Auto-Classic

Auto-Classic

× Filtruj

Ogłoszenia użytkownika Auto-Classic

Żadne z ogłoszeń nie pasuje do wymaganych kryteriów.
Chrysler to amerykański producent samochodów, założony w 1925 roku przez Waltera Chryslera. Firma rozpoczęła działalność jako oddział firmy Maxwell, zanim stała się niezależną firmą. Marka była własnością wielu różnych firm w całej swojej historii i wyprodukowała szereg różnych modeli. Pierwszym samochodem Chryslera był Chrysler Six z 1924 roku, który odniósł sukces i pomógł firmie się ustabilizować. W 1928 roku Chrysler wykupił braci Dodge i obie marki stały się znane jako Chrysler Corporation. Firma kontynuowała produkcję szeregu różnych modeli, w tym Chryslera 300 i Chryslera New Yorkera.

W latach 70. Chrysler borykał się z trudnościami finansowymi, aw 1978 r. firma została kupiona przez rząd USA.
Lata 80. przyniosły zmianę losów Chryslera, gdy firma walczyła o konkurowanie z japońskimi producentami. Starając się poprawić jakość, Chrysler wprowadził samochody „Diamond-Star”, które zostały opracowane wspólnie z Mitsubishi.
Lata 90. były dla Chryslera mieszanką, ponieważ firma wprowadziła kilka dobrze przyjętych modeli, takich jak Chrysler Concorde i Chrysler PT Cruiser, ale także kilka mniej udanych modeli, takich jak Chrysler Cirrus i Chrysler Sebring.
Na początku XXI wieku Chrysler został kupiony przez niemieckiego producenta Daimlera, a obie firmy połączyły się, tworząc DaimlerChrysler. To małżeństwo nie było szczęśliwe, a drogi obu firm rozeszły się w 2007 roku.
W 2009 roku Chrysler został uratowany przed bankructwem przez włoskiego producenta Fiata i od tego czasu obie firmy są partnerami. Będąc własnością Fiata, Chrysler wprowadził na rynek wiele udanych modeli, w tym Chryslera 300, Chryslera Pacificę i Chryslera Voyagera.
 

Najpopularniejsze klasyki Chrysler.

 

Chrysler Turbine

Samochód Chrysler Turbine był pojazdem napędzanym turbiną gazową z chłodzeniem międzystopniowym wodą, opracowanym i zbudowanym przez firmę Chrysler. Został zaprezentowany w latach 1963-1964 i wyprodukowano tylko 50 egzemplarzy. Samochody napędzane były silnikiem z turbiną gazową, a spaliny wykorzystywano do napędzania turbiny. Turbina napędzała sprężarkę, która sprężała powietrze i wtłaczała je do silnika, gdzie mieszało się z paliwem i ulegało zapłonowi. Turbina napędzała również koła auta poprzez przemiennik momentu obrotowego i trzybiegową automatyczną skrzynię biegów. Silnik nie miał ruchomych części i był bardzo cichy. Samochody były budowane w różnych wersjach nadwozia, w tym dwudrzwiowego coupe, czterodrzwiowego sedana i kombi. Samochody były wyposażone w szereg funkcji, w tym elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane fotele, klimatyzację i system stereo. Samochody nie były dopuszczone do ruchu ulicznego i były używane wyłącznie w celach promocyjnych.

Niektóre z zalet samochodu zabytkowego Chrysler Turbine obejmują:
- Auto miało bardzo unikalny design i wyprzedzało swoje czasy.
- Auto było bardzo ciche.
- Model ten miał dobre przyspieszenie.

Niektóre wady samochodu  zabytkowego Chrysler Turbine obejmują:
- Auto było bardzo drogie w produkcji.
- Pojazdy ulegały częstym awariom.
- Model ten miał duże zużycie paliwa.
 

Chrysler Royal Business Coupe

Chrysler Royal Business Coupe był dwudrzwiowym, czteroosobowym samochodem produkowanym przez Chrysler Corporation w latach 1934-1937. Był to model średniej klasy w gamie Chryslera, oferujący nabywcom bardziej luksusową opcję niż podstawowy model, ale nie całkiem tak drogie, jak bardziej ekskluzywny Imperial. Royal Business Coupe miał po maską sześciocylindrowy silnik z płaską głowicą o pojemności skokowej 207,8 metra sześciennego i mocy 89 koni mechanicznych. Posiadał trzybiegową manualną skrzynię biegów i konwencjonalny układ zawieszenia z aktywną tylną osią.
Klasyk ten był dostępny zarówno w wersji dwu-, jak i czterodrzwiowej i był oferowany z szeroką gamą opcji wykończenia zewnętrznego i wewnętrznego. Standardowe wyposażenie obejmowało czteroramienną kierownicę, bezpieczne szyby, jednoczęściową przednią szybę i radio. Opcjonalne funkcje obejmowały opony z białymi ścianami, chromowane wykończenia i grzejnik. Wnętrze było obite tkaniną lub skórą i posiadało pełnowymiarową konsolę środkową. Wygląd tego auta prezentował się naprawdę imponująco.
Royal Business Coupe został zastąpiony przez Chryslera Royal w 1938 roku. Był to ostatni z modeli Chryslera Royal, ponieważ firma skupiła się na większej, bardziej luksusowej marce Imperial.

