× Filtruj

Ogłoszenia Volvo z Konstancin-Jeziorna

Żadne z ogłoszeń nie pasuje do wymaganych kryteriów.
Volvo – komfort i bezpieczeństwo jazdy. Firma Volvo została założona w 1927 roku jako spółka zależna producenta łożysk kulkowych SKF. Nazwa Volvo została pierwotnie zarejestrowana jako znak towarowy w maju 1915 roku z zamiarem używania jej w specjalnej serii obudów łożysk kulkowych produkowanych na rynek brytyjski. Jednak ten pomysł nigdy nie został zrealizowany, a znak towarowy pozostawał uśpiony, dopóki SKF nie zdecydował się użyć go w nowej firmie w 1927 roku.
Pierwszy samochód Volvo opuścił fabrykę 14 kwietnia 1927 roku i otrzymał przydomek „Jakob”. Był to nie tylko pierwszy samochód Volvo, ale także pierwszy samochód wyprodukowany w Szwecji.
Na początku Volvo produkowało tylko kilka samochodów dziennie, z których większość sprzedawano w Szwecji. W 1928 roku produkcja osiągnęła 100 samochodów dziennie. eksport rozpoczął się w 1929 roku, kiedy samochody były wysyłane do Danii, Norwegii i Polski.Pierwszy samochód Volvo wyeksportowany do USA został wysłany w 1930 roku.

W 1931 roku Volvo nabyło większościowy pakiet udziałów w szwedzkiej firmie Pentaverken, która produkowała silniki dla tej firmy.
W 1935 roku Volvo wprowadziło PV36, swój pierwszy samochód z sześciocylindrowym silnikiem.
W 1944 roku wprowadzono pierwszy samochód Volvo z czterocylindrowym silnikiem. Był to również pierwszy samochód Volvo produkowany seryjnie.
W 1947 roku Volvo otworzyło swoją pierwszą fabrykę poza Szwecją w Halifax w Nowej Szkocji w Kanadzie.
W 1956 roku wyprodukowano milionowy samochód Volvo.
W 1959 roku Volvo połączyło się ze szwedzką firmą Svenska Industri AB, tworząc AB Volvo.
W 1962 roku wypuszczono na rynek Volvo 122 — lepiej znane jako „Amazon”. Był to pierwszy samochód Volvo wyprodukowany poza Szwecją, w Belgii.
W 1963 roku Volvo wprowadziło na rynek model P1800 — lepiej znany jako „typ E”.
W 1964 roku wyprodukowano dwumilionowy samochód Volvo.
W 1965 roku Volvo zaprezentowało pierwszy na świecie samochód bezpieczeństwa — Volvo 1800S. Ten samochód miał szereg funkcji bezpieczeństwa, które później stały się standardem we wszystkich samochodach Volvo, takich jak przypomnienie o zapięciu pasów i wyściełana deska rozdzielcza.
W 1966 roku wypuszczono na rynek Volvo 140 — lepiej znane jako „Amazon”.
W 1970 roku zaprezentowano Volvo 164 — pierwszy samochód firmy z silnikiem V8.
W 1971 roku wyprodukowano trzymilionowy samochód Volvo.
W 1972 roku Volvo wprowadziło na rynek pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód osobowy z silnikiem z turbodoładowaniem — Volvo 240 Turbo.
W 1974 roku Volvo zaprezentowało pierwszy na świecie samochód z boczną poduszką powietrzną — Volvo 240.
W 1976 roku wypuszczono Volvo 260. Ten samochód był pierwszym Volvo wyposażonym w silnik wysokoprężny.
W 1978 roku wyprodukowano czteromilionowy samochód Volvo.
W 1979 roku Volvo jako pierwszy producent zaoferowało turbodoładowany silnik wysokoprężny w samochodzie osobowym — Volvo 240 Turbo Diesel.
W 1986 roku wprowadzono serię Volvo 700 - lepiej znaną jako „Volvo 740”.
W 1992 roku wprowadzono na rynek Volvo 850 — pierwszy samochód firmy z napędem na przednie koła.
W 1995 roku wprowadzono Volvo S40 — pierwszy mały samochód firmy.
W 1996 roku wprowadzono na rynek Volvo V70 — pierwsze kombi firmy.
W 1997 roku zaprezentowano Volvo S80 — pierwszy flagowy samochód firmy.
W 1999 roku wprowadzono na rynek Volvo C70 — pierwsze coupe firmy.
W 2000 roku zaprezentowano Volvo S60 — pierwszy sportowy sedan firmy.
W 2002 roku wprowadzono na rynek Volvo XC90 — pierwszy SUV firmy.
W 2003 roku zaprezentowano Volvo V50 — pierwsze kombi firmy.
W 2007 roku Volvo S40 i V50 zostały zastąpione przez Volvo V40.
W 2008 roku wprowadzono Volvo C30 — pierwszy hatchback firmy.
W 2010 roku wprowadzono na rynek Volvo XC60 — drugi SUV firmy.
W 2013 roku Volvo V40 zostało zastąpione przez Volvo V40 Cross Country.
W 2014 roku Volvo S60 i V60 zostały zastąpione przez Volvo S60 Cross Country.
W 2015 roku Volvo XC90 zostało zastąpione przez Volvo XC90 Plug-in Hybrid.
W 2016 roku Volvo S80 zostało zastąpione przez Volvo S90.
W 2017 roku Volvo V60 Cross Country zostało zastąpione przez Volvo V60.
W 2018 roku Volvo S60 Cross Country zostało zastąpione przez Volvo V60 Cross Country.
W 2019 roku Volvo S60 zostało przeprojektowane.
W 2020 roku ponownie wprowadzono Volvo S60 Cross Country.
 

