Ogłoszenia użytkownika Auto-Classic
Żadne z ogłoszeń nie pasuje do wymaganych kryteriów.
Lamborghini to włoska marka samochodów osobowych i ciężarowych, należąca do koncernu motoryzacyjnego Volkswagen Group. Firma została założona w 1963 roku przez Ferruccio Lamborghini. Siedziba Lamborghini znajduje się we włoskiej miejscowości Sant'Agata Bolognese. Ferruccio Lamborghini (ur. 28 kwietnia 1916 we Włoszech, zm. 20 lutego 1993 we Włoszech) – włoski przedsiębiorca i założyciel firmy Lamborghini Trattori, a później Lamborghini Automobili. Lamborghini był synem rolnika. W wieku 21 lat założył własną firmę produkującą ciągniki rolnicze. Wkrótce jego firma zaczęła prosperować i Ferruccio Lamborghini stał się bogatym człowiekiem. W latach 50. XX wieku zaczął kupować luksusowe samochody, m.in. Ferrari. W 1962 roku Lamborghini zwrócił się do Enzo Ferrari z prośbą o naprawę jego samochodu. Ferrari odmówił, co bardzo rozczarowało Lamborghiniego. Wtedy postanowił zbudować własny samochód, który miał być lepszy od Ferrari.
W 1963 roku Lamborghini założył swoją firmę produkującą samochody osobowe i ciężarowe – Lamborghini Automobili. Pierwszym modelem był Lamborghini 350 GT, który został zaprezentowany w 1964 roku. Następnymi modelami były: Lamborghini Miura, Lamborghini Countach, Lamborghini Diablo, Lamborghini Murciélago, Lamborghini Gallardo i Lamborghini Aventador.
W 1987 roku Lamborghini sprzedał swoją firmę koncernowi Chrysler. W 1994 roku firma została przejęta przez koncern motoryzacyjny Audi AG (należący do koncernu Volkswagen Group). W 2014 roku Audi AG sprzedało 100% udziałów w spółce Lamborghini Holding S.p.A. koncernowi Scuderia Cameron Glickenhaus.
Lamborghini jest znany ze swoich wysoko wycenionych, luksusowych i szybkich samochodów. Modelami, które przysporzyły marce największą popularność, są Miura, Countach, Diablo i Gallardo. Obecnie w ofercie Lamborghini znajdują się modele Aventador i Huracán. Lamborghini jest uznawane za jednego z najbardziej prestiżowych producentów samochodów na świecie. Firma cieszy się dużym uznaniem wśród kolekcjonerów i miłośników samochodów, a jej modele uchodzą za jedne z najbardziej pożądanych na rynku.
W 1963 roku Lamborghini założył swoją firmę produkującą samochody osobowe i ciężarowe – Lamborghini Automobili. Pierwszym modelem był Lamborghini 350 GT, który został zaprezentowany w 1964 roku. Następnymi modelami były: Lamborghini Miura, Lamborghini Countach, Lamborghini Diablo, Lamborghini Murciélago, Lamborghini Gallardo i Lamborghini Aventador.
W 1987 roku Lamborghini sprzedał swoją firmę koncernowi Chrysler. W 1994 roku firma została przejęta przez koncern motoryzacyjny Audi AG (należący do koncernu Volkswagen Group). W 2014 roku Audi AG sprzedało 100% udziałów w spółce Lamborghini Holding S.p.A. koncernowi Scuderia Cameron Glickenhaus.
Lamborghini jest znany ze swoich wysoko wycenionych, luksusowych i szybkich samochodów. Modelami, które przysporzyły marce największą popularność, są Miura, Countach, Diablo i Gallardo. Obecnie w ofercie Lamborghini znajdują się modele Aventador i Huracán. Lamborghini jest uznawane za jednego z najbardziej prestiżowych producentów samochodów na świecie. Firma cieszy się dużym uznaniem wśród kolekcjonerów i miłośników samochodów, a jej modele uchodzą za jedne z najbardziej pożądanych na rynku.
