Ogłoszenia użytkownika Auto-Classic
Żadne z ogłoszeń nie pasuje do wymaganych kryteriów.
Honda – potęga naszych marzeń! Firma została założona w 1948 roku przez Soichiro Honda, który produkował pierścienie tłokowe dla Toyoty. Honda w końcu rozpoczęła produkcję motocykli, a następnie samochodów. Pierwszy samochód Hondy, mini pick-up T360, został wprowadzony na rynek w 1963 roku.
Firma jest największym na świecie producentem motocykli od 1959 roku, a także największym na świecie producentem silników spalinowych, produkując w 2013 roku ponad 14 milionów sztuk.
Honda jest ósmym co do wielkości producentem samochodów na świecie. W 2015 roku globalna sprzedaż Hondy osiągnęła 5,133 mln pojazdów.
Początki.
Soichiro Honda założył firmę Honda w Hamamatsu w Japonii. Firma zajmowała się produkcją silników do motocykli. W 1959 roku firma rozpoczęła produkcję samochodów. Pierwszym modelem był Honda T360, który został wyprodukowany w 1963 roku. W 1964 roku firma rozpoczęła eksport samochodów do Stanów Zjednoczonych.
Lata 70. i 80.
W latach 70. i 80. firma Honda znana była głównie z produkcji samochodów osobowych i motocykli. W tym okresie firma rozszerzyła swoją działalność na inne obszary, takie jak produkcja silników, turbodoładowań, skrzyń biegów i innych części samochodowych. W tym okresie firma rozwinęła także swoją działalność na rynki azjatyckie i europejskie.
Lata 90. i 2000.
W latach 90. i 2000. firma skupiła się na rozwoju swoich modeli samochodów osobowych, takich jak Civic, Accord i CR-V. W tym okresie firma także rozwinęła swoją działalność na rynki światowe, takie jak Ameryka Północna, Europa i Azja. W tym okresie firma także rozszerzyła swoją ofertę o samochody dostawcze i SUV-y.
Lata 2010. i obecnie.
W latach 2010. i obecnie firma skupiła się na rozwoju swoich modeli samochodów elektrycznych i hybrydowych, takich jak Honda Fit EV i Honda Clarity. W 2017 roku firma była 10. największą marką samochodów na świecie.
Firma jest największym na świecie producentem motocykli od 1959 roku, a także największym na świecie producentem silników spalinowych, produkując w 2013 roku ponad 14 milionów sztuk.
Honda jest ósmym co do wielkości producentem samochodów na świecie. W 2015 roku globalna sprzedaż Hondy osiągnęła 5,133 mln pojazdów.
Początki.
Soichiro Honda założył firmę Honda w Hamamatsu w Japonii. Firma zajmowała się produkcją silników do motocykli. W 1959 roku firma rozpoczęła produkcję samochodów. Pierwszym modelem był Honda T360, który został wyprodukowany w 1963 roku. W 1964 roku firma rozpoczęła eksport samochodów do Stanów Zjednoczonych.
Lata 70. i 80.
W latach 70. i 80. firma Honda znana była głównie z produkcji samochodów osobowych i motocykli. W tym okresie firma rozszerzyła swoją działalność na inne obszary, takie jak produkcja silników, turbodoładowań, skrzyń biegów i innych części samochodowych. W tym okresie firma rozwinęła także swoją działalność na rynki azjatyckie i europejskie.
Lata 90. i 2000.
W latach 90. i 2000. firma skupiła się na rozwoju swoich modeli samochodów osobowych, takich jak Civic, Accord i CR-V. W tym okresie firma także rozwinęła swoją działalność na rynki światowe, takie jak Ameryka Północna, Europa i Azja. W tym okresie firma także rozszerzyła swoją ofertę o samochody dostawcze i SUV-y.
Lata 2010. i obecnie.