Zalety samochodu  zabytkowego Chrysler Royal Business Coupe:
1. Chrysler Royal Business Coupe to niezawodny, wygodny i stylowy samochód.
2. Jest wyposażony w wydajny 4-cylindrowy silnik, który zapewnia niskie zużycie paliwa.
3. Auto ma solidną konstrukcję i jest łatwy w utrzymaniu.
4. Ma przestronne wnętrze z dużą ilością miejsca na nogi i nad głowami pasażerów.
5. Samochód zapewnia komfort jazdy i dobre właściwości jezdne.

Wady samochodu  zabytkowego Chrysler Royal Business Coupe:
1. Auta te są starszym modelem, w którym brakuje najnowszych funkcji bezpieczeństwa i technologii.
2. Ma przestarzały wystrój wnętrz i stylistykę oraz brakuje mu nowoczesnych udogodnień.
3. Samochód nie jest tak mocny jak nowsze modele, a jego osiągi nie są zbyt imponujące.
4. Samochód nie jest tak oszczędny jak nowoczesne samochody.
5. Części i naprawy Chryslera Royal Business Coupe mogą być drogie i trudne do znalezienia.
 

Chrysler Cordoba

Chrysler Cordoba był średniej wielkości osobistym luksusowym coupe produkowanym i sprzedawanym przez oddział firmy należący do Chrysler Corporation w latach 1975-1983.
Cordoba została wprowadzona w 1975 roku jako następca Dodge'a Chargera SE. Auto zostało zbudowane na platformie Chryslera B i było dostępne w dwóch wersjach wyposażenia: podstawowej i Cordoba. Cordoba była napędzana standardowym silnikiem V8 o pojemności 318 metrów sześciennych, a jako opcja dostępna była również jednostka V8 o pojemności 360 metrów sześciennych. Cordoba była oferowana z różnymi kolorami nadwozia, w tym białym, żółtym, niebieskim i czarnym.
Ten model auta zabytkowego został zaktualizowany w 1977 roku o nową osłonę chłodnicy i zmienione tylne światła. Wnętrze zostało również przeprojektowane i zawierało nową tablicę przyrządów i deskę rozdzielczą. Pod maską był silnik 360 V8, ktory został zastąpiony silnikiem V8 o pojemności 400 cali sześciennych. Na rok 1979 Cordoba otrzymała nowy pas przedni z większą osłoną chłodnicy i prostokątnymi reflektorami. W 1981 roku zaoferowano model z limitowanej edycji, który charakteryzował się specjalnym wykończeniem zewnętrznym i welurowym wnętrzem.
W 1982 roku Cordoba przeszła łagodną zmianę stylizacji, a silnik 400 V8 został zastąpiony 5,2-litrowym silnikiem V8. Rok 1983 był ostatnim rokiem dla Cordoby i został zastąpiony przez Chryslera Fifth Avenue w następnym roku.
Przez cały okres produkcji Cordoba była chwalona za wygodną jazdę i luksusowe wnętrze. Chwalono go również za moc i obsługę. Cordoba był popularnym i odnoszącym sukcesy samochodem, a w okresie produkcji był jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w Stanach Zjednoczonych.

Zalety samochodu zabytkowego Chrysler Cordoba:
- Cordoba słynęła z przestronnego wnętrza, co czyni ją idealnym wyborem dla osób poszukujących wygodnej jazdy.
- Cordoba była również znana z płynnej jazdy i mocnego silnika, co czyni ją doskonałym wyborem dla tych, którzy chcą niezawodnego samochodu.
- Cordoba była również znana ze swojej przystępności cenowej, co czyni ją świetną opcją dla osób z ograniczonym budżetem.

Wady auta zabytkowego Chrysler Cordoba:
- Cordoba była znana z wysokiego zużycia paliwa, co czyniło ją kosztowną opcją dla osób poszukujących oszczędnego pojazdu.
- Cordoba była znana ze złej jakości wykonania, przez co była podatna na awarie i kosztowne naprawy.
- Cordoba była również znana z braku nowoczesnych funkcji, co czyniło ją mniej pożądaną opcją dla osób poszukujących samochodu z najnowszą technologią.
Do góry