Najpopularniejsze klasyki marki Lamborghini.
Lamborghini 350 GT
Lamborghini 350 GT to sportowy samochód osobowy produkowany przez włoski koncern motoryzacyjny Lamborghini w latach 1964-1966. Pierwszy model Lamborghini - 350 GT został pokazany w 1964 roku i był ważnym kamieniem milowym w historii marki. Ten model Lamborghini wprowadził, zaprojektował Giampaolo Dallarę. Konstrukcja samochodu opierała się na ramie typu monocoque. Samochód został wyposażony w silnik V12 o pojemności 3,5 litra i mocy 276 KM. 350 GT posiadał czteroosiową konstrukcję. Modele Lamborghini 350 GT miały długość 4,5 metra, szerokość 1,8 metra i wysokość 1,2 metra. Masa własna wynosiła 1470 kg. 350 GT był wyposażony w 5-biegową manualną skrzynię biegów oraz układ kierowniczy typu rack and pinion. Samochód rozpędzał się do 100 km/h w 6,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosiła 235 km/h. W ciągu dwóch lat produkcji wyprodukowanych egzemplarzy modelu było zaledwie 120 sztuk.
Zalety Lamborghini 350 GT:
1. 350 GT to bardzo stylowy i luksusowy samochód, który z pewnością przyciągnie wzrok.
2. Jest bardzo szybki i mocny, co czyni go doskonałym wyborem dla tych, którzy kochają szybką jazdę.
3. Jest bardzo wygodny i przestronny, co sprawia, że długie przejażdżki to czysta przyjemność.
4. Ma bardzo wysoką jakość wykonania i jest bardzo dobrze wykonany, co oznacza, że będzie służył przez wiele lat.
5. Jest stosunkowo niedrogi jak na samochód tego kalibru, co czyni go doskonałym wyborem dla osób z ograniczonym budżetem.
Wady Lamborghini 350 GT:
1. 350 GT nie jest tak praktyczny jak niektóre inne samochody na rynku, co czyni go mniej idealnym wyborem dla rodzin lub osób, które potrzebują samochodu do codziennego użytku.
2. Utrzymanie i naprawa mogą być dość kosztowne, dlatego ważne jest, aby być przygotowanym na ten koszt.
3. Nie jest tak oszczędny jak niektóre inne samochody na rynku, więc może nie być najlepszym wyborem dla tych, którzy chcą zaoszczędzić na kosztach paliwa.
Zalety Lamborghini 350 GT:
1. 350 GT to bardzo stylowy i luksusowy samochód, który z pewnością przyciągnie wzrok.
2. Jest bardzo szybki i mocny, co czyni go doskonałym wyborem dla tych, którzy kochają szybką jazdę.
3. Jest bardzo wygodny i przestronny, co sprawia, że długie przejażdżki to czysta przyjemność.
4. Ma bardzo wysoką jakość wykonania i jest bardzo dobrze wykonany, co oznacza, że będzie służył przez wiele lat.
5. Jest stosunkowo niedrogi jak na samochód tego kalibru, co czyni go doskonałym wyborem dla osób z ograniczonym budżetem.
Wady Lamborghini 350 GT:
1. 350 GT nie jest tak praktyczny jak niektóre inne samochody na rynku, co czyni go mniej idealnym wyborem dla rodzin lub osób, które potrzebują samochodu do codziennego użytku.
2. Utrzymanie i naprawa mogą być dość kosztowne, dlatego ważne jest, aby być przygotowanym na ten koszt.
3. Nie jest tak oszczędny jak niektóre inne samochody na rynku, więc może nie być najlepszym wyborem dla tych, którzy chcą zaoszczędzić na kosztach paliwa.