W latach 2010. i obecnie firma skupiła się na rozwoju swoich modeli samochodów elektrycznych i hybrydowych, takich jak Honda Fit EV i Honda Clarity. W 2017 roku firma była 10. największą marką samochodów na świecie.
Najpopularniejsze klasyki Honda.
Honda Civic
Honda Civic to linia kompaktowych samochodów produkowanych przez Hondę. Oryginalny Civic był samochodem subkompaktowym wprowadzonym na rynek w 1972 roku, ale od tego czasu Civic stał się dobrze znanym samochodem kompaktowym.
1972–1979
Civic pierwszej generacji została wprowadzona w 1972 roku i była dostępna w wersjach nadwozia typu dwudrzwiowe coupe, trzydrzwiowy hatchback i czterodrzwiowy sedan, a także wersja kombi. Był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1169 cm3 i był oferowany zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
1980–1983
W 1980 roku Civic przeszedł gruntowną przebudowę i był dostępny w różnych wersjach nadwozia, w tym trzydrzwiowego hatchbacka, czterodrzwiowego sedana, pięciodrzwiowego hatchbacka i kombi. Ta generacja była napędzana czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,3 litra i była oferowana zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
1984–1987
Civic trzeciej generacji został wprowadzony w 1984 roku i był wyposażony w czterodrzwiowy sedan, trzydrzwiowy hatchback i pięciodrzwiowy hatchback. Był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,3 litra lub czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 litra i był oferowany zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
1988–1991
Civic czwartej generacji został wprowadzony w 1988 roku i był wyposażony w czterodrzwiowy sedan, trzydrzwiowy hatchback i pięciodrzwiowy hatchback. Był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 litra lub czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 litra i był oferowany zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
1992–1995
Civic piątej generacji został wprowadzony w 1992 roku i był wyposażony w czterodrzwiowy sedan, trzydrzwiowy hatchback i pięciodrzwiowy hatchback. Był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 litra lub czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 litra i był oferowany zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
1996–2000
Civic szóstej generacji został wprowadzony w 1996 roku i był wyposażony w czterodrzwiowy sedan, trzydrzwiowy hatchback i pięciodrzwiowy hatchback. Był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 litra lub czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,7 litra i był oferowany zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
2001–2005
Civic siódmej generacji został wprowadzony w 2001 roku i był wyposażony w czterodrzwiowy sedan, trzydrzwiowy hatchback i pięciodrzwiowy hatchback. Był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,7 litra lub czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 litra i był oferowany zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
2006–2011
Civic ósmej generacji został wprowadzony w 2006 roku i był wyposażony w czterodrzwiowy sedan, trzydrzwiowy hatchback i pięciodrzwiowy hatchback. Był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,8 litra lub czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 litra i był oferowany zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
2012–2015
Civic dziewiątej generacji został wprowadzony w 2012 roku i był wyposażony w czterodrzwiowego sedana, dwudrzwiowe coupe i pięciodrzwiowego hatchbacka. Był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,8 litra lub czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,4 litra i był oferowany zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
2016 – obecnie
Civic dziesiątej generacji został wprowadzony w 2016 roku i był wyposażony w czterodrzwiowy sedan, dwudrzwiowe coupe i pięciodrzwiowy hatchback. Był napędzany 1,5-litrowym czterocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem lub 2,0-litrowym czterocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem i był oferowany zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
Zalety samochodu zabytkowego Honda Civic:
1. Model ten to niezawodny i oszczędny pojazd. Oferuje dobry stosunek jakości do ceny, dzięki czemu jest przystępną cenowo opcją dla wielu kierowców.
2. Auto oferuje szeroką gamę poziomów wyposażenia i opcji, dając kierowcom dostęp do szeregu funkcji i możliwości personalizacji.
3. Civic to samochód bezpieczny, wyposażony w wiele zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i szereg systemów wspomagających kierowcę.
