Ogłoszenia Saab z Czechy
Żadne z ogłoszeń nie pasuje do wymaganych kryteriów.
SAAB – innowacyjność i bezpieczeństwo. SAAB został założony w 1937 roku w Szwecji. Firma pierwotnie produkowała samoloty dla szwedzkich sił powietrznych. W latach pięćdziesiątych SAAB rozpoczął produkcję samochodów. Pierwszym samochodem SAAB był Ursaab, który został wprowadzony na rynek w 1949 roku.
SAAB stał się znany dzięki innowacyjnemu projektowi i funkcjom bezpieczeństwa. W 1978 roku firma wprowadziła SAAB Turbo, pierwszy masowo produkowany samochód z turbodoładowaniem. W latach 80-tych SAAB jako pierwszy zaoferował pasy bezpieczeństwa z napinaczami. SAAB został zakupiony przez General Motors w 2000 roku. W 2010 roku GM sprzedał SAAB firmie Spyker Cars.
Samochody SAAB są znane ze swojej wyjątkowej stylistyki, która często obejmuje niezwykłe krzywizny i kąty. Samochody firmy są również znane ze swoich funkcji bezpieczeństwa, w tym z systemu „Active Head Restraint”, który ma chronić pasażerów w przypadku zderzenia tylnego. SAAB ma długą historię zaangażowania w sporty motorowe, w tym udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata i Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych.
SAAB stał się znany dzięki innowacyjnemu projektowi i funkcjom bezpieczeństwa. W 1978 roku firma wprowadziła SAAB Turbo, pierwszy masowo produkowany samochód z turbodoładowaniem. W latach 80-tych SAAB jako pierwszy zaoferował pasy bezpieczeństwa z napinaczami. SAAB został zakupiony przez General Motors w 2000 roku. W 2010 roku GM sprzedał SAAB firmie Spyker Cars.
Samochody SAAB są znane ze swojej wyjątkowej stylistyki, która często obejmuje niezwykłe krzywizny i kąty. Samochody firmy są również znane ze swoich funkcji bezpieczeństwa, w tym z systemu „Active Head Restraint”, który ma chronić pasażerów w przypadku zderzenia tylnego. SAAB ma długą historię zaangażowania w sporty motorowe, w tym udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata i Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych.
Najpopularniejsze modele marki SAAB:
SAAB 93
SAAB 93 to mały samochód rodzinny, który był produkowany przez szwedzkiego producenta samochodów SAAB od 1955 do 1959 roku. Był to pierwszy samochód firmy SAAB, oparty na niemieckim Oplu Kadett.
Model 93 został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1955 roku i był dostępny jako dwudrzwiowy sedan lub kabriolet. Był napędzany czterocylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności 1,5 litra z opcjami konfiguracji z dwoma gaźnikami o wyższej wydajności. 93 został zastąpiony przez SAAB 96 w 1959 roku.
Zalety:
1. Przestronna i wygodna kabina.
2. Doskonała jakość wykonania.
3. Zaawansowane technologicznie funkcje.
4. Dobra wydajność.
5. Wydajne silniki.
6. Dobra oszczędność paliwa.
7. Niska emisja.
8. Sportowe prowadzenie.
9. Doskonałe wyniki w zakresie bezpieczeństwa.
10. Długa lista wyposażenia standardowego.
Wady:
1. Ograniczona przestrzeń nad głową i na nogi z tyłu.
2. Układ kierowniczy może być ciężki przy niskich prędkościach.
3. Jazda może powodować wstrząsy na nierównych powierzchniach.
4. Niektóre silniki mogą być głośne przy wyższych obrotach.
5. Wysokie koszty ubezpieczenia i eksploatacji.
Model 93 został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1955 roku i był dostępny jako dwudrzwiowy sedan lub kabriolet. Był napędzany czterocylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności 1,5 litra z opcjami konfiguracji z dwoma gaźnikami o wyższej wydajności. 93 został zastąpiony przez SAAB 96 w 1959 roku.
Zalety:
1. Przestronna i wygodna kabina.
2. Doskonała jakość wykonania.
3. Zaawansowane technologicznie funkcje.
4. Dobra wydajność.
5. Wydajne silniki.
6. Dobra oszczędność paliwa.
7. Niska emisja.
8. Sportowe prowadzenie.
9. Doskonałe wyniki w zakresie bezpieczeństwa.
10. Długa lista wyposażenia standardowego.
Wady:
1. Ograniczona przestrzeń nad głową i na nogi z tyłu.
2. Układ kierowniczy może być ciężki przy niskich prędkościach.
3. Jazda może powodować wstrząsy na nierównych powierzchniach.
4. Niektóre silniki mogą być głośne przy wyższych obrotach.
5. Wysokie koszty ubezpieczenia i eksploatacji.
Saab Sonett
Saab Sonett to dwumiejscowy samochód sportowy z silnikiem umieszczonym z tyłu, produkowany i sprzedawany przez firmę Saab w latach 1955-1957 i ponownie w latach 1966-1974.
Sonett wywodzi się z ćwiczeń projektowych inżynierów Saaba, Erika Carlssona i Gunnara Ljungströma. Ich celem było stworzenie małego, lekkiego samochodu sportowego, który byłby przyjemny w prowadzeniu i oferowałby doskonałą oszczędność paliwa. Pierwszy prototyp, który nazwano Saab 92 Sport, został ukończony w ciągu zaledwie sześciu tygodni. Samochód został dobrze przyjęty przez opinię publiczną, ale kierownictwo Saaba nie było zainteresowane wprowadzeniem go do produkcji. Carlsson i Ljungström nie ustępowali jednak i ostatecznie przekonali zarząd firmy. Samochód wszedł do produkcji w 1955 roku jako Saab Sonett I.