Lamborghini Miura
Nowy model Lamborghini Miura został wprowadzony na rynek w 1966 roku. Był to pierwszy model tego rodzaju wyposażony w tylny silnik umieszczony centralnie i napędem na tylne koła. Auto od razu stało się hitem i szybko stało się jednym z najbardziej kultowych i poszukiwanych samochodów wszechczasów. Pojazd był produkowany do 1973 roku i w tym czasie historia modelu doczekała się kilku ważnych aktualizacji.
Miurę S - egzemplarz został zaprezentowany w 1968 roku. Auto było wyposażone w większy silnik V12. Lamborghini miało pojemność 4,0 l, ulepszone zawieszenie i zmieniony wystrój wnętrza.
W 1971 roku wypuszczono Miura SV, który miał większy silnik - 4,5-litrowy, oraz różne aktualizacje stylizacji zewnętrznej.
W 1972 roku wypuszczono Miura P400SV, który był wyposażony w jeszcze większy silnik V12 o pojemności 4,7 l i bardziej agresywną stylistykę zewnętrzną.
W 1973 roku model Miura SVJ ujrzał światło dzienne. Był to pojazd wyposażony w 4,8-litrowy silnik V12, który był sprawdzony w poprzednich modelach Lamborghini. Auto zyskało nową aerodynamiczną stylistykę i zostało zmienione wnętrze.
Auto pozostaje kultowym samochodem w historii inżynierii samochodowej, a jego dziedzictwo żyje do dziś.
Zalety samochodu zabytkowego Lamborghini Miura:
1. Auto to było modelem marki jednej z najbardziej kultowych samochodów sportowych wszechczasów. Był to pierwszy supersamochód z silnikiem umieszczonym centralnie i przez wielu uważany za pierwszy prawdziwy supersamochód.
2. Samochód ten został zaprojektowany przez dwóch najbardziej utalentowanych projektantów epoki, Marcello Gandini i Gian Paolo Dallara.
3. Seryjny egzemplarz został wyposażony w 3,9-litrowy silnik V12, który zapewniał dużą moc i osiągi.
4. Klasyk ten został również wyposażony w zaawansowany układ zawieszenia i zaawansowaną aerodynamikę, co poprawiło jego prowadzenie i zdolność pokonywania zakrętów.
5. Samochód był również stosunkowo lekki, co umożliwiało szybkie przyspieszanie i osiąganie dużych prędkości.
Wady auta zabytkowego Lamborghini Miura:
1. Samochód był dość drogi jak na swoje czasy, z ceną ponad 13 000 funtów.
2. Kabina była dość ciasna, ponieważ została zaprojektowana dla dwóch osób.
3. Klasyk ten był również dość głośny ze względu na mocny silnik.
4. Pojazd był również trudny w utrzymaniu ze względu na zaawansowane i złożone układy mechaniczne.
Miurę S - egzemplarz został zaprezentowany w 1968 roku. Auto było wyposażone w większy silnik V12. Lamborghini miało pojemność 4,0 l, ulepszone zawieszenie i zmieniony wystrój wnętrza.
W 1971 roku wypuszczono Miura SV, który miał większy silnik - 4,5-litrowy, oraz różne aktualizacje stylizacji zewnętrznej.
W 1972 roku wypuszczono Miura P400SV, który był wyposażony w jeszcze większy silnik V12 o pojemności 4,7 l i bardziej agresywną stylistykę zewnętrzną.
W 1973 roku model Miura SVJ ujrzał światło dzienne. Był to pojazd wyposażony w 4,8-litrowy silnik V12, który był sprawdzony w poprzednich modelach Lamborghini. Auto zyskało nową aerodynamiczną stylistykę i zostało zmienione wnętrze.
Auto pozostaje kultowym samochodem w historii inżynierii samochodowej, a jego dziedzictwo żyje do dziś.
Zalety samochodu zabytkowego Lamborghini Miura:
1. Auto to było modelem marki jednej z najbardziej kultowych samochodów sportowych wszechczasów. Był to pierwszy supersamochód z silnikiem umieszczonym centralnie i przez wielu uważany za pierwszy prawdziwy supersamochód.