4. Samochód ten jest dobrze wyposażony w szereg funkcji technicznych, w tym system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym, nawigację, Apple CarPlay i Android Auto i wiele innych.
5. Model ten ma atrakcyjny wygląd, z ostrymi liniami i eleganckim profilem.
Wady samochodu zabytkowego Honda Civic:
1. Auto ma ciasne wnętrze, przez co nie nadaje się dla większych pasażerów.
2. Model ten ma głośny silnik, który może być uciążliwy podczas jazdy po autostradzie.
3. Pojazd ten nie jest najmocniejszym ani najbardziej sportowym pojazdem w swojej klasie, co czyni je mniej atrakcyjnym dla kierowców nastawionych na osiągi.
4. Honda Civic nie należy do aut luksusowych, a jej wnętrze wydaje się tanie i tandetne.
5. Utrzymanie tego typu samochodu może być drogie, a niektóre części i naprawy kosztują więcej, niż można by się spodziewać.
1972–1979
Civic pierwszej generacji została wprowadzona w 1972 roku i była dostępna w wersjach nadwozia typu dwudrzwiowe coupe, trzydrzwiowy hatchback i czterodrzwiowy sedan, a także wersja kombi. Był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1169 cm3 i był oferowany zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
1980–1983
W 1980 roku Civic przeszedł gruntowną przebudowę i był dostępny w różnych wersjach nadwozia, w tym trzydrzwiowego hatchbacka, czterodrzwiowego sedana, pięciodrzwiowego hatchbacka i kombi. Ta generacja była napędzana czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,3 litra i była oferowana zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
1984–1987
Civic trzeciej generacji został wprowadzony w 1984 roku i był wyposażony w czterodrzwiowy sedan, trzydrzwiowy hatchback i pięciodrzwiowy hatchback. Był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,3 litra lub czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 litra i był oferowany zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
1988–1991
Civic czwartej generacji został wprowadzony w 1988 roku i był wyposażony w czterodrzwiowy sedan, trzydrzwiowy hatchback i pięciodrzwiowy hatchback. Był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 litra lub czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 litra i był oferowany zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
1992–1995
Civic piątej generacji został wprowadzony w 1992 roku i był wyposażony w czterodrzwiowy sedan, trzydrzwiowy hatchback i pięciodrzwiowy hatchback. Był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 litra lub czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 litra i był oferowany zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
1996–2000
Civic szóstej generacji został wprowadzony w 1996 roku i był wyposażony w czterodrzwiowy sedan, trzydrzwiowy hatchback i pięciodrzwiowy hatchback. Był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 litra lub czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,7 litra i był oferowany zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
2001–2005
Civic siódmej generacji został wprowadzony w 2001 roku i był wyposażony w czterodrzwiowy sedan, trzydrzwiowy hatchback i pięciodrzwiowy hatchback. Był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,7 litra lub czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 litra i był oferowany zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
2006–2011
Civic ósmej generacji został wprowadzony w 2006 roku i był wyposażony w czterodrzwiowy sedan, trzydrzwiowy hatchback i pięciodrzwiowy hatchback. Był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,8 litra lub czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 litra i był oferowany zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
2012–2015
Civic dziewiątej generacji został wprowadzony w 2012 roku i był wyposażony w czterodrzwiowego sedana, dwudrzwiowe coupe i pięciodrzwiowego hatchbacka. Był napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,8 litra lub czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,4 litra i był oferowany zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
2016 – obecnie
Civic dziesiątej generacji został wprowadzony w 2016 roku i był wyposażony w czterodrzwiowy sedan, dwudrzwiowe coupe i pięciodrzwiowy hatchback. Był napędzany 1,5-litrowym czterocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem lub 2,0-litrowym czterocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem i był oferowany zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
Zalety samochodu zabytkowego Honda Civic:
1. Model ten to niezawodny i oszczędny pojazd. Oferuje dobry stosunek jakości do ceny, dzięki czemu jest przystępną cenowo opcją dla wielu kierowców.
