiągi i niskie zużycie paliwa.
• Ich zaawansowana technologia i funkcje bezpieczeństwa sprawiają, że są doskonałym wyborem dla tych, którzy chcą bezpiecznej jazdy.
• Dzięki kultowemu wzornictwu te auta z pewnością przyciągną wzrok i zrobią wrażenie.
Wady samochody zabytkowego Aston Martin Lagonda:
• Koszt posiadania jest dość wysoki, a samochody są drogie w zakupie i kosztowne w utrzymaniu.
• Części są trudne do znalezienia, a samochody wymagają specjalistycznej wiedzy do naprawy.
• Samochody te nie są odpowiednie dla tych, którzy chcą praktycznego i niezawodnego samochodu.
Pierwsza generacja (1974-1990):
Lagonda pierwszej generacji została wprowadzona w 1974 roku przez firmę Aston Martin i była oparta na silniku Aston Martin V8. Początkowo te zabytkowe auta były dostępne w dwóch różnych wersjach nadwozia; czterodrzwiowy sedan i dwudrzwiowe coupé. Sedan był znany jako Lagonda Rapide, a coupé - Lagonda Vantage. Oba modele były napędzane 5,3-litrowym silnikiem V8 o mocy około 320 KM.
Druga generacja (1986-1989):
Druga generacja Lagondy została wprowadzona w 1986 roku i była oparta na silniku Aston Martin V8. Początkowo te samochody zabytkowe były dostępne w dwóch wersjach nadwozia; dwudrzwiowe coupé i czterodrzwiowy sedan. Coupé było znane jako Lagonda Vantage, a sedan jako Lagonda Rapide. Oba modele były napędzane 5,3-litrowym silnikiem V8 o mocy około 350 KM.
Trzecia generacja (1991-1996):
Trzecia gene racja Lagondy została wprowadzona w 1991 roku i była oparta na platformie Aston Martin Virage. Początkowo pojazdy były dostępne w dwóch wersjach nadwozia; dwudrzwiowe coupé i czterodrzwiowy sedan. Coupé było znane jako Lagonda Vantage, a sedan jako Lagonda Rapide. Oba modele były napędzane 5,3-litrowym silnikiem V8 o mocy około 375 KM.
Czwarta generacja (1996-2002):
Czwarta generacja Lagondy została wprowadzona w 1996 roku i była oparta na platformie Aston Martin DB7. Początkowo auta były dostępne w dwóch wersjach nadwozia; dwudrzwiowe coupé i czterodrzwiowy sedan. Coupé było znane jako Lagonda Vantage, a sedan jako Lagonda Rapide. Oba modele napędzane były 5,9-litrowym silnikiem V12 o mocy około 420 KM.
Zalety samochody zabytkowego Aston Martin Lagonda:
• Modele Astona Martina Lagonda oferują luksusowe i stylowe wnętrze z wysokiej klasy materiałami i kunsztem wykonania.
• Ich silniki są mocne, a jednocześnie wydajne, zapewniając doskonałe osiągi i niskie zużycie paliwa.
• Ich zaawansowana technologia i funkcje bezpieczeństwa sprawiają, że są doskonałym wyborem dla tych, którzy chcą bezpiecznej jazdy.
• Dzięki kultowemu wzornictwu te auta z pewnością przyciągną wzrok i zrobią wrażenie.
Wady samochody zabytkowego Aston Martin Lagonda:
• Koszt posiadania jest dość wysoki, a samochody są drogie w zakupie i kosztowne w utrzymaniu.
• Części są trudne do znalezienia, a samochody wymagają specjalistycznej wiedzy do naprawy.
• Samochody te nie są odpowiednie dla tych, którzy chcą praktycznego i niezawodnego samochodu.
Aston Martin DB4 GT
Aston Martin DB4 GT został wprowadzony w 1959 roku jako wysokowydajna wersja DB4. Była to lekka, aerodynamiczna wersja swojego poprzednika, zbudowana specjalnie do wyścigów i odniosła natychmiastowy sukces, zajmując pierwsze miejsce w klasie w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1959 roku. DB4GT miał krótszy rozstaw osi, sztywniejsze zawieszenie, mocniejszy silnik, i ulepszone aerodynamiczne nadwozie. W 1960 roku została wydana nowa wersja o nazwie DB4GT Zagato. Była to jeszcze bardziej aerodynamiczna wersja DB4GT z podwójnym dachem i mocniejszym silnikiem. W 1963 roku ukazała się ostateczna wersja DB4GT, DB4GT/03. Miał mocniejszy silnik, ulepszone hamulce i zawieszenie oraz lżejsze nadwozie. DB4GT był produkowany do 1963 roku i został zastąpiony przez Astona Martina DB5.
Zalety samochodu zabytkowego Aston Martin DB4 GT:
• Jeden z najbardziej kultowych brytyjskich klasycznych samochodów wszech czasów.
• Piękne wzornictwo o ponadczasowym wyglądzie.
• Mocny sześciocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 4,0 l i mocy 240 koni mechanicznych.
• Te samochody zabytkowe miały lekki korpus i aluminiowa rama.
• Doskonałe prowadzenie i pokonywanie zakrętów przez te samochody zabytkowe.
• Bardzo poszukiwane auta zabytkowe przez kolekcjonerów.
Wady samochodu zabytkowego Aston Martin DB4 GT:
• Bardzo rzadki, wyprodukowano tylko 75 modeli auta zabytkowego Aston Martin.
• Drogi w zakupie i utrzymaniu.
• Części mogą być trudne do znalezienia.