Najpopularniejsze klasyki marki Volvo.

 


Volvo P1800 S

P1800 S to model Volvo wyprodukowany w 1967 roku jako wydajna wersja Volvo P1800. To dwudrzwiowy samochód sportowy ze zmodyfikowaną wersją istniejącego silnika B18. Silnik został dostrojony do wytwarzania 130 koni mechanicznych i jest połączony z czterobiegową manualną skrzynią biegów. Szwedzka marka samochodów postawiła na większą osłonę chłodnicy, podwójne gaźniki, wałek rozrządu o wyższej wydajności i nową konfigurację zawieszenia tego modelu. Wnętrze zostało również zaktualizowane o skórzaną tapicerkę i wykończenia z orzecha włoskiego. Ładny egzemplarz jest w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 185 kilometrów na godzinę i rozpędzał się od 0 do 100 kilometrów na godzinę w nieco ponad 10 sekund. P1800 S był pierwszym Volvo sprzedawanym w Ameryce Północnej i odniósł natychmiastowy sukces wśród samochodów osobowych. Ten ładny egzemplarz pozostał w produkcji do 1973 roku, kiedy to został zastąpiony przez P1800 ES.

Zalety auta zabytkowego Volvo P1800 S:
- Model ten to klasyczny samochód sportowy produkcji Volvo o doskonałym wyglądzie i stylu.
- Ładny egzemplarz jest niezawodny i trwały. Uznany za najlepszy model marki.
- P1800 S jest wyposażony w mocny silnik i jest znany ze swoich osiągów.
- Klasyk ten ma elegancki wygląd, który świetnie się prezentuje na drodze.

Wady samochodu zabytkowego Volvo P1800 S:
- Stare modele Volvo nie są już produkowane, dlatego też części mogą być trudne do znalezienia.
- Nie ma najnowszych funkcji technicznych w porównaniu do samochodów marek luksusowych. Naprawa tego klasyka może być kosztowna.
- Samochód nie jest tak oszczędny jak nowoczesne samochody.
- Nie nadaje się do długich podróży drogowych ze względu na bardzo mały bagażnik.