2. Samochód ten został zaprojektowany przez dwóch najbardziej utalentowanych projektantów epoki, Marcello Gandini i Gian Paolo Dallara.
3. Seryjny egzemplarz został wyposażony w 3,9-litrowy silnik V12, który zapewniał dużą moc i osiągi.
4. Klasyk ten został również wyposażony w zaawansowany układ zawieszenia i zaawansowaną aerodynamikę, co poprawiło jego prowadzenie i zdolność pokonywania zakrętów.
5. Samochód był również stosunkowo lekki, co umożliwiało szybkie przyspieszanie i osiąganie dużych prędkości.
Wady auta zabytkowego Lamborghini Miura:
1. Samochód był dość drogi jak na swoje czasy, z ceną ponad 13 000 funtów.
2. Kabina była dość ciasna, ponieważ została zaprojektowana dla dwóch osób.
3. Klasyk ten był również dość głośny ze względu na mocny silnik.
4. Pojazd był również trudny w utrzymaniu ze względu na zaawansowane i złożone układy mechaniczne.
Lamborghini Countach
W 1974 roku Countach został po raz pierwszy zaprezentowany publicznie jako następca kultowej Miury. Pierwszym Lamborghini Countach był zaprojektowany przez Marcello Gandiniego z Bertone. Produkcja modelu Countach odbywała się w ograniczonych ilościach do 1990 roku. Pierwszy Lamborghini Countach został dostarczony i zaprezentowany w 1971 roku na Geneva Motor Show i natychmiast stał się kultowym modelem. Countach był uosobieniem supersamochodu lat 80., z kanciastym klinem, dużymi wlotami powietrza i radykalnymi nadkolami. Countach był napędzany 5,2-litrowy silnikiem V12 o mocy od 375 do 455 koni mechanicznych. Samochód osiągał maksymalną prędkość 295 kilometrów na godzinę i przyspieszał od 0 do 100 kilometrów na godzinę w 5,4 sekundy. Wnętrze zostało wykonane ze skóry i Alcantary, zawierało długą konsolę środkową z różnymi przyciskami i przełącznikami. Wyraźnie zaznaczone wloty powietrza Lamborghini Countach, które nie tylko wpływały na aerodynamikę, ale też stały się ikonicznym elementem designu. Wiele innych modeli wykorzystywało silnik modelu Countach. Dopiero model Countach wprowadził wiele innowacyjnych rozwiązań, takich jak charakterystyczne drzwi "nożyce", mocno opadająca linia dachu, które weszły do kanonu klasycznego designu samochodów sportowych.
Sukces Countacha doprowadził do kilku edycji specjalnych i limitowanych serii produkcyjnych, udanych modeli samochodów takich jak Anniversary Edition, 25th Anniversary model Countach Edition i Last Edition. Countach był także inspiracją dla innych supersamochodów, takich jak Ferrari Testarossa i Lamborghini Diablo. Ostatni Lamborghini Countach został wyprodukowany w 1990 roku i był to model Countach 25th Anniversary, który został stworzony z okazji 25-lecia istnienia marki.
Czy nowy Lamborghini Countach zostanie wyprodukowany? Tego nie wie nikt, ale jedno jest pewne pomimo swojego wieku, Countach pozostaje kultowym supersamochodem i nadal jest bardzo poszukiwany przez kolekcjonerów. Stał się symbolem lat 80. i nadal jest uważany za jedno z najbardziej kultowych egzemplarzy modelu Countach, jakie kiedykolwiek wyprodukowano.
Countach został zastąpiony przez Lamborghini Diablo - najbardziej prestiżowego modelu Lamborghini, Murciélago i Aventador. Produkcja modelu Countach zakończyła się w 1990 roku.
