Bartek

Bartek

× Filtruj

Ogłoszenia użytkownika Bartek

March-Alfa Romeo 90CA Indianapolis

March-Alfa Romeo 90CA Indianapolis

 Lokalizacja: Coral Gables cały kraj
 Dodano: 20.02.2024, 19:39
Alfa Romeo Giulia Sprint GT Veloce

Alfa Romeo Giulia Sprint GT Veloce

 Lokalizacja: Monaco
 Dodano: 04.02.2024, 13:34

Alfa Romeo SZ

 Lokalizacja: Paryż cały kraj
 Dodano: 31.01.2024, 20:08
Początki marki Alfa Romeo sięgają roku 1906 kiedy to Alexandre Darracq założył w pobliżu Mediolanu firmę, której misją była sprzedaż samochodów. W 1909 roku powstała marka Darracq. Włoski producent samochodów sportowych popadł w tarapaty finansowe. Alexandre Darracq był zmuszony sprzedać swój dobrze prosperujący zakład, a nowi nabywcy z Lombardii nadali mu nową nazwę „Alfa”.
Podczas I wojny światowej ówczesne władze nakazały, aby zakład podjął się produkcji wojskowej. Pionier w motoryzacji, inżynier Nicola Romeo stanął na czele zakładów w 1918 roku. I to właśnie od jego nazwiska powstał drugi człon nazwy "Alfa Romeo".

Markę Alfa Romeo w 1933 roku kupiła państwowa organizacja  IRI (Instituto Riconstruzione Industriale), zachowując przy tym pełną samodzielność prawną.
Od początku istnienia, aż po dzień dzisiejszy samochody marki Alfa Romeo biorą udział w wyścigach. Pierwszym samochodem wyścigowym był Alfa – typ 40/60HP z 4 cylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 6 litrów. A to wszystko miało miejsce w 1913 roku.
W tym roku 24 czerwca marka Alfa Romeo obchodziła swoje 112 urodziny. Samochody osobowe tej marki są z nami już ponad 100 lat! Przez ten okres czasu Alfa Romeo zaskarbiła sobie zarówno wielu zwolenników, jak i przeciwników. Ci którzy kochają „Alfę” są zachwyceni wyglądem samochodu, jego wnętrzem i wysokimi osiągami. Natomiast przeciwnicy są zgodni, że auta tej marki są bardzo awaryjne, co zdecydowanie nie zachęca do jej kupna.


Najpopularniejsze klasyki marki Alfa Romeo.

 

Alfa Romeo Cadillac

Alfa Romeo Cadillac był luksusowym samochodem produkowanym przez włoskiego producenta samochodów Alfa Romeo w latach 1974-1987. Był oparty na Cadillacu Eldorado i był produkowany w tej samej fabryce w Turynie. Cadillac był pełnowymiarowym luksusowym pojazdem z unikalną konstrukcją nadwozia, dzięki czemu wyróżniał się na rynku. Alfa Romeo Cadillac była napędzana 5,7-litrowym silnikiem V8, połączonym z 3-biegową automatyczną skrzynią biegów. Miał eleganckie, wydłużone nadwozie ze spadzistą maską i szerokim grillem. Jego wnętrze było bogato wyposażone w drewniane wykończenia, skórzaną tapicerkę i akcesoria zasilające. Cadillac był drogi i luksusowy, a jego cena przekraczała 50 000 dolarów. Alfa Romeo Cadillac została wycofana z produkcji w 1987 roku z powodu spadku sprzedaży.

Zalety samochodu zabytkowego Alfa Romeo Cadillac:
1. Alfa Romeo Cadillac z 1974 roku był bardzo niezawodnym i dobrze zbudowanym samochodem. Był dobrze znany ze swoich doskonałych właściwości jezdnych i wydajności.
2. Samochód był wyposażony w potężny silnik V8, który zapewniał dużą moc i moment obrotowy.
3. Wnętrze było dość luksusowe, ze skórzanymi siedzeniami, elektrycznie sterowanymi szybami i klimatyzacją.
4. Był to bardzo popularny samochód w latach 70. i nadal jest przedmiotem kolekcjonerskim.

Wady samochodu zabytkowego Alfa Romeo Cadillac:
1. Alfa Romeo Cadillac z 1974 roku była droga, a sugerowana cena producenta przekraczała 50 000 dolarów.
2. Był to duży samochód, który utrudniał manewrowanie w ciasnych przestrzeniach.
3. Samochód miał słabą oszczędność paliwa.
4. Części do Alfa Romeo Cadillac z 1974 roku mogą być trudne do znalezienia, ponieważ samochód nie jest produkowany od ponad 40 lat.