Volvo 544

Volvo 544 to 4-drzwiowy sedan wprowadzony na rynek w 1958 roku. Samochód osobowy marki jest oparty na modelu PV444 i charakteryzuje się aerodynamiczną, dwuczęściową konstrukcją. Auto jest napędzane 4-cylindrowym silnikiem rzędowym, a także 4-biegową manualną skrzynią biegów. Model 544 był początkowo dostępny w dwóch wersjach: standardowej i deluxe.
544 było pierwszym modelem marki wyposażonym w zakrzywioną przednią szybę, które zostało wprowadzone w 1960 r. W 1961 roku silnik Volvo został zmodernizowany do pojemności 1,6 litra. Zabytek ten otrzymał także zaktualizowane wnętrze.
W 1962 roku 544 mógł pochwalić się mocniejszym silnikiem o pojemności 1,8 litra. Samochód Volvo stał się również bardziej luksusowy dzięki wprowadzeniu poziomów wyposażenia Sport i Luxury. Wersja Sport obejmowała przednie i tylne hamulce tarczowe, bardziej sportowe zawieszenie i specjalną kierownicę.
W 1965 roku 544 przeszedł gruntowną zmianę stylizacji, dzięki której auto otrzymało nową osłonę chłodnicy, oraz nowe przednie i tylne światła. Model szwedzkiej marki otrzymał również zupełnie nowe wnętrze, a także zmodernizowany 2-litrowy silnik Volvo.
W 1967 roku 544 ponownie mógł cieszyć się nowym silnikiem, a ponadto to zabytkowe auto zostało wyposażone w pięciobiegową manualną skrzynię biegów. W 1969 roku samochód Volvo otrzymał nową deskę rozdzielczą i nową osłonę chłodnicy.
544 został wycofany z produkcji w 1972 roku i został zastąpiony przez model 240.

Zalety samochodu zabytkowego Volvo 544:
1. 544 to lekki i stosunkowo oszczędny samochód, co czyni go doskonałym wyborem dla tych, którzy chcą zaoszczędzić pieniądze.
2. Model szwedzkiej marki jest dobrze znany ze swojej trwałości i niezawodności, co czyni go doskonałym wyborem dla osób poszukujących niezawodnego samochodu, który posłuży przez wiele lat.
3. Ładny egzemplarz jest także znany z doskonałych właściwości jezdnych, co czyni go doskonałym wyborem dla tych, którzy lubią szybką jazdę lub długie podróże.
4. 544 to klasyczny samochód, który wciąż jest poszukiwany przez wielu entuzjastów.

Wady auta zabytkowego modelu 544:
1. Model 544 jest starszym modelem samochodu marki Volvo, w związku z czym części mogą być trudne do znalezienia lub drogie.
2. Model 544 nie jest wyposażony w wiele nowoczesnych funkcji bezpieczeństwa, takich jak poduszki powietrzne czy hamulce ABS.


Volvo 1800 ES

Volvo 1800 ES było dwudrzwiowym coupe produkowanym przez Volvo w latach 1972-1973. Ładny egzemplarz opierał się na modelu Volvo 1800, czterodrzwiowym sedanie wprowadzonym przez Volvo w 1961 roku. Model 1800 ES został zaprojektowany przez Jana Wilsgaarda i wprowadzony jako zamiennik P1800.
Samochód posiadał silnik 1,8-litrowy B20, który wytwarzał 130 koni mechanicznych. Modele Volvo mają silniki połączone z czterobiegową manualną skrzynią biegów. Samochód posiadał również niezależne zawieszenie, hamulce ze wspomaganiem i szyberdach jako standardowe wyposażenie.
Klasyk ten był popularnym modelem Volvo, a w ciągu dwóch lat produkcja Volvo osiągała sprzedaż ponad 8000 sztuk. Samochód był również popularny wśród celebrytów, takich jak Peter Sellers i Tony Curtis.
1800 ES zostało wycofane w 1973 roku z powodu powolnej sprzedaży. Jednak pozostaje popularnym klasycznym samochodem i wciąż jest wielu entuzjastów, którzy posiadają i odnawiają te samochody osobowe marki Volvo.

Zalety auta zabytkowego Volvo 1800 ES:
1. Model 1800 ES to klasyczny samochód, który oferuje niepowtarzalny styl i design.
2. Ładny egzemplarz jest niezawodny i ma długą żywotność.
3. Posiada wygodne wnętrze z dużą ilością miejsca dla pasażerów i bagażu.
4. Ma mocny silnik o niskim zużyciu paliwa.
5. Ładny egzemplarz jest łatwy w utrzymaniu i naprawie.
6. Jest w czołówce najbezpieczniejszych samochodów.

Wady samochodu zabytkowego Volvo 1800 ES:
1. Model Volvo jest starszym modelem i znalezienie części może być trudne.
2. Ładny egzemplarz nie jest tak wydajny jak nowsze samochody i nie ma niektórych nowoczesnych funkcji.
3. Konserwacja i naprawa może być kosztowna.
4. Nie ma takiego samego poziomu osiągów jak nowsze samochody.
5. Jego konstrukcja jest przestarzała i nie tak stylowa jak w nowoczesnych samochodach.
Do góry