2. Auto oferuje szeroką gamę poziomów wyposażenia i opcji, dając kierowcom dostęp do szeregu funkcji i możliwości personalizacji.
3. Civic to samochód bezpieczny, wyposażony w wiele zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i szereg systemów wspomagających kierowcę.
4. Samochód ten jest dobrze wyposażony w szereg funkcji technicznych, w tym system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym, nawigację, Apple CarPlay i Android Auto i wiele innych.
5. Model ten ma atrakcyjny wygląd, z ostrymi liniami i eleganckim profilem.
Wady samochodu zabytkowego Honda Civic:
1. Auto ma ciasne wnętrze, przez co nie nadaje się dla większych pasażerów.
2. Model ten ma głośny silnik, który może być uciążliwy podczas jazdy po autostradzie.
3. Pojazd ten nie jest najmocniejszym ani najbardziej sportowym pojazdem w swojej klasie, co czyni je mniej atrakcyjnym dla kierowców nastawionych na osiągi.
4. Honda Civic nie należy do aut luksusowych, a jej wnętrze wydaje się tanie i tandetne.
5. Utrzymanie tego typu samochodu może być drogie, a niektóre części i naprawy kosztują więcej, niż można by się spodziewać.
Honda Legend
Honda Legend to flagowy pojazd Hondy, wprowadzony po raz pierwszy w 1985 roku. Jest to czterodrzwiowy luksusowy sedan średniej wielkości napędzany silnikiem V6. Pierwsza generacja była pierwszym samochodem Hondy wyposażonym w technologię VTEC Hondy.
Klasyk drugiej generacji został wprowadzony w 1991 roku i posiadał większe nadwozie oraz nowe 3,2-litrowe silniki V6. Ta wersja Legend była również pierwszą Hondą, która oferowała opcjonalny system nawigacji satelitarnej.
Trzecia generacja Hondy Legend została wypuszczona w 1997 roku i posiadała przeprojektowane nadwozie oraz mocniejsze 3,5-litrowe silniki V6. Ta wersja Legend była również pierwszą Hondą, która oferowała 5-biegową automatyczną skrzynię biegów.
Czwarta generacja tego klasyka została wypuszczona w 2003 roku i posiadała ulepszone 3,5-litrowe silniki V6 oraz 6-biegową automatyczną skrzynię biegów. Była to również pierwsza Honda, która zaoferowała zestaw funkcji bezpieczeństwa Honda Sensing.
Piąta generacja Hondy Legend została wypuszczona w 2008 roku i była wyposażona w 3,7-litrowy silnik V6 oraz 7-biegową automatyczną skrzynię biegów. Piąta generacja była również pierwszą Hondą, która zaoferowała wersję hybrydową z 3,5-litrowym silnikiem V6.
Honda Legend szóstej generacji została wypuszczona w 2014 roku i była wyposażona w 3,5-litrowy silnik V6 oraz 9-biegową automatyczną skrzynię biegów. Ta wersja Legend była również pierwszą Hondą oferującą półautonomiczny system jazdy.
Siódma generacja Hondy Legend została wypuszczona w 2021 roku i jest wyposażona w 3,5-litrowy silnik V6 oraz 10-biegową automatyczną skrzynię biegów. Ta wersja auta jest również pierwszą Hondą, która oferuje w pełni autonomiczny system jazdy.
Zalety auta zabytkowego Honda Legend:
- Honda Legend to niezawodny samochód o doskonałej jakości wykonania.
- Oferuje płynną jazdę i wyrafinowane prowadzenie.
- Kabina jest dobrze wyposażona, z dużym wyborem funkcji i technologii.
- Samochód ma mocny silnik, który zapewnia dobre osiągi.
- Ma dobrą oszczędność paliwa, co czyni go dobrym wyborem dla osób poszukujących oszczędnego samochodu.