Alfa Romeo GT

Alfa Romeo GT to auto zabytkowe, które było produkowane od 1973 do 1977 roku i produkcja była oparta na sedanie Giulia. Został zaprojektowany i zbudowany przez Bertone, znanego włoskiego konstruktora nadwozi. GT był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,8 litra z dwoma krzywkami i mocą 115 KM. Miał pięciobiegową manualną skrzynię biegów i napęd na tylne koła.
Auto zabytkowe Alfa Romeo GT było dostępne jako dwudrzwiowe coupe, dwudrzwiowy kabriolet lub trzydrzwiowy hatchback. Wszystkie modele tego klasyka charakteryzowały się eleganckim, aerodynamicznym designem z długą maską i krótkim tyłem. Wnętrze było dobrze wyposażone ze skórzaną tapicerką, elektrycznie sterowanymi szybami i klimatyzacją.
GT był chwalony za osiągi i obsługę. Mógł osiągnąć maksymalną prędkość 215 kilometrów na godzinę i rozpędzał się od 0 do 100 kilometrów na godzinę w 8,5 sekundy. Chwalono go również za luksusowy wystrój wnętrza i nadwozia.
Niestety GT nie odniósł komercyjnego sukcesu. Alfa Romeo zaprzestała produkcji GT w 1977 roku i wyprodukowano tylko 8800 egzemplarzy. Dziś Alfa Romeo GT jest bardzo pożądana wśród kolekcjonerów i entuzjastów.

Zalety samochodu zabytkowego Alfa Romeo GT:
1. Model Alfa Romeo GT 1973 posiadał mocny i niezawodny silnik, który zapewniał dobre osiągi i oszczędność paliwa.
2. Był dobrze zbudowany i dobrze się prowadził, co czyniło go świetnym samochodem do prowadzenia.
3. Był stylowy i miał piękny design, który wyróżniał go spośród innych samochodów tamtych czasów.
4. Miał przestronną kabinę z dużą ilością miejsca na nogi, dzięki czemu był wygodny dla pasażerów.
5. Model Alfa Romeo GT 1973 był w rozsądnej cenie jak na swoje czasy.

Wady samochodu zabytkowego Alfa Romeo GT:
1. Model Alfa Romeo GT 1973 nie posiadał nowoczesnych funkcji, takich jak klimatyzacja, wspomaganie kierownicy i przeciwblokujące hamulce.
2. Był głośny, z głośnym silnikiem.
3. Nie był tak niezawodny, jak niektórzy jego konkurenci, a naprawa lub wymiana części mogła być kosztowna.
4. Nie był tak oszczędny jak niektórzy jego konkurenci.
5. Model Alfa Romeo GT 1973 nie był tak popularny, jak niektórzy jego konkurenci, co oznacza, że ​​może być trudno znaleźć do niego części lub serwis.


Alfa Romeo Spider

Alfa Romeo Spider to dwumiejscowy samochód sportowy z otwartym dachem produkowany przez Alfa Romeo w latach 1966-1993.
Model pierwszej generacji został wprowadzony w 1966 roku i był oparty na podwoziu serii Giulia 105. To stare auto miało czterocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 1,6 litra i był wyposażony w pięciobiegową manualną skrzynię biegów. Nadwozie zaprojektował Pininfarina, a wnętrze zaprojektował Giugiaro.
Modele drugiej generacji zostały wprowadzone w 1974 roku i były oparte na podwoziu Giulii z serii 115. Był napędzany czterocylindrowym silnikiem rzędowym o pojemności 2,0 litrów i wyposażony w pięciobiegową manualną skrzynię biegów. Nadwozie ponownie zaprojektował Pininfarina, a wnętrze przeprojektował Mario Maioli.
Modele drugiej generacji miały większe nadwozie niż pierwsza generacja, z kwadratowymi nadkolami i wyraźniejszym nachyleniem przedniej szyby. Przeprojektowano również wnętrze, z nowymi siedzeniami, deską rozdzielczą i tablicą przyrządów. W 1976 roku model ten przeszedł lifting, z nowym przednim zderzakiem, osłoną chłodnicy i tylnymi światłami
Spider był produkowany zarówno w wersji coupe, jak i kabrioletu, przy czym kabriolet był bardziej popularny z tych dwóch. Spider był oferowany w różnych wersjach wyposażenia i kolorach i był produkowany do 1993 roku, kiedy to został zastąpiony przez Alfę Romeo GTV.

Zalety samochodu zabytkowego Alfa Romeo Spider:
1. Model ten z 1974 to klasyczny pojazd, który jest bardzo poszukiwany zarówno przez kolekcjonerów, jak i entuzjastów.
2. Ma bardzo charakterystyczny i stylowy wygląd, z klasycznymi krzywiznami i liniami.
3. Jest napędzany niezawodnym, oszczędnym 4-cylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności 2,0 litrów.
4. Ma manualną skrzynię biegów i lekką ramę, dzięki czemu świetnie sprawdza się na krętych drogach.
5. Jego klasyczny wygląd sprawia, że ​​jest to bardzo pożądany samochód, a jego rzadkość sprawia, że ​​jest to świetna inwestycja.

Wady samochodu zabytkowego Alfa Romeo Spider:
1. Części mogą być trudne do znalezienia i drogie ze względu na ich wiek i rzadkość.
2. Wymaga regularnej konserwacji, aby działał niezawodnie.
3. Wnętrze nie jest tak wygodne jak w nowszych samochodach.
4. Nie ma takiego samego poziomu bezpieczeństwa jak nowoczesne samochody.
5. Ma stosunkowo niską prędkość maksymalną i nie nadaje się do długich podróży po autostradzie.
Do góry