Auto-Classic

Auto-Classic

× Filtruj

Ogłoszenia użytkownika Auto-Classic

Żadne z ogłoszeń nie pasuje do wymaganych kryteriów.
Triumph to brytyjska marka samochodowa istniejąca od 1885 roku. Pierwotnie została założona przez Siegfrieda Bettmanna w Coventry w Anglii. Pierwszym samochodem firmy był Triumph 10/20, który został wprowadzony na rynek w 1923 roku.
Firma odniosła początkowo sukces i zyskała reputację dzięki jakości i wydajności. Pod koniec lat trzydziestych Triumph był jednym z największych producentów samochodów w Anglii. Podczas II wojny światowej produkcja koncentrowała się na pojazdach wojskowych, ale zakłady Triumph zostały poważnie uszkodzone podczas Blitz w Coventry, a firma przeszła pod zarząd komisaryczny w 1939 roku.
W 1945 roku firma została przejęta przez Standard Motor Company, która ponownie rozpoczęła produkcję samochodów pod nazwą Triumph. Wprowadzili Triumph Herald w 1959 roku, który był popularnie znany jako „Baby Jag” ze względu na jego styl i osiągi. Następnie pojawiły się serie Triumph Spitfire i Triumph TR, które były produkowane w różnych modelach od lat pięćdziesiątych do osiemdziesiątych XX wieku.
W 1984 roku firma została przejęta przez Rover Group, która kontynuowała produkcję samochodów aż do momentu, gdy firma przeszła w zarząd w 2005 roku. Marka została wówczas przejęta przez niemiecką firmę, która obecnie produkuje samochody pod nazwą Triumph.
W Polsce marka Triumph jest obecna od lat 50. XX wieku i zyskała wierne grono zwolenników. Samochody są popularne ze względu na swoje osiągi i niezawodność, a firma ma długą historię sukcesów w sportach motorowych.
Triumph to również marka motocykli, która powstała w 1902 roku w Coventry w Wielkiej Brytanii. Marka powstała po połączeniu dwóch firm: Triumph Engineering Co. Ltd. i Gwiazda Motorcycles. W pierwszych latach marka skupiła się na produkcji motocykli i skuterów. W późniejszych latach zaczęła produkować samochody i silniki lotnicze. W latach 1934-1936 firma wyprodukowała jedne z pierwszych samochodów z silnikiem V8. W latach 50. Triumph zaczął produkować motocykle z silnikami o dużej pojemności. W latach 70. marka zaczęła produkować motocykle turystyczne i enduro, takie jak Triumph Bonneville, TR6 i TR7. W latach 80. firma wprowadziła na rynek nowe modele motocykli, w tym Triumph Speed ​​Triple i Thunderbird. W 2004 roku firma została kupiona przez inną brytyjską markę motocykli, BSA. W 2006 roku marka została zakupiona przez Indian Motorcycle Company. Obecnie Triumph jest jednym z najpopularniejszych producentów motocykli na świecie. Firma ma w ofercie szeroką gamę motocykli, w tym modele turystyczne, enduro, cruiser, klasyczne i sportowe.


Popularne modele klasyków marki Triumph.


Triumph TR6

Historia modelu Triumph TR6 sięga 1969 roku, gdy samochód został wprowadzony na rynek jako następca modelu TR5. Był to ostatni model z serii samochodów sportowych znanych jako TR, które zaczęły się od modelu TR2 w 1953 roku. Zastąpił on także silnik o pojemności 2,5 litra, który był standardowo montowany w modelach TR4 i TR5. Silnik TR6 został zbudowany zgodnie z tradycją Triumpha, wykorzystując czterocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra. Silnik ten był wyposażony w gaźnik SU HIF6 oraz system sterowania zapłonem Lucas OPUS. Moc maksymalna wynosiła 104 KM (78 kW) przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy to 150 Nm przy 3500 obr./min. Prędkość maksymalna wynosiła 190 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało 10,5 sekundy.
Konstrukcja nadwozia pozostała podobna do poprzednich modeli Triumpha, chociaż zostały wprowadzone pewne zmiany, takie jak większe koła i dłuższy rozstaw osi. Samochód był dostępny w dwóch wersjach: coupé lub cabriolet. Cabriolet było standardowo wyposażone w skórzaną tapicerkę i dwukolorowy lakier. Model ten był produkowany do 1975 roku i pozostawał najpopularniejszym modelem firmy Triumph do czasu wprowadzenia modelu TR7 w 1975 roku.

Zalety:
-Triumph TR6 to niezawodny i mocny samochód o przyciągającym wzrok designie.
-Ma mocny silnik i może osiągnąć prędkość maksymalną 241 km/h.
-Ma świetne przyspieszenie i możliwości prowadzenia, co czyni go świetnym samochodem do jazdy w każdych warunkach.
-Jest również bardzo przystępny cenowo, co czyni go doskonałym wyborem dla osób z ograniczonym budżetem.
-Samochód jest również znany ze swojej niezawodności i trwałości, więc nie musisz się martwić o żadne większe naprawy w najbliższym czasie.

