Auto-Classic

Auto-Classic

× Filtruj

Ogłoszenia użytkownika Auto-Classic

Żadne z ogłoszeń nie pasuje do wymaganych kryteriów.
Początki firmy sięgają roku 1899, kiedy to  August Horch i Carl Benz zakładają w Kolonii firmę, której nazwa brzmi „Horch”. Ten niemiecki koncern zajmuje się produkcją luksusowych aut osobowych. W roku 1909 po szeregu nieporozumień i kłopotach finansowych August Horch odchodzi ze spółki i zakłada kolejną o nazwie August Horch Automobilwerke GmbH. Po batalii sądowej okazuje się, że August Horch nie może posługiwać się swoim nazwiskiem w nazwie nowego przedsiębiorstwa, dlatego też podjął decyzję o przetłumaczeniu swojego nazwiska i tak powstała nazwa Audi. Horch oznacza Słuchaj!, co to z kolei po łacinie znaczy – Audi. W kwietniu 1910 roku spółka dostała nazwę Audi Automobilwerke GmbH. W tym samym roku do produkcji trafiły dwa najbardziej znane modele w tamtym czasie Audi Typ A 10/22 KM (16kW) Sport – Phaeton oraz Audi Typ B 10/28 KM. W 1921 roku Audi wyprodukowało samochód Typ K z kierownicą umieszczoną po lewej stronie. W 1914 roku Audi Automobilwerke GmbH przeobraziło się w spółkę akcyjną Audi Werke AG. August Horch po I wojnie światowej postanowił opuścić przedsiębiorstwo i przeniósł się do Berlina.

Podczas kryzysu małe firmy łączyły się ze sobą w celu przetrwania. I tak Audi, Horch, DKW oraz Wanderer połączyły siły w 1932 roku, w wyniku czego powstała spółka – Auto Union z siedzibą w Chemnitz. Wtedy też zaprojektowane zostało logo Audi – cztery połączone ze sobą pierścienie, które symbolizowały połączenie się wyżej wspomnianych firm. Każde z przedsiębiorstw miało wyznaczony segment rynkowy, w którym się specjalizowało. I tak DWK zajmowało się produkcją motocykli i mały samochodów, Wanderer  - auta klasy sredniej, Audi – samochody klasy średniej i wyższej, a Horch – najbardziej luksusowe limuzyny.

Po II wojnie światowej niemiecki potentat znalazł się pod sowiecką strefą wpływów. Niestety problemy finansowe sprawiły, że większościowy pakiet kontrolny w 1958 roku przejmuje Mercedes-Benz. Niedługo po tym procederze, bo już w 1964 roku przedsiębiorstwo zostaje przejęte przez Volkswagena. 
 

Najpopularniejsze klasyki Audi.

 

Audi 80

Audi 80 zostało po raz pierwszy wprowadzone w Europie w 1972 roku z nadwoziem czterodrzwiowego sedana. Był to zamiennik serii Audi F103, która obejmowała modele Audi 60, 72, 75, 80 i Super 90. 80 był ewolucją serii Audi F103, z nowym napędem na przednich kołach i oferowany z ulepszoną gamą silników.
Audi 80 było początkowo dostępne z silnikami o pojemności 1,3, 1,5 i 1,6 litra. Z biegiem lat gama silników została rozszerzona o silniki o pojemności 1,8 i 2,0 litra. Silniki o pojemności 1,6 i 1,8 litra były wyposażone we wtrysk paliwa, natomiast silnik o pojemności 2,0 litra był wyposażony w gaźnik.
W 1980 roku Audi 80 przeszło gruntowny lifting, który obejmował zmieniony przód, nową deskę rozdzielczą i przeprojektowane wnętrze. Nowe wnętrze zawierało przeprojektowaną konsolę środkową, nowe siedzenia i ulepszony zestaw wskaźników. Zmieniono również wygląd zewnętrzny, z nową osłoną chłodnicy, przednimi i tylnymi zderzakami oraz zmienionymi reflektorami.
Audi 80 z 1980 roku było dostępne z czterobiegową manualną skrzynią biegów lub trzybiegową automatyczną skrzynią biegów. Był również dostępne modele z różnymi poziomami wyposażenia, w tym z modelem podstawowym, L i GL.
W 1983 roku Audi 80 przeszło kolejny lifting, ze zmienioną osłoną chłodnicy, zmienionymi reflektorami i nową deską rozdzielczą. Gama silników auta została również zmieniona, a nowy silnik o pojemności 2,2 litra zastąpił silnik o pojemności 1,8 litra. W tym samym roku Audi 80 otrzymało wersję kombi, która była dostępna z pięciobiegową manualną skrzynią biegów.
Audi 80 pozostawało w produkcji do 1986 roku, kiedy to zostało zastąpione przez Audi 90.