Sonett był początkowo napędzany trzycylindrowym, dwusuwowym silnikiem, ale w 1957 roku został on zastąpiony czterocylindrowym, czterosuwowym silnikiem. Nadwozie samochodu wykonano z włókna szklanego, co czyniło go bardzo lekkim (Sonet I ważył nieco ponad 600 kg). To, w połączeniu z niewielkimi rozmiarami samochodu i mocnym silnikiem, stworzyło bardzo zwinny i przyjemny w prowadzeniu samochód.
Sonett był kilkakrotnie aktualizowany w trakcie produkcji, przy czym najbardziej znaczące zmiany miały miejsce w 1967 roku, kiedy samochód został przemianowany na Sonett II i otrzymał nowy, większy silnik. W tym czasie nadwozie samochodu z włókna szklanego zostało również zastąpione stalowym.
Sonett został wycofany z produkcji w 1974 roku, ale do dziś pozostaje popularny wśród kolekcjonerów i entuzjastów.
Plusy:
- Lekki i zwinny
- Przyjemność z jazdy
- Doskonała oszczędność paliwa
Minusy:
- Produkcja była ograniczona, przez co Sonett był dość unikatowy
- Dwusuwowy silnik samochodu był dość głośny i wydzielał dużo dymu
Sonett wywodzi się z ćwiczeń projektowych inżynierów Saaba, Erika Carlssona i Gunnara Ljungströma. Ich celem było stworzenie małego, lekkiego samochodu sportowego, który byłby przyjemny w prowadzeniu i oferowałby doskonałą oszczędność paliwa. Pierwszy prototyp, który nazwano Saab 92 Sport, został ukończony w ciągu zaledwie sześciu tygodni. Samochód został dobrze przyjęty przez opinię publiczną, ale kierownictwo Saaba nie było zainteresowane wprowadzeniem go do produkcji. Carlsson i Ljungström nie ustępowali jednak i ostatecznie przekonali zarząd firmy. Samochód wszedł do produkcji w 1955 roku jako Saab Sonett I.
Sonett był początkowo napędzany trzycylindrowym, dwusuwowym silnikiem, ale w 1957 roku został on zastąpiony czterocylindrowym, czterosuwowym silnikiem. Nadwozie samochodu wykonano z włókna szklanego, co czyniło go bardzo lekkim (Sonet I ważył nieco ponad 600 kg). To, w połączeniu z niewielkimi rozmiarami samochodu i mocnym silnikiem, stworzyło bardzo zwinny i przyjemny w prowadzeniu samochód.
Sonett był kilkakrotnie aktualizowany w trakcie produkcji, przy czym najbardziej znaczące zmiany miały miejsce w 1967 roku, kiedy samochód został przemianowany na Sonett II i otrzymał nowy, większy silnik. W tym czasie nadwozie samochodu z włókna szklanego zostało również zastąpione stalowym.
Sonett został wycofany z produkcji w 1974 roku, ale do dziś pozostaje popularny wśród kolekcjonerów i entuzjastów.
Plusy:
- Lekki i zwinny
- Przyjemność z jazdy
- Doskonała oszczędność paliwa
Minusy:
- Produkcja była ograniczona, przez co Sonett był dość unikatowy
- Dwusuwowy silnik samochodu był dość głośny i wydzielał dużo dymu
Saab 9-5
Saab 9-5 to duży samochód osobowy produkowany przez szwedzką firmę Saab.
9-5 został wprowadzony w 1997 roku jako następca Saaba 9000. Był dostępny w wersjach nadwozia typu sedan i kombi, a także był pierwszym Saabem oferowanym z silnikiem wysokoprężnym.
9-5 przeszedł lifting w 2003 i ponownie w 2007. Został wycofany w 2009, kiedy został zastąpiony przez Saaba 9-4X.
Zalety:
- 9-5 to duży i wygodny samochód.
- Ma mocny silnik i jest dostępny z silnikiem Diesla.
- Jest dobrze wyposażony, m.in. z klimatyzacją i szyberdachem.
- Ma stylowy wygląd.
Wady:
- 9-5 może być drogie w utrzymaniu.
- Może być trudno znaleźć części, ponieważ nie jest już produkowany.
- Nie jest tak wydajny jak niektórzy jego rywale.
9-5 został wprowadzony w 1997 roku jako następca Saaba 9000. Był dostępny w wersjach nadwozia typu sedan i kombi, a także był pierwszym Saabem oferowanym z silnikiem wysokoprężnym.
9-5 przeszedł lifting w 2003 i ponownie w 2007. Został wycofany w 2009, kiedy został zastąpiony przez Saaba 9-4X.
Zalety:
- 9-5 to duży i wygodny samochód.
- Ma mocny silnik i jest dostępny z silnikiem Diesla.
- Jest dobrze wyposażony, m.in. z klimatyzacją i szyberdachem.
- Ma stylowy wygląd.
Wady:
- 9-5 może być drogie w utrzymaniu.
- Może być trudno znaleźć części, ponieważ nie jest już produkowany.
- Nie jest tak wydajny jak niektórzy jego rywale.