AUKCJEKK

AUKCJEKK

× Filtruj

Ogłoszenia użytkownika AUKCJEKK

Żadne z ogłoszeń nie pasuje do wymaganych kryteriów.
Rolls-Royce to brytyjski producent luksusowych samochodów, działający od 1906 roku. Firma została założona przez Charlesa Rollsa i Henry'ego Royce'a i od tego czasu stała się jedną z najbardziej znanych i cenionych marek samochodów luksusowych na świecie.
W Polsce marka Rolls-Royce ma długą i bogatą historię. Pod koniec lat dwudziestych zamożni Polacy zaczęli kupować samochody Rolls-Royce, które szybko stały się symbolem statusu zamożności i wyrafinowania. Pierwszy salon Rolls-Royce'a został otwarty w Warszawie w 1932 roku, a firma szybko stała się popularna wśród polskiej elity.
Marka Rolls-Royce była również popularna wśród polskich polityków, a wielu z przywódców kraju posiadało samochody Rolls-Royce. Najbardziej znanym polskim właścicielem Rolls-Royce'a był marszałek Józef Piłsudski, który używał Silver Ghosta do celów służbowych.
Dziś marka Rolls-Royce pozostaje popularna w Polsce, a firma nadal jest postrzegana jako symbol luksusu i doskonałości. Chociaż firma jest teraz własnością BMW, nadal zachowuje swój kultowy status w kraju.
Samochody Rolls-Royce są bardzo poszukiwane ze względu na ich wyrafinowanie i bogactwo i często są kupowane jako symbol statusu.


Popularne klasyki marki Rolls-Royce.


Rolls-Royce Silver Cloud II

Rolls-Royce Silver Cloud II został wprowadzony w 1959 roku w celu zastąpienia Silver Cloud I. Był napędzany silnikiem V8 o pojemności 6,2 litra, mocy 200 KM i był dostępny zarówno w wersji ze standardowym, jak i długim rozstawem osi. Silver Cloud II był pierwszym modelem Rolls-Royce'a ze wspomaganiem kierownicy i klimatyzacją. Jako pierwszy oferował również opcjonalną trzybiegową automatyczną skrzynię biegów. Samochód był również wyposażony w czterobiegową manualną skrzynię biegów. Zawieszenie było kombinacją sprężyn śrubowych, półeliptycznych resorów piórowych i amortyzatorów teleskopowych. Hamulce były bębnami na cztery koła z układem wspomagania. Silver Cloud II był produkowany do 1962 roku i został zastąpiony przez Rolls-Royce Silver Cloud III.

Zalety:
• Mocny silnik V8 o pojemności 6,2 litra.
• Dostępny zarówno w wersji standardowej, jak i z długim rozstawem osi.
• Opcjonalne wspomaganie kierownicy i klimatyzacja.
• Opcjonalna automatyczna skrzynia biegów.
• Wygodna jazda dzięki kombinacji elementów zawieszenia.
• Hamulce ze wspomaganiem.

Wady:
• Niektóre części są drogie i trudne do zdobycia.
• Zużycie paliwa jest wysokie.
• Nie nadaje się do jazdy terenowej.
• Nie tak niezawodne jak nowoczesne samochody.


Rolls-Royce Wraith

Rolls-Royce Wraith został po raz pierwszy wprowadzony w 1938 roku jako następca 20/25. Został zaprojektowany przez Henry'ego Royce'a i był jednym z pierwszych samochodów wyposażonych w niezależne zawieszenie i hamulce hydrauliczne. Wraith był napędzany 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 4,3 litra i mocy 135 koni mechanicznych. Silnik współpracował z 4-biegową manualną skrzynią biegów.
Wraith był produkowany do 1959 roku, kiedy to został zastąpiony przez Silver Cloud. Podczas produkcji Wraith był oferowany w różnych wersjach nadwozia, w tym w wersji sedan, coupe i drophead coupe.
Nadwozie Wraith charakteryzuje się eleganckim, aerodynamicznym nadwoziem. Jest dostępny w różnych kolorach, w tym białym, czarnym, niebieskim, szarym i zielonym. Wnętrze zostało zaprojektowane w luksusowym stylu i obejmuje skórzaną tapicerkę, drewniane wykończenia i chromowane akcenty.

Zalety:
• Rolls-Royce Wraith to luksusowy samochód napędzany niezawodnym silnikiem.
• Posiada niezależne zawieszenie i hamulce hydrauliczne, które zapewniają płynną jazdę.
• Wygląd zewnętrzny jest elegancki i aerodynamiczny, co zapewnia stylowy wygląd.
• Wnętrze zostało zaprojektowane w luksusowym stylu, ze skórzaną tapicerką, drewnianym wykończeniem i chromowanymi akcentami.

Wady:
• Rolls-Royce Wraith jest starszym modelem i może nie mieć takich samych funkcji jak nowsze modele.
• Jest to stosunkowo drogi samochód w zakupie i utrzymaniu ze względu na jego luksusowy status.
• Silnik jest mocny, ale nie tak mocny jak w niektórych nowszych modelach.


Rolls-Royce Camargue

Rolls-Royce Camargue był luksusowym samochodem typu grand tourer produkowanym przez Rolls-Royce Motors w latach 1975-1986. Był to pierwszy Rolls-Royce oferowany z silnikiem V8 i pierwszy Rolls-Royce z niezależnym zawieszeniem i czterobiegową automatyczną skrzynią biegów. Był to również ostatni Rolls-Royce wyprodukowany w Crewe.
Camargue został zaprojektowany przez włoską firmę Pininfarina i był oparty na Silver Shadow. Był oferowany z 5,4-litrowym silnikiem V8 i ulepszonym układem zawieszenia, który zapewniał płynniejszą i wygodniejszą jazdę niż Silver Shadow.
Camargue był początkowo oferowany jako dwudrzwiowe coupe, ale w 1981 roku do oferty dodano dwudrzwiowy kabriolet. Kabriolet był oferowany ze składanym dachem i przesuwanym szklanym panelem dachowym.
Został wyposażony we wspomaganie kierownicy i hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach. Samochód posiadał również luksusowe wnętrze ze skórzaną tapicerką, elektrycznie regulowanymi siedzeniami i klimatyzacją.
Na zewnątrz samochód posiadał długą maskę, klasyczną osłonę chłodnicy Rolls-Royce'a i chromowane wykończenia. Samochód był dostępny w różnych kolorach i można go było zamówić z różnymi opcjonalnymi dodatkami, w tym felgami aluminiowymi i szyberdachem.
Camargue był sprzedawany w ograniczonej liczbie i był jednym z najdroższych samochodów na rynku, kiedy został wprowadzony. Produkcja została zakończona w 1986 roku po zbudowaniu zaledwie 2387 samochodów.

Zalety i wady modelu.
Rolls-Royce Camargue to luksusowy i dobrze wykonany samochód, który zapewnia płynną i wygodną jazdę. Auto napędzane jest mocnym silnikiem V8 i jest wyposażone w niezależny układ zawieszenia oraz hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach.
Samochód jest również dobrze wyposażony, z luksusowym wnętrzem i szeregiem opcjonalnych dodatków.
Jednak Camargue jest drogi w zakupie i utrzymaniu oraz nie jest tak niezawodny, jak niektórzy jego konkurenci. Samochód nie jest również tak oszczędny jak niektórzy jego rywale, a jego silnik V8 może być głośny i dużo pali.
Ogólnie rzecz biorąc, Rolls-Royce Camargue to luksusowy samochód z płynną jazdą i mocnym silnikiem, ale jest drogi i nie tak niezawodny jak niektórzy jego rywale.
Do góry