Auto-Classic

Auto-Classic

× Filtruj

Ogłoszenia użytkownika Auto-Classic

Żadne z ogłoszeń nie pasuje do wymaganych kryteriów.
Firma została założona w 1919 roku przez Waltera Owena Bentleya, znanego jako W.O. Bentley lub po prostu „W.O.” Samochody Bentley są znane z połączenia luksusu, osiągów i kunsztu. Samochody Bentley są często używane przez zamożnych ludzi i celebrytów. Samochody Bentley są wykonywane ręcznie, z naciskiem na jakość, a nie ilość. Bentley wykorzystuje tradycyjne techniki produkcji, takie jak obróbka drewna i metalu, do tworzenia swoich pojazdów. Ta dbałość o szczegóły i kunszt wykonania sprawiają, że samochody są wyjątkowo luksusowe i często dość drogie. Bentley jest również znany ze swojego wyścigowego dziedzictwa. Firma kilkakrotnie wygrała 24-godzinny wyścig Le Mans, ostatnio w 2003 roku. Dziś Bentley jest spółką zależną Grupy Volkswagen.


Najpopularniejsze klasyki Bentley.

 

Bentley T2

  • Bentley T2 to duży luksusowy sedan produkowany przez firmę Bentley Motors w Crewe w Wielkiej Brytanii w latach 1977-1980.
  • T2 był następcą T1 i zawierał szereg zmian i ulepszeń w stosunku do swojego poprzednika. Najbardziej zauważalną zmianą było wprowadzenie wtrysku paliwa do 6,75-litrowego silnika V8, co zwiększyło moc wyjściową do około 300 KM.
  • T2 był również pierwszym Bentleyem, który był standardowo wyposażony w układ przeciwblokujący.
  • Samochód był dostępny z wieloma różnymi wersjami nadwozia, w tym czterodrzwiową limuzyną, dwudrzwiowym coupé i czterodrzwiowym kombi.
  • T2 był popularny wśród celebrytów i bogatych, a jego ekskluzywność i wysoka cena oznaczały w dużej mierze, że był poza zasięgiem większości kupujących. Dziś T2 jest poszukiwanym klasycznym samochodem, a jego rzadkość sprawia, że ​​osiąga wysokie ceny na rynku używanym.
  • W sumie 1316 T2 zostało zbudowanych przed zakończeniem produkcji w 1980 roku.
  • T2 został zastąpiony przez Mulsanne w 1980 roku.

Zalety Bentley T2.
Bentley Continental T2 odniósł wielki sukces. Był szybszy niż T1 i radził sobie znacznie lepiej. Było też dużo wygodniej.
Bentley T2 był również znacznie bardziej niezawodny niż T1. Nie psuł się tak często, a kiedy się zepsuł, łatwiej go było naprawić.

Wady Bentley T2.
T2 ma pewne wady, o których warto wspomnieć. Przede wszystkim Bentley T2 to bardzo stary samochód, co oznacza, że ​​może nie być tak niezawodny, jak niektóre nowsze modele na rynku. Ponadto Bentley T2 jest bardzo drogim samochodem, co oznacza, że ​​może nie być najlepszym wyborem dla każdego.


Bentley Mulsanne

Bentley Mulsanne był luksusowym samochodem produkowanym przez firmę Bentley Motors Limited w latach 1984-1992. Była to poprawiona wersja serii Bentley T, która była produkowana od 1965 r. Mulsanne został zaprojektowany z myślą o klientach, którzy chcieli bardziej nowoczesnego - wyglądający Bentley niż tradycyjna stylizacja serii T.
Oryginalny Bentley Mulsanne był napędzany silnikiem V8 o pojemności 6,75 l i osiągał prędkość maksymalną 140 mil na godzinę (225 km / h). Bentley był wyposażony w czterobiegową automatyczną skrzynię biegów i był dostępny jako dwu- lub czterodrzwiowa limuzyna. We wnętrzu znajdowała się skórzana tapicerka i wykończenia z drewna orzechowego.
W 1989 roku Bentley wprowadził Mulsanne S, który posiadał mocniejszy silnik i zmienione zawieszenie. Ten model był dostępny tylko jako czterodrzwiowa limuzyna marki Bentley.
Brytyjska firma Bentley w 1991 roku wprowadziła Mulsanne Turbo, który był napędzany turbodoładowanym silnikiem V8 o pojemności 6,75 l. Model ten był wyposażony w pięciobiegową automatyczną skrzynię biegów i osiągał prędkość maksymalną 155 mil na godzinę (250 km/h). Był dostępny jako dwu- lub czterodrzwiowy sedan.
Bentley Mulsanne został wycofany z produkcji w 1992 roku i zastąpiony przez Bentleya Arnage.