- Samochód ma dobrą ocenę bezpieczeństwa, zapewniając spokój ducha.
Wady samochodu zabytkowego Honda Legend:
- Samochód jest stosunkowo drogi i może nie mieścić się w budżecie wielu kupujących.
- Wnętrze samochodu jest dość przestarzałe i nie ma tego samego poziomu luksusu, co inne samochody tej klasy.
- Samochód nie ma najlepszego przyspieszenia, co czyni go mniej odpowiednim do jazdy po autostradzie.
- Samochód ma ograniczoną przestrzeń ładunkową, co utrudnia transport dużych przedmiotów.
Klasyk drugiej generacji został wprowadzony w 1991 roku i posiadał większe nadwozie oraz nowe 3,2-litrowe silniki V6. Ta wersja Legend była również pierwszą Hondą, która oferowała opcjonalny system nawigacji satelitarnej.
Trzecia generacja Hondy Legend została wypuszczona w 1997 roku i posiadała przeprojektowane nadwozie oraz mocniejsze 3,5-litrowe silniki V6. Ta wersja Legend była również pierwszą Hondą, która oferowała 5-biegową automatyczną skrzynię biegów.
Czwarta generacja tego klasyka została wypuszczona w 2003 roku i posiadała ulepszone 3,5-litrowe silniki V6 oraz 6-biegową automatyczną skrzynię biegów. Była to również pierwsza Honda, która zaoferowała zestaw funkcji bezpieczeństwa Honda Sensing.
Piąta generacja Hondy Legend została wypuszczona w 2008 roku i była wyposażona w 3,7-litrowy silnik V6 oraz 7-biegową automatyczną skrzynię biegów. Piąta generacja była również pierwszą Hondą, która zaoferowała wersję hybrydową z 3,5-litrowym silnikiem V6.
Honda Legend szóstej generacji została wypuszczona w 2014 roku i była wyposażona w 3,5-litrowy silnik V6 oraz 9-biegową automatyczną skrzynię biegów. Ta wersja Legend była również pierwszą Hondą oferującą półautonomiczny system jazdy.
Siódma generacja Hondy Legend została wypuszczona w 2021 roku i jest wyposażona w 3,5-litrowy silnik V6 oraz 10-biegową automatyczną skrzynię biegów. Ta wersja auta jest również pierwszą Hondą, która oferuje w pełni autonomiczny system jazdy.
Zalety auta zabytkowego Honda Legend:
- Honda Legend to niezawodny samochód o doskonałej jakości wykonania.
- Oferuje płynną jazdę i wyrafinowane prowadzenie.
- Kabina jest dobrze wyposażona, z dużym wyborem funkcji i technologii.
- Samochód ma mocny silnik, który zapewnia dobre osiągi.
- Ma dobrą oszczędność paliwa, co czyni go dobrym wyborem dla osób poszukujących oszczędnego samochodu.
- Samochód ma dobrą ocenę bezpieczeństwa, zapewniając spokój ducha.
Wady samochodu zabytkowego Honda Legend:
- Samochód jest stosunkowo drogi i może nie mieścić się w budżecie wielu kupujących.
- Wnętrze samochodu jest dość przestarzałe i nie ma tego samego poziomu luksusu, co inne samochody tej klasy.
- Samochód nie ma najlepszego przyspieszenia, co czyni go mniej odpowiednim do jazdy po autostradzie.
- Samochód ma ograniczoną przestrzeń ładunkową, co utrudnia transport dużych przedmiotów.
Honda Prelude
Honda Prelude to dwudrzwiowe sportowe coupe produkowane przez japońską firmę samochodową Honda w latach 1978-2001. Było produkowane w pięciu różnych generacjach.