Zalety samochodu zabytkowego Lamborghini Countach:
1. Limuzyna ta to ponadczasowy klasyk, dobry samochód, którego kultowy design jest podziwiany do dziś.
2. Lamborghini Countach to bardzo mocny samochód z silnikiem V12, który może wytworzyć do 455 KM.
3. Countach to bardzo lekki samochód, ważący zaledwie 1400 kg, dzięki czemu jest bardzo zwrotnym i responsywnym autem.
4. Lamborghini Countach ma niesamowity poziom przyczepności i prowadzenia, co czyni go doskonałym samochodem do pokonywania zakrętów.
5. Countach to bardzo rzadki samochód, co czyni go bardzo pożądaną opcją dla kolekcjonerów. Kilka egzemplarzy samochodu trafiło do najlepszych klientów marki.
Wady auta zabytkowego Lamborghini Countach:
1. Lamborghini Countach to bardzo drogi samochód, a ceny używanego modelu sięgają setek tysięcy dolarów.
2. Lamborghini Countach jest to samochód bardzo trudny w prowadzeniu, z długim, ciężkim sprzęgłem i szerokim promieniem skrętu.
3. Lamborghini Countach jest bardzo głośnym samochodem, co czyni go niepopularnym wyborem w obszarach miejskich.
4. Countach ma bardzo ciasne wnętrze, mało miejsca na nogi i nie posiada klimatyzacji.
Sukces Countacha doprowadził do kilku edycji specjalnych i limitowanych serii produkcyjnych, udanych modeli samochodów takich jak Anniversary Edition, 25th Anniversary model Countach Edition i Last Edition. Countach był także inspiracją dla innych supersamochodów, takich jak Ferrari Testarossa i Lamborghini Diablo. Ostatni Lamborghini Countach został wyprodukowany w 1990 roku i był to model Countach 25th Anniversary, który został stworzony z okazji 25-lecia istnienia marki.
Czy nowy Lamborghini Countach zostanie wyprodukowany? Tego nie wie nikt, ale jedno jest pewne pomimo swojego wieku, Countach pozostaje kultowym supersamochodem i nadal jest bardzo poszukiwany przez kolekcjonerów. Stał się symbolem lat 80. i nadal jest uważany za jedno z najbardziej kultowych egzemplarzy modelu Countach, jakie kiedykolwiek wyprodukowano.
Countach został zastąpiony przez Lamborghini Diablo - najbardziej prestiżowego modelu Lamborghini, Murciélago i Aventador. Produkcja modelu Countach zakończyła się w 1990 roku.
Zalety samochodu zabytkowego Lamborghini Countach:
1. Limuzyna ta to ponadczasowy klasyk, dobry samochód, którego kultowy design jest podziwiany do dziś.
2. Lamborghini Countach to bardzo mocny samochód z silnikiem V12, który może wytworzyć do 455 KM.
3. Countach to bardzo lekki samochód, ważący zaledwie 1400 kg, dzięki czemu jest bardzo zwrotnym i responsywnym autem.
4. Lamborghini Countach ma niesamowity poziom przyczepności i prowadzenia, co czyni go doskonałym samochodem do pokonywania zakrętów.
5. Countach to bardzo rzadki samochód, co czyni go bardzo pożądaną opcją dla kolekcjonerów. Kilka egzemplarzy samochodu trafiło do najlepszych klientów marki.
Wady auta zabytkowego Lamborghini Countach:
1. Lamborghini Countach to bardzo drogi samochód, a ceny używanego modelu sięgają setek tysięcy dolarów.
2. Lamborghini Countach jest to samochód bardzo trudny w prowadzeniu, z długim, ciężkim sprzęgłem i szerokim promieniem skrętu.
3. Lamborghini Countach jest bardzo głośnym samochodem, co czyni go niepopularnym wyborem w obszarach miejskich.
4. Countach ma bardzo ciasne wnętrze, mało miejsca na nogi i nie posiada klimatyzacji.