Wady:
-Triumph TR6 jest starszym modelem, więc może nie mieć takich samych funkcji bezpieczeństwa, jak nowsze samochody.
-Samochód nie jest zbyt oszczędny, więc może nie być najlepszym wyborem dla tych, którzy chcą zaoszczędzić na benzynie.
- W samochodzie brakuje niektórych nowoczesnych funkcji, takich jak podgrzewane siedzenia czy automatyczna klimatyzacja.
-Części do samochodu mogą być trudne do zdobycia, więc znalezienie części potrzebnych do naprawy może być trudne.


Triumph GT6

Triumph GT6 został pierwotnie zaprezentowany jako koncept w 1965 roku i wprowadzony do produkcji w 1966 roku. Model był produkowany aż do 1973 roku, a jego bazą były modele TR4 i TR5. W porównaniu do poprzednich modeli, GT6 miał szerszy i dłuższy nadwozie, które podkreślało sportowe wygląd tego samochodu. Silnik o pojemności 2 litrów, 6-cylindrowy był dostępny w trzech generacjach - Mark I, Mark II i Mark III. Pierwsza generacja została wyprodukowana z 1966 do 1968 roku. Druga generacja została wprowadzona w 1969 roku i wyprodukowana do 1970 roku. Trzecia generacja była dostępna od 1970 do 1973 roku. Model GT6 był również dostępny jako kabriolet z nazwą "GT6 Mk III Convertible", który był oferowany od 1971 do 1973 roku. Samochód miał takie same elementy jak GT6 Mk III Coupe, ale wyróżniał się nowymi elementami stylistycznymi i ulepszoną izolacją akustyczną. Poza tym Triumph GT6 był również dostępny jako limited edition model o nazwie "GT6+", który był oferowany od 1971 do 1973 roku. Ten samochód miał szersze nadwozie, lepsze hamulce i inne estetyczne elementy.
Ponadto samochód posiadał czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 litra o mocy maksymalnej 105 KM i maksymalnym momencie obrotowym 149 Nm. Prędkość maksymalna wynosiła 184 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 11,4 sekundy. Samochód posiadał pięciobiegową skrzynię biegów i dwa hamulce tarczowe. Zawieszenie składało się z przedniego mostu MacPhersona i tylnego resora piórowego. Nadwozie samochodu miało typowy dla klasycznych samochodów sportowych kształt coupé z dwoma miejscami siedzącymi na przedzie i bagażnikiem o pojemności 330 litrów.

Zalety:
• Triumph GT6 to lekki i sportowy samochód z mocnym silnikiem.
• Ma elegancki i atrakcyjny wygląd, który wyróżnia go spośród innych samochodów.
• Jest przystępny cenowo i charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa.
• Zawieszenie i prowadzenie są doskonałe, co czyni go doskonałym do pokonywania zakrętów.
• Samochód jest niezawodny i łatwy w utrzymaniu.

Wady:
• Wnętrze samochodu nie jest tak nowoczesne ani luksusowe jak niektóre inne samochody.
• Przestrzeń bagażnika jest ograniczona, co utrudnia transport większych przedmiotów.
• Części zamienne mogą być trudne do znalezienia, ponieważ samochód nie jest już produkowany.
• Niektóre modele mogą mieć problemy z rdzą ze względu na swój wiek.


Triumph Bonneville

Pierwszy model Triumph Bonneville został wyprodukowany przez firmę Triumph Motorcycles w 1959 roku. Był to jeden z pierwszych i najbardziej znanych modeli motocykli produkowanych przez firmę. Motocykl był wyposażony w silnik o pojemności 650 cm³, który dostarczał moc do tylnych kół za pośrednictwem czterobiegowej skrzyni biegów. Model miał również szybkie reakcje i dobrą przyczepność do drogi dzięki swojej lekkiej ramie ze stali. Model ten szybko stał się popularny wśród fanów motocykli, dzięki czemu firma Triumph Motorcycles mogła doświadczyć sukcesu finansowego. Z biegiem czasu, firma wprowadziła nowe modele o większej pojemności silnika, a także nowe funkcje i ulepszenia, aby sprostać potrzebom klientów. Do dziś firma Triumph Motorcycles produkuje modele Bonneville, które są bardzo popularne wśród motocyklistów na całym świecie.

Zalety:
1. Triumph Bonneville to klasyczny motocykl z ponad 50-letnią historią i dziedzictwem, który został starannie wykonany przy użyciu nowoczesnych technologii i materiałów.
2. Bonneville jest wyposażony w mocny silnik, który zapewnia wystarczającą moc na długie przejażdżki po autostradzie.
3. Motocykl jest wyposażony w szereg funkcji elektronicznych, takich jak ABS, kontrola trakcji i tempomat.
4. Bonneville ma wygodną pozycję do jazdy, do której łatwo się przyzwyczaić.
5. Motocykl jest lekki i zwinny, dzięki czemu świetnie nadaje się do jazdy po mieście.
6. Motocykl jest dostępny w wielu kolorach i stylach, co pozwala motocyklistom dostosować rower do własnych upodobań.

Wady:
1. Triumph Bonneville może być drogi w zakupie i utrzymaniu.
2. Bonneville nie nadaje się do jazdy terenowej, ponieważ brakuje mu zawieszenia i prześwitu niezbędnego do jazdy w trudnym terenie.
3. Motocykl może być zbyt ciężki dla niektórych, co utrudnia manewrowanie w ciasnych miejscach.
Do góry