• Nie nadaje się do codziennego użytku lub długich podróży ze względu na brak komfortu.
Zalety samochodu zabytkowego Aston Martin DB4 GT:
• Jeden z najbardziej kultowych brytyjskich klasycznych samochodów wszech czasów.
• Piękne wzornictwo o ponadczasowym wyglądzie.
• Mocny sześciocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 4,0 l i mocy 240 koni mechanicznych.
• Te samochody zabytkowe miały lekki korpus i aluminiowa rama.
• Doskonałe prowadzenie i pokonywanie zakrętów przez te samochody zabytkowe.
• Bardzo poszukiwane auta zabytkowe przez kolekcjonerów.
Wady samochodu zabytkowego Aston Martin DB4 GT:
• Bardzo rzadki, wyprodukowano tylko 75 modeli auta zabytkowego Aston Martin.
• Drogi w zakupie i utrzymaniu.
• Części mogą być trudne do znalezienia.
• Nie nadaje się do codziennego użytku lub długich podróży ze względu na brak komfortu.
Aston Martin DB5
Aston Martin DB5 został po raz pierwszy wprowadzony w 1963 roku jako następca DB4. Auto zostało zaprojektowane przez firmę Carrozzeria Touring Superleggera i było wyposażone w sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 4,0 l i maksymalną prędkość 230 kilometrów na godzinę. Był uważany za najbardziej luksusowy samochód z serii DB i najbardziej zaawansowany Aston Martin, jaki kiedykolwiek wyprodukowano. Samochód pojawił się w filmie o Jamesie Bondzie Goldfinger, dzięki czemu samochód stał się ikoną. DB5 został później zaktualizowany o silnik 5,3 l V8 i 5-biegową manualną skrzynię biegów. Auto było również dostępne jako kabriolet. W 1965 roku samochód przeszedł gruntowny lifting wraz z wprowadzeniem modelu DB6. DB5 był produkowany do 1970 roku. Dziś DB5 jest bardzo poszukiwany przez kolekcjonerów i może osiągać ceny nawet do 1 miliona dolarów.
Zalety samochodu zabytkowego Aston Martin DB5:
1. Imponujące osiągi.
Aston Martin DB5 jest napędzany 4-litrowym wolnossącym silnikiem V8 o mocy 282 KM i momencie obrotowym 288 Nm. Ten silnik jest w stanie rozpędzić DB5 od 0 do 100 kilometrów na godzinę w zaledwie 6,1 sekundy, co czyni te klasyki jednymi z najszybszych zabytkowych samochodów na drogach.
2. Ponadczasowy design.
Model ten jest powszechnie uważany za jeden z najbardziej kultowych samochodów wszech czasów, ze swoimi niepowtarzalnymi klasycznymi elementami stylistycznymi i ponadczasowymi krzywiznami, na które warto zwrócić uwagę.
3. Luksusowe wnętrze.
Model DB5 jest wyposażony w luksusowe i wygodne wnętrze z mnóstwem udogodnień dla pasażerów.
4. Łatwość konserwacji.
DB5 jest stosunkowo łatwy w utrzymaniu i zwykle można go serwisować w każdym renomowanym salonie Astona Martina.
Wady samochodu zabytkowego Aston Martin DB5:
1. Drogi w zakupie.
Model ten to niezwykle drogi samochód, którego ceny wahają się od 400 000 do ponad 1 miliona dolarów.
2. Drogi w eksploatacji.
DB5 jest również drogim samochodem w eksploatacji ze względu na koszt części i robocizny, a także konieczność regularnej konserwacji
3. Rzadkie części.
DB5 to stary samochód, a znalezienie części zamiennych może być trudne i kosztowne.
4. Słaba oszczędność paliwa.
Model ten ma słabą oszczędność paliwa, co czyni go drogim samochodem w eksploatacji.
Zalety samochodu zabytkowego Aston Martin DB5:
1. Imponujące osiągi.
Aston Martin DB5 jest napędzany 4-litrowym wolnossącym silnikiem V8 o mocy 282 KM i momencie obrotowym 288 Nm. Ten silnik jest w stanie rozpędzić DB5 od 0 do 100 kilometrów na godzinę w zaledwie 6,1 sekundy, co czyni te klasyki jednymi z najszybszych zabytkowych samochodów na drogach.
2. Ponadczasowy design.
Model ten jest powszechnie uważany za jeden z najbardziej kultowych samochodów wszech czasów, ze swoimi niepowtarzalnymi klasycznymi elementami stylistycznymi i ponadczasowymi krzywiznami, na które warto zwrócić uwagę.
3. Luksusowe wnętrze.
Model DB5 jest wyposażony w luksusowe i wygodne wnętrze z mnóstwem udogodnień dla pasażerów.
4. Łatwość konserwacji.
DB5 jest stosunkowo łatwy w utrzymaniu i zwykle można go serwisować w każdym renomowanym salonie Astona Martina.
Wady samochodu zabytkowego Aston Martin DB5:
1. Drogi w zakupie.
Model ten to niezwykle drogi samochód, którego ceny wahają się od 400 000 do ponad 1 miliona dolarów.
2. Drogi w eksploatacji.
DB5 jest również drogim samochodem w eksploatacji ze względu na koszt części i robocizny, a także konieczność regularnej konserwacji
3. Rzadkie części.
DB5 to stary samochód, a znalezienie części zamiennych może być trudne i kosztowne.
4. Słaba oszczędność paliwa.
Model ten ma słabą oszczędność paliwa, co czyni go drogim samochodem w eksploatacji.