Pierwsza generacja (1978–1981)
Klasyk pierwszej generacji został wprowadzony w 1978 roku i był dostępny z silnikiem 1,8 l lub 2,0 l. Wyposażony był w czterocylindrowy silnik SOHC, czterobiegową manualną skrzynię biegów i trzybiegową automatyczną skrzynię biegów. Była to również pierwsza Honda wyposażona we wspomaganie kierownicy, a także pierwsza, w której zastosowano zawieszenie z podwójnymi wahaczami.
Druga generacja (1982–1987)
Prelude drugiej generacji zostało wprowadzone w 1982 roku i jako pierwsze było wyposażone w system VTEC Hondy. Model ten był dostępny z silnikiem 1,8 l lub 2,0 l i posiadał pięciobiegową manualną skrzynię biegów oraz czterobiegową automatyczną skrzynię biegów. Był to również pierwszy pojazd wyposażony w czterokołowy układ kierowniczy Hondy, znany jako H-4.
Trzecia generacja (1987–1991)
Samochód zabytkowy trzeciej generacji został wprowadzony w 1987 roku i był dostępny z silnikiem 1,8 l lub 2,0 l. Model posiadał pięciobiegową manualną skrzynię biegów i czterobiegową automatyczną skrzynię biegów. Był to również pierwszy model Hondy wyposażony w nowy wówczas system VTEC-E, który pozwolił na lepszą oszczędność paliwa.
Czwarta generacja (1992–1996)
Prelude czwartej generacji zostało wprowadzone w 1992 roku i było dostępne z silnikiem 2,0 l lub 2,2 l. Auto posiadało pięciobiegową manualną skrzynię biegów i czterobiegową automatyczną skrzynię biegów. Było to również pierwsze auto wyposażone w opracowany przez Hondę system zarządzania zmiennym momentem obrotowym (VTM-4).
Piąta generacja (1997–2001)
Auto zabytkowe piątej generacji zostało wprowadzone w 1997 roku i było dostępne z silnikiem 2,2 l lub 2,3 l. Posiadał pięciobiegową manualną skrzynię biegów i czterobiegową automatyczną skrzynię biegów. Był to również pierwszy samochód wyposażony w opracowany przez Hondę system Active Torque Transfer (ATT), który zapewniał lepsze prowadzenie.
Zalety samochodu zabytkowego Honda Prelude:
1. Płynny i niezawodny silnik – Honda Prelude jest wyposażona w mocny i niezawodny silnik, który zapewnia płynną jazdę.
2. Wygodne wnętrze – Wyposażenie wnętrza Hondy Prelude zostało zaprojektowane tak, aby było wygodne i przestronne. Zastosowano wysokiej jakości materiały i wygodne siedziska.
3. Oszczędność paliwa – Honda Prelude jest znana ze swojej oszczędności paliwa. Ma wielki przebieg gazu i może podróżować do 32 mil na galonie.
4. Świetne prowadzenie – Prelude świetnie się prowadzi, co pozwala mu z łatwością manewrować w ciasnych zakrętach i pokonywać trudne drogi.
5. Przystępna cena – Honda Prelude to przystępna cenowo opcja dla osób poszukujących niezawodnego i dobrze zbudowanego samochodu.
Wady auta zabytkowego Honda Prelude:
1. Ograniczona przestrzeń ładunkowa – pojazd nie ma dużo przestrzeni ładunkowej i może być trudno zmieścić większe przedmioty.
2. Brak zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa – Honda Prelude nie posiada wielu zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, takich jak monitorowanie martwego pola czy ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu.
3. Niska wartość odsprzedaży – auto ma niską wartość odsprzedaży ze względu na swój wiek i brak nowoczesnych funkcji.
4. Słaba niezawodność – Honda Prelude jest znana z tego, że jest zawodna i często wymaga napraw.
5. Drogie w utrzymaniu – samochód jest drogi w utrzymaniu ze względu na swój wiek i brak nowoczesnych funkcji. Części i robocizna mogą być kosztowne.