Zalety modelu Audi 80:
• Doskonała jakość wykonania.
• Przestronne wnętrze.
• Dobra obsługa.
• Oszczędność paliwa.
• Dobry wybór silników.

Wady modelu Audi 80:
• Słabe przyspieszenie.
• Wiele modeli ma ograniczone funkcje bezpieczeństwa.
• Naprawa może być kosztowna.
• Starsze modele mogą mieć problemy z rdzą.


Audi 100 Coupe S

Audi 100 Coupe S było dwudrzwiową wersją coupe Audi 100 sedan, produkowaną w latach 1972-1976. Opierało się na platformie B2, która była drugą generacją Audi 100. Auto posiadało ten sam 1,9-litrowy, czterocylindrowy silnik jak sedan, o nieco większej mocy 110 koni mechanicznych.
Audi 100 Coupe S było oferowane w kilku kolorach, w tym białym, czerwonym i czarnym. Auto miał nieco większy rozstaw osi niż sedan i charakterystyczne chromowane wykończenia wzdłuż boków nadwozia. Miał również unikalny zestaw felg aluminiowych z chromowanymi kołpakami, a także unikalny emblemat „Coupe S” z tyłu samochodu.
Rok modelowy 1973 zawierał kilka drobnych zmian, w tym zmienione wnętrze z nową deską rozdzielczą i przeprojektowane przednie siedzenia. Model był również dostępny z elektrycznie sterowanymi szybami i elektrycznie sterowanym szyberdachem.
Audi 100 Coupe S było popularnym modelem w historii marki w latach 70. XX wieku i nadal jest dostępne jako samochód klasyczny. Stał się poszukiwanym klasykiem, a jego wartość w ostatnich latach systematycznie rośnie.

Zalety Audi 100 Coupe S 1973:
- Ma klasyczny, elegancki styl.
- Konstrukcja jest solidna i niezawodna.
- Oferuje dobrą oszczędność paliwa.
- Posiada zaawansowany system zawieszenia, zapewniający komfortową jazdę.
- Jest wyposażony w mocny silnik.

Wady Audi 100 Coupe S 1973:
- Jest to starszy model i części mogą być trudne do znalezienia.
- Wnętrze jest dość proste w porównaniu do nowszych modeli.
- Nie jest tak przestronny jak nowoczesne pojazdy.
- Osiągi nie są tak dobre, jak nowsze samochody na rynku.


Audi 200

Audi 200 zostało wprowadzone w 1988 roku jako następca Audi 5000. Auto było dostępne zarówno w wersji sedan, jak i kombi, z różnymi opcjami silnika, w tym z turbodoładowanym 2,2-litrowym 20-cylindrowym silnikiem 5-cylindrowym. Model 200 był dostępny tylko w Europie i był sprzedawany do 1991 roku. Został zastąpiony przez Audi A6.
Audi 200 było wyposażone w szereg charakterystycznych technologii Audi, w tym napęd na cztery koła quattro i centralny mechanizm różnicowy Torsen. Samochody posiadały również szereg funkcji bezpieczeństwa, takich jak hamulce ABS i system poduszek powietrznych.
Audi 200 było powszechnie chwalone za osiągi i prowadzenie, a szczególnie odnosiło sukcesy w Mistrzostwach Szwecji Samochodów Turystycznych. W 1989 roku zdobył mistrzostwo, aw 1990 osiągnął wynik 1-2-3.
Audi 200 nie odniosło jednak sukcesu komercyjnego ze względu na wysoką cenę i dostępność tańszych alternatyw modelu. Audi zaprzestało produkcji 200 w 1991 roku i zastąpiło go Audi A6.

Zalety auta zabytkowego Audi 200:
1. Audi 200 słynie z mocnego silnika i doskonałych osiągów. Był to jeden z pierwszych samochodów wyposażonych w silnik z turbodoładowaniem, co zapewniało mu wysoki stosunek mocy do masy.
2. Model 200 miał również wygodne i przestronne wnętrze z dużą ilością miejsca na nogi i nad głowami. Miał szereg luksusowych funkcji, takich jak elektryczne szyby i szyberdach.
3. 200 miał również niezawodny system zawieszenia, który zapewniał płynną i wygodną jazdę.
4. To był doskonały samochód na długie podróże, z dobrą oszczędnością paliwa.

Wady samochodu zabytkowego Audi 200:
1. Audi 200 jest starszym modelem i może nie mieć najnowszych funkcji bezpieczeństwa.
2. Części do 200 mogą być trudne do zdobycia, ponieważ nie są tak powszechnie dostępne jak części do nowszych modeli.
3. Model 200 nie był znany ze swojej niezawodności i był podatny na awarie.
Do góry