Zalety samochodu zabytkowego Bentley Mulsanne:
• Posiada niezawodny i mocny silnik V8 o pojemności 6,75 litra i maksymalnej mocy około 305 KM.
• Jego podwozie jest niezwykle mocne i sztywne, oferując wysoki poziom ochrony w razie zderzenia.
• Jego wnętrze jest luksusowe i dobrze wyposażone, z dużą ilością miejsca i luksusowymi elementami.
• Bentley ma imponującą prędkość maksymalną około 200 kilometrów na godzinę.
• Jego układ zawieszenia jest dobrze zestrojony, w efekcie zapewniając płynną i wygodną jazdę.

Wady samochodu zabytkowego Bentley Mulsanne:
• Cechuje się wysoką ceną zakupu, która dla niektórych kupujących może być zaporowa.
• Zużycie paliwa jest dość duże, średnio około 16,8 l/100km.
• Jego niezawodność może stanowić problem, ponieważ niektóre części z czasem ulegają awariom.
• Bentley prowadzi się niezbyt ostro, z tendencją do podsterowności na zakrętach.
• Jest to stary model, więc znalezienie części do naprawy i konserwacji może być trudne.


Bentley S1

Bentley S1 był pierwszym z powojennych samochodów serii S. Został wprowadzony w kwietniu 1955 roku i pozostawał w produkcji do października 1959 roku. Był oparty na podwoziu typu R, ale posiadał większy sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 4,9 l i nowy projekt nadwozia firmy HJ Mulliner. Samochód był dostępny w różnych wersjach nadwozia, w tym czterodrzwiowej limuzynie, dwudrzwiowej limuzynie, czterodrzwiowym coupe i dwudrzwiowym coupe typu fastback. Był oferowany z szeroką gamą opcji, w tym klimatyzacją, wspomaganiem kierownicy i hamulcami ze wspomaganiem.
S1 został zastąpiony przez S2 w 1959 roku, który był wyposażony w silnik 6,2 l, zmienioną stylistykę i wiele innych aktualizacji. S1 był ostatnim z samochodów Bentleya, w którym zastosowano oddzielne podwozie i jedynym z serii S, który nie był wyposażony w silnik V8.

Zalety samochodu zabytkowego marki Bentley S1:
- Jeden z najbardziej luksusowych samochodów swoich czasów, z bogatym wyposażeniem wnętrza i mocnym silnikiem.
- Bardzo przestronny, z wygodnymi siedzeniami dla maksymalnie pięciu pasażerów.
- Wysokiej jakości konstrukcja i materiały, z doskonałym kunsztem.
- Długotrwałe i niezawodne, z kilkoma problemami mechanicznymi.
- Wysoce konfigurowalny, z wieloma opcjami personalizacji.

Wady auta zabytkowego marki Bentley S1:
- Drogi w utrzymaniu, z częściami i robocizną dość kosztowną.
- Cięższy niż niektóre inne samochody z tamtej epoki, co prowadzi do mniejszego zużycia paliwa.
- Nie tak potężny, jak niektórzy jego współcześni, co prowadzi do wolniejszego przyspieszenia.
- Nie tak dobrze wyposażone pod względem funkcji bezpieczeństwa w porównaniu do nowoczesnych samochodów.
Do góry