Pierwsza generacja (1978–1981)
Klasyk pierwszej generacji został wprowadzony w 1978 roku i był dostępny z silnikiem 1,8 l lub 2,0 l. Wyposażony był w czterocylindrowy silnik SOHC, czterobiegową manualną skrzynię biegów i trzybiegową automatyczną skrzynię biegów. Była to również pierwsza Honda wyposażona we wspomaganie kierownicy, a także pierwsza, w której zastosowano zawieszenie z podwójnymi wahaczami.
Druga generacja (1982–1987)
Prelude drugiej generacji zostało wprowadzone w 1982 roku i jako pierwsze było wyposażone w system VTEC Hondy. Model ten był dostępny z silnikiem 1,8 l lub 2,0 l i posiadał pięciobiegową manualną skrzynię biegów oraz czterobiegową automatyczną skrzynię biegów. Był to również pierwszy pojazd wyposażony w czterokołowy układ kierowniczy Hondy, znany jako H-4.
Trzecia generacja (1987–1991)
Samochód zabytkowy trzeciej generacji został wprowadzony w 1987 roku i był dostępny z silnikiem 1,8 l lub 2,0 l. Model posiadał pięciobiegową manualną skrzynię biegów i czterobiegową automatyczną skrzynię biegów. Był to również pierwszy model Hondy wyposażony w nowy wówczas system VTEC-E, który pozwolił na lepszą oszczędność paliwa.
Czwarta generacja (1992–1996)
Prelude czwartej generacji zostało wprowadzone w 1992 roku i było dostępne z silnikiem 2,0 l lub 2,2 l. Auto posiadało pięciobiegową manualną skrzynię biegów i czterobiegową automatyczną skrzynię biegów. Było to również pierwsze auto wyposażone w opracowany przez Hondę system zarządzania zmiennym momentem obrotowym (VTM-4).
Piąta generacja (1997–2001)
Auto zabytkowe piątej generacji zostało wprowadzone w 1997 roku i było dostępne z silnikiem 2,2 l lub 2,3 l. Posiadał pięciobiegową manualną skrzynię biegów i czterobiegową automatyczną skrzynię biegów. Był to również pierwszy samochód wyposażony w opracowany przez Hondę system Active Torque Transfer (ATT), który zapewniał lepsze prowadzenie.
Zalety samochodu zabytkowego Honda Prelude:
1. Płynny i niezawodny silnik – Honda Prelude jest wyposażona w mocny i niezawodny silnik, który zapewnia płynną jazdę.
2. Wygodne wnętrze – Wyposażenie wnętrza Hondy Prelude zostało zaprojektowane tak, aby było wygodne i przestronne. Zastosowano wysokiej jakości materiały i wygodne siedziska.
3. Oszczędność paliwa – Honda Prelude jest znana ze swojej oszczędności paliwa. Ma wielki przebieg gazu i może podróżować do 32 mil na galonie.
4. Świetne prowadzenie – Prelude świetnie się prowadzi, co pozwala mu z łatwością manewrować w ciasnych zakrętach i pokonywać trudne drogi.
5. Przystępna cena – Honda Prelude to przystępna cenowo opcja dla osób poszukujących niezawodnego i dobrze zbudowanego samochodu.
Wady auta zabytkowego Honda Prelude:
1. Ograniczona przestrzeń ładunkowa – pojazd nie ma dużo przestrzeni ładunkowej i może być trudno zmieścić większe przedmioty.
2. Brak zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa – Honda Prelude nie posiada wielu zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, takich jak monitorowanie martwego pola czy ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu.
3. Niska wartość odsprzedaży – auto ma niską wartość odsprzedaży ze względu na swój wiek i brak nowoczesnych funkcji.
4. Słaba niezawodność – Honda Prelude jest znana z tego, że jest zawodna i często wymaga napraw.
5. Drogie w utrzymaniu – samochód jest drogi w utrzymaniu ze względu na swój wiek i brak nowoczesnych funkcji. Części i robocizna mogą